Strona główna» Komunikacja w Polsce» Łódź» Łódź - Autobusy» Ikarus 260.04 #BV02

Ikarus 260.04 #BV02

«Poprzednie zdjęcie: Jelcz PR110U #BV07
Następne zdjęcie: Mercedes Conecto G LF #2096»

Ikarus 260.04 #BV02

Data zrobienia zdjęcia: 1 marca 2014 roku (sobota)
Opis: Łódź, ul. Konstantynowska (teren zajezdni Brus)
Ikarus 260.04 stowarzyszenia Buslodz Volan stoi zdekompletowani i czeka na lepsze czasy. Wóz ma dosyć ciekawą historię. Służył dla dwóch przedsiębiorstw i został uratowany przed kasacją przez miłośników z w/w stowarzyszenia. Udało się przywrócić go do stanu sprzed kilku lat, jednak brak finansów i ciągła konieczność napraw i remontów spowodowała, iż jest obecnie w takim stanie. Przypomnijmy, że niedawno BV z przyczyn finansowych musiało pozbyć się dwóch wozów. Ikarus 280.26 obecnie śmiga gdzieś w trójmieście. Historia Jelcza M11 niestety nie jest mi znana.

Tu zdjęcie z ex poznańskim 1951 (Ikarus 435.05D), obecnie należącym do KMKM Warszawa podczas dni otwartych zajezdni. Owy obiekt nie jest już używany dla komunikacyjnego ruchu liniowego. Oczekuje na zmianę działania. W przyszłości ma tu powstać muzeum komunikacji miejskiej.
Słowa kluczowe: Łódź konstantynowska zajezdnia brus #BV02 #1951 Buslodz_Volan KMKM_Warszawa
Data dodania zdjęcia: 03.03.2014 14:57, Wyświetleń: 1911, Pobrań: 4, Wielkość pliku: 346.5 KB
Dodał: Matalbin
IPTC Info
Byline: unknown
Date created: 01.03.2014
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 400D DIGITAL
Czas ekspozycji: 1/4000 sec(s)
Wartość przysłony: F/1.8
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 01.03.2014 14:34:01
Długość ogniskowej: 50mm

Ostatnie komentarze

MKazik
Użytkownik

Komentarzy: 101
03.03.2014 19:56
Buslodz Volan nie można nazwać stowarzyszeniem co do zasady. To fikcyjna gałąź serwisu Buslodz.pl, można nawet rzec nawet wymyślona nazwa przewoźnika, stworzona na potrzeby oddzielenia kolekcji autobusów od całości Buslodza.
Gdy pozyskaliśmy BV02 (widoczny na zdjęciu) jego stan był tragiczny. Naprawiliśmy go i rozpoczęliśmy cykl imprez miłośniczych. Szybko niestety okazało się, że kratownica autobusu praktycznie nie istnieje, mechanicznie też wiele do ideału brakuje, więc trzeba będzie przeprowadzić gruntowny remont. Inaczej wóz najnormalniej w świecie się rozpadnie. Nie można powiedzieć zatem, że udało się doprowadzić go do stanu sprzed lat. I na pewno nie pewna ciągłość remontów tego wozu doprowadziła do kryzysu BV, bo większość budżetu BV przeznaczonego na wozy pochłonął remont ex. BV01, którego historii z grzeczności opowiadał nie będę. Wcześniej doszedł jeszcze przegub. W związku z tym BV02 poszedł w odstawkę już na samym początku. Dodatkowo, co wielokrotnie już opisywałem, także przytoczę tylko fragment, który powtarzałem: ?bez zewnętrznego finansowania można co najwyżej zbierać korki od butelek, a nie pełnowymiarowe autobusy na większą skalę, które lata świetności mają już dawno za sobą?. Podsumowując, oprócz wspawanej burty BV02 prezentuje stan w jakim pozyskaliśmy go z Pabianic. Wóz sobie czeka na lepsze czasy, które może kiedyś nastąpią.
Mówiąc o exex. BV04, ex. BV99, wóz do Łodzi trafił na pewien czas o czym była mowa już na początku, gdy go pozyskiwaliśmy. Dogadaliśmy się z jego poprzednim właścicielem i zobowiązaliśmy się do uruchomienia wozu, który stał x lat na zajezdni w Wejherowie. Od początku było wiadome, że prędzej czy później wóz wróci na Pomorze, i wrócił. Ex. BV99 jest obecnie w dobrych rękach, więc o to auto martwić się nie trzeba, podobnie jak o BV05.
Offline MKazikm_kazmierczak at ymail.comhttp://mkazmierczak.wordpress.com/
Matalbin
Użytkownik

