Data zrobienia zdjęcia: |
1 marca 2014 roku (sobota) |
Opis: |
Łódź, ul. Konstantynowska (teren zajezdni Brus)
Ikarus 260.04 stowarzyszenia Buslodz Volan stoi zdekompletowani i czeka na lepsze czasy. Wóz ma dosyć ciekawą historię. Służył dla dwóch przedsiębiorstw i został uratowany przed kasacją przez miłośników z w/w stowarzyszenia. Udało się przywrócić go do stanu sprzed kilku lat, jednak brak finansów i ciągła konieczność napraw i remontów spowodowała, iż jest obecnie w takim stanie. Przypomnijmy, że niedawno BV z przyczyn finansowych musiało pozbyć się dwóch wozów. Ikarus 280.26 obecnie śmiga gdzieś w trójmieście. Historia Jelcza M11 niestety nie jest mi znana.
Tu zdjęcie z ex poznańskim 1951 (Ikarus 435.05D), obecnie należącym do KMKM Warszawa podczas dni otwartych zajezdni. Owy obiekt nie jest już używany dla komunikacyjnego ruchu liniowego. Oczekuje na zmianę działania. W przyszłości ma tu powstać muzeum komunikacji miejskiej. |
Słowa kluczowe: |
Łódź konstantynowska zajezdnia brus #BV02 #1951 Buslodz_Volan KMKM_Warszawa |
Data dodania zdjęcia: 03.03.2014 14:57, Wyświetleń: 1911, Pobrań: 4, Wielkość pliku: 346.5 KB |
Dodał: |
Matalbin |
|
IPTC Info |
Byline: |
unknown |
Date created: |
01.03.2014 |
EXIF Info |
Nazwa aparatu: |
Canon |
Model aparatu: |
Canon EOS 400D DIGITAL |
Czas ekspozycji: |
1/4000 sec(s) |
Wartość przysłony: |
F/1.8 |
Wartość ISO: |
100 |
Data utworzenia: |
01.03.2014 14:34:01 |
Długość ogniskowej: |
50mm |
|
Gdy pozyskaliśmy BV02 (widoczny na zdjęciu) jego stan był tragiczny. Naprawiliśmy go i rozpoczęliśmy cykl imprez miłośniczych. Szybko niestety okazało się, że kratownica autobusu praktycznie nie istnieje, mechanicznie też wiele do ideału brakuje, więc trzeba będzie przeprowadzić gruntowny remont. Inaczej wóz najnormalniej w świecie się rozpadnie. Nie można powiedzieć zatem, że udało się doprowadzić go do stanu sprzed lat. I na pewno nie pewna ciągłość remontów tego wozu doprowadziła do kryzysu BV, bo większość budżetu BV przeznaczonego na wozy pochłonął remont ex. BV01, którego historii z grzeczności opowiadał nie będę. Wcześniej doszedł jeszcze przegub. W związku z tym BV02 poszedł w odstawkę już na samym początku. Dodatkowo, co wielokrotnie już opisywałem, także przytoczę tylko fragment, który powtarzałem: ?bez zewnętrznego finansowania można co najwyżej zbierać korki od butelek, a nie pełnowymiarowe autobusy na większą skalę, które lata świetności mają już dawno za sobą?. Podsumowując, oprócz wspawanej burty BV02 prezentuje stan w jakim pozyskaliśmy go z Pabianic. Wóz sobie czeka na lepsze czasy, które może kiedyś nastąpią.
Mówiąc o exex. BV04, ex. BV99, wóz do Łodzi trafił na pewien czas o czym była mowa już na początku, gdy go pozyskiwaliśmy. Dogadaliśmy się z jego poprzednim właścicielem i zobowiązaliśmy się do uruchomienia wozu, który stał x lat na zajezdni w Wejherowie. Od początku było wiadome, że prędzej czy później wóz wróci na Pomorze, i wrócił. Ex. BV99 jest obecnie w dobrych rękach, więc o to auto martwić się nie trzeba, podobnie jak o BV05.