Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Tramwaje / Konstal 105Na / Konstal 105Na #454+455

Konstal 105Na #454+455

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105Na #768+769
Następne zdjęcie: Konstal 105Na #492+432+431»

Konstal 105Na #454+455

Data zrobienia zdjęcia: 8 stycznia 2015 roku (czwartek)
Opis: Kraków, ulica Józefa Dietla/Starowiślna.

Chciałoby się napisać że mamy w Krakowie nową linię tramwajową - gdyby tylko człowiek nie wiedział że ta nowa linia nie jest niczym innym jak tylko skróconymi kursami szczytowymi linii "22", kursującymi na trasie Borek Fałęcki - Dąbie.

Czyli innymi słowy linia ta jest kolejnym cięciem komunikacji tramwajowej pomiędzy centrum Krakowa a Nową Hutą. Cięciem będącym między innymi pochodną niedostosowania infrastruktury torowej w obrębie Nowej Huty do obecnych potrzeb komunikacyjnych.

I tylko szkoda że zmarnowano szansę na poprawienie choćby małej cząstki tego stanu rzeczy przy okazji obecnie prowadzonego remontu ciągu rondo Mogilskie - Wieczysta - rondo Czyżyńskie - plac Centralny i zarzucono plan budowy toru odstawczego na placu Centralnym...
Słowa kluczowe: Konstal 105Na+105NaD #454+455 linia_12 MPK_Kraków Kraków Kraków Dietla Starowiślna PAT 1024px
Data dodania zdjęcia: 08.01.2015 19:33, Wyświetleń: 1706, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 379.1 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/160 sec(s)
Wartość przysłony: F/5.6
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 08.01.2015 14:48:03
Długość ogniskowej: 75mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
08.01.2015 21:04
Wyczerpałeś temat opisem :p :evil:
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1530
08.01.2015 21:13
ZIKiT cały czas się podpiera tym, że jest im przykro, ale wg. pomiarów wyszło, że na odcinku Dąbie-Walcownia "22" jeździ prawie puste.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1665
08.01.2015 21:32
ZIKiT podpiera się chyba tym, że 35 mln zł. brakuje na komunikację - z tym się już nie kryją, bo jest po wyborach - a nie potokami pasażerskimi...

Temat nie został wyczerpany opisem - nie ma podniesionej sprawy linii 504, gdzie U12 wozi po max kilku pasażerów.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1530
08.01.2015 21:37
Z "504" to ponoć kwestia tego, że zaczęło brakować Ver, bo kilka zostało skasowanych. A z racji tego, że wzkm U18 i Vera kosztuje tyle samo, to zabrali Vero z "504", bo robi mało kilometrów, więc U12 jest tam najmniej stratne w sensie paliwowym w porównaniu do innej linii, na której mogli by zamienić Vero.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
08.01.2015 21:55
Ja nie wiem, czy 504 to jest taki wielki deal. Raczej symbol.

edit: a wiecie czemu nie zrobiono 22 z kursami oznaczonymi w rozkładzie jako skrócone do Dąbia? Bo przy dobrych wiatrach 12 uda się zawiesić na 2, a może nawet 3 miesiące wakacji, od połowy grudnia do Trzech Króli, ferie zimowe, Wielkanoc, jakiś remoncik, długi weekend i 1/3 roku z głowy :twisted:
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
dwaeuro
Użytkownik

Komentarzy: 136
09.01.2015 03:26
czatowiec: Bardzo miarodajne były te pomiary, nie dość, że na trasie objazdowej, kiedy znacząco wspomagała ją 10, to do tego jeszcze nie na każdej brygadzie :evil:
Offline dwaeurodwaeuro at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
09.01.2015 10:42
AndrzejK napisał(a):
edit: a wiecie czemu nie zrobiono 22 z kursami oznaczonymi w rozkładzie jako skrócone do Dąbia? Bo przy dobrych wiatrach 12 uda się zawiesić na 2, a może nawet 3 miesiące wakacji, od połowy grudnia do Trzech Króli, ferie zimowe, Wielkanoc, jakiś remoncik, długi weekend i 1/3 roku z głowy :twisted:

Dokładnie tak samo, jak ze 182/482, które początkowo miały wspólny, bardzo przyzwoity rozkład w kierunku centrum.

Co do wykazywania w pomiarach, to tam może wyjść wszystko :cool: Słabą stroną stosowanej metodologii jest to, że - zwłaszcza w przypadku długich ciągów bez węzłów, jak np. Aleja Pokoju - nie analizuje całej wiązki linii w danym korytarzu, a jedynie wybrane z nich. I tak np. mogą być danego dnia pomiary na 22, ale nie na 1. Wystarczy że ta druga zajeżdża 22 na DS i wychodzi że 22 można zlikwidować. Jakiś czas później zmieni się rozkład jazdy i będzie odwrotnie. Badaniu też nie podlegają kursy wyjazdowe i zjazdowe, które przewożą relatywnie duże liczby pasażerów w godzinach porannych i wieczornych, często "podkradając" ich liniowym kursom (i można tu wyciągnąć fałszywy wniosek, że linie mogą zaczynać kursowanie później, a kończyć wcześniej). Jeśli więc chcielibyśmy wykazać, że 22 nie jest potrzebne to nic prostszego, wystarczy zamówić stosowne ułożenie rozkładu jazdy :twisted:
Ale nie oszukujmy się, tu nie chodzi o wyniki pomiarów czy o potrzeby, tylko o kasę.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
09.01.2015 18:38
Nigdy nie natknąłem się na pomiar kiedy jeździłem do pracy na 6 rano linią 125 kier. Złocień. Inna sprawa, że nie wiem jak pomiarowy miałby sprawdzić ilość pasażerów, może wpisać "FULL", albo liczyć ilu zostało na przystanku ?
Offline szalony