Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Autobusy / Jelcz 272MEX #1606

Jelcz 272MEX #1606

«Poprzednie zdjęcie: Mercedes Conecto G #2206
Następne zdjęcie: Jelcz 272Mex #22226»

Jelcz 272MEX #1606

Data zrobienia zdjęcia: 1976 rok
Opis: Zajezdnia Bieńczyce. Mało osób wie, ale nasza aktualna przyczepka do ogórka była kiedyś niebieska.
Wczoraj minęła 44. rocznica otwarcia zajezdni autobusowej Bieńczyce.
Zdjęcie pochodzi z archiwum Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie.
Słowa kluczowe: Jelcz 272MEX #1606 P01 #604 MPK_Kraków Kraków zajezdnia_Bieńczyce archiwum_70
Data dodania zdjęcia: 16.06.2014 11:18, Wyświetleń: 2764, Pobrań: 40, Wielkość pliku: 126.5 KB
Dodał: thomas_
IPTC Info
Byline: ţ

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4896
16.06.2014 11:20
Początkowo to chyba wszystkie przyczepki były niebieskie?
Offline Wypalacz Rafał
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4160
16.06.2014 11:28
Czyżby Bienczyce od początku istnienia miały 4cyfrową numeracje pojazdów?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6557
16.06.2014 11:36
Wypalacz Rafał napisał(a):
Początkowo to chyba wszystkie przyczepki były niebieskie?

Raczej tak.

PS. Pan Jacek uświadomił mnie, że jednak nie wszystkie.
Offline thomas_
mzk804
Użytkownik

Komentarzy: 519
16.06.2014 11:47
A jaka ładna czcionka taborowa :)
Offline mzk804peczek804 at gmail.comhttp://phototrans.pl/autobusy.php?s=5014&autor_id=232&send_data=S
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6557
16.06.2014 13:14
M_Szymkowiak napisał(a):
Czyżby Bienczyce od początku istnienia miały 4cyfrową numeracje pojazdów?

Nie, to wynik wprowadzenia ?nowych? zasad numeracji, numeracji czterocyfrowej - J. Kołodziej.
Offline thomas_
Omar Sharif
Użytkownik

Komentarzy: 353
16.06.2014 20:40
Jedynkę dostały Bieńczyce, a dwójkę Czyżyny. Pamiętam jak przyszły te wozy do obu zajezdni. Byłem zaskoczony warszawską czcionką numeracji. Co do przyczep to Czyżyny miały czerwone o numerach 7xx.
Offline Omar Sharif
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4160
16.06.2014 21:25
I to się działo w 1975? Zawsze myślałem że numeracja 4cyfrowa weszła wraz z PR110U w 1978.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6557
17.06.2014 14:28
Przejrzałem sobie rozdziały taboru z tamtych lat pod kątem eksploatacji przyczepek autobusowych P01 i wyglądało to następująco.
4.02.1976
WEA Bieńczyce
208 - 3
229 - 3
138 - 6
stan - 15

10.03.1976
WEA Bieńczyce
122 - 2
208 - 3
211 - 2
231 - 2
249 - 4

8.05.1976
122 - 2
208 - 3
211 - 2
231 - 2
249 - 4
503 - 5(święta)

15.08.1976
103 - 12
208 - 1
503 - 5 (św)

16.11.1976
WEA Bieńczyce
103 - 12
stan - 15
WEA Czyżyny
207 - 3
104 - 2
stan 7

1.03.1977
WEA Bieńczyce
103 - 12
WEA Czyżyny
104 - 5

8.05.1977
WEA Bieńczyce
103 - 12
208 - 2(św)
503 - 5(św)
stan 15
WEA Czyżyny
501 - 3(św)
104 - 5
stan 7

20.07.1977
WEA Bieńczyce
103 - 12
208 - 2św
503 - 5św
stan 14
WEA Czyżyny
501 - 3św
249 - 4
stan 6

25.08.1977
WEA Bieńczyce
103 - 10
stan 12
WEA Czyżyny
104 - 4
stan 6

12.12.1977
WEA Bieńczyce
103- 8
stan 10
WA Czyżyny
104 - 4
stan 6

7.02.1978
WEA Bieńczyce
103 - 3
stan 4
WEA Czyżyny
128 - 4
stan 6

14.05.1978
WEA Bieńczyce
103 - 2
stan 3
WEA Czyżyny
128 - 4
stan 6

W kolejnych rozdziałach taboru przyczep już nie znalazłem.
Wygląda na to, że zdjęcie jest jednak z 1976 roku, a nie z 1975.
Offline thomas_