Akurat te pociągi są naprawdę nowoczesne 😉 Współczesne to są na przykład skandynawskie szynobusy i EZT z przełomu lat '80 i '90 - są zadbane, ciche, a we wnętrzu można się poczuć jak w sklepie IKEA 😛 Warto brać pod uwagę, że tabor szynowy jest długowieczny, i duża część EN57 mogła by nawet dalej jeździć, gdyby ich nie zapuszczono strasznie. Na przykład według producenta, Tramino ma minimalną trwałość 30 lat, a pociągi są o wiele solidniejsze od tramwajów, szczególnie jak mówimy o starych konstrukcjach.
Nie kumam tego motywu z współczesnością i nowoczesnością. Że nowoczesny, to jest tylko ten co stosuje tylko najnowszą dostępną technologię? To prawie nic nie jest nowoczesne.
No właśnie też mi się tak wydaje, może po prostu Unreal jest tego typu człowiekiem, że jak w Polsce będą same nowoczesne EZT, lokomotywy i zarąbista siatka połączeń w dobrych cenach, to się nie ucieszy ani trochę, tylko stwierdzi z pokerową miną "Wreszcie normalność" 😉
Za PWN: Współczesny: Charakterystyczny dla dzisiejszej epoki.
Nowoczesny: Właściwy nowym czasom.
Synonimy za Synonimy.pl: Współczesny: teraźniejszy, dzisiejszy, aktualny, bieżący, obecny, tegoroczny, nowożytny.
Nowoczesny: supernowoczesny, ekstranowoczesny, ultranowoczesny, nowy, postępowy, awangardowy, nowomodny, innowacyjny, nowatorski, pionierski, prekursorski, progresywny, nietradycyjny, najnowszej generacji.
Dla mnie przynajmniej nowoczesny pociąg powinien mieć coś nowego w sobie. Współczesny jest po prostu podobny (ma elementy, jakość) wspólne z innymi podobnymi sobie, obecnie produkowanymi pociągami.
@Czatowiec: Fakt że jak w Polsce będą same współczesne konstrukcyjnie/technologicznie (przypominam że mamy XXI wiek) pociągi, na nie okrojonej względem stanu obecnego sieci (bo jest ryzyko że zostaną tylko Pendolina między największymi miastami), to się będę cieszył, a i owszem. Ale nazwę to długo wyczekiwaną normalnością.