Komentarzy: 223
03.03.2014 20:17
Ok. Pochrzaniłem. Mój błąd. Przepraszam za złe informacje.
Tak to jest, jak informacje bierze się nie z konkretnego źródła... :/
Offline Matalbinmatalbin at wp.plhttp://fb.com/BaLansBieli
MKazik
Użytkownik

Komentarzy: 101
03.03.2014 20:33
Nie trafiłem i przypadkowo polubiłem swój komentarz. Weźcie to odlubcie, bo to słabo generalnie wygląda 😛
Wracając, jest taka niepisana zasada: "nie wiesz, nie mów". Tyle w temacie.
Offline MKazikm_kazmierczak at ymail.comhttp://mkazmierczak.wordpress.com/
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
04.03.2014 10:48
Usługi odlubieniczo-ocenopoprawcze w cenie standardowej, uno browaro 😎
(niewiele, biorąc pod uwagę mój monopol 😈 )
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
mokum
Użytkownik

Komentarzy: 99
04.03.2014 11:12
Vear, nie chwal się tak, bo zaraz ktoś wprowadzi Zarząd Odlubieństwia i Ocenopoprawstwa (w skrócie ZOO). A wtedy to i cena pójdzie do góry, i celem wykonania czynności odlubieńczo-ocenopoprawczych każdorazowo trzeba będzie ogłosić przetarg. 😉
Offline mokummokum at pestka.info
Matt
Użytkownik

Komentarzy: 114
04.03.2014 13:05
Pomijając formę działalności Buslodz Volan jestem pod niesamowitym wrażeniem tego, że komuś chce się zbierać pojazdy, których utrzymanie jest kosmicznie drogie. Mówię tu oczywiście o przymusowym OC i podatku drogowym.
Offline Mattmateusz.kozlowski at gmail.comhttp://baklazan.eu
MKazik
Użytkownik

Komentarzy: 101
04.03.2014 15:25
vear napisał(a):
Usługi odlubieniczo-ocenopoprawcze w cenie standardowej, uno browaro 😎
(niewiele, biorąc pod uwagę mój monopol 😈 )
Może być zapłata w łazankach? Ostatnio za dużo tego nagotowałem i teraz muszę mrozić. 😁
Matt napisał(a):
Pomijając formę działalności Buslodz Volan jestem pod niesamowitym wrażeniem tego, że komuś chce się zbierać pojazdy, których utrzymanie jest kosmicznie drogie. Mówię tu oczywiście o przymusowym OC i podatku drogowym.
Generalnie opłaty to mały pikuś, biorąc pod uwagę ogrom pieniędzy potrzebny do przywrócenia, nie oszukujmy się - jeżdżącym złomom, sprawności technicznej i odpowiedniego wyglądu.
Offline MKazikm_kazmierczak at ymail.comhttp://mkazmierczak.wordpress.com/
Matt
Użytkownik

Komentarzy: 114
04.03.2014 17:36
Wiadomo. A nie zastanawialiście się nad uregulowaniem statusu prawnego i utworzeniem muzeum prowadzonego przez stowarzyszenie? Uniknęlibyście przymusu corocznych przeglądów, ciągłości OC i konieczności uiszczania podatku. Mimo, że jest z tym trochę babrania to czas poświęcony na papierologię zwraca się w dużo niższych kosztach funkcjonowania 😉
Offline Mattmateusz.kozlowski at gmail.comhttp://baklazan.eu
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
05.03.2014 08:04
Do prowadzenia muzeum potrzebna jest hala. Inaczej te autobusy będą za kilka lat wyglądały tak samo jak przed remontem :/
Offline thomas_