Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-10-19
«Poprzednie zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-11-10
Następne zdjęcie: Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-10-19»

Tramwaj Lipska-Wielicka 2014-10-19
|
|
Ostatnie komentarze
Tomasz Flaga Użytkownik Komentarzy: 216 20.10.2014 21:13 |
A tu będzie jeszcze w środku podpora?
|
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 20.10.2014 23:23 |
Nie, wszystkie podpory/filary zostały już wykonane.
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 20.10.2014 23:29 |
A będzie "pomocniczy" na czas budowy?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 20.10.2014 23:36 |
Pomocnicze podpory już są dwie - przy podporach 6 i 7. Po to właśnie wybrano metodę nawisową by nie budować zbyt wielu podpór tymczasowych, zwłaszcza na terenie kolejowym.
|
|
![]() ![]() |
||
tophie Użytkownik Komentarzy: 390 25.10.2014 09:33 |
To jest strunobeton. Podobna metoda jaką budowano Most Zwierzyniecki, gdzie wyeliminowano podpory w nurcie rzeki. Fragmentami się "dokleja" kolejne betonowe odcinki, które się spręża za pomocą stalowych lin. Siły jakie tam powstają pozwalają na utworzenie takich długich przęseł.
|
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 25.10.2014 10:00 |
Jakby ktoś chciał poczytać o tej metodzie:
http://www.innowrota.pl/sites/default/files/images/A_Kozakiewicz_1.pdf http://www.monolityczne.com.pl/realizacje/budowa-mostu-kolo-tarnowa/ A co do mostu Zwierzynieckiego - dokładnie tak było, na razie jeszcze nie mam zeskanowanych zdjęć z okresu jego budowy, ale kiedyś... 😉 |
|
![]() ![]() |