Strona główna» Kolej» Inwestycje kolejowe» Kraków Nowy Główny - pawilon handlowy

Kraków Nowy Główny - pawilon handlowy

«Poprzednie zdjęcie: Kraków Nowy Główny - Biedronka
Następne zdjęcie: Kraków Nowy Główny - wyjście»

Kraków Nowy Główny - pawilon handlowy

Data zrobienia zdjęcia: 8 lutego 2014 roku (sobota)
Opis: Widok w stronę Galerii Krakowskiej.
Słowa kluczowe: Kraków Kraków_Główny Kraków_Nowy_Główny dworzec pawilon_handlowy
Data dodania zdjęcia: 08.02.2014 14:37, Wyświetleń: 1921, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 309.9 KB
Dodał: Sędzia Czesław
IPTC Info
Date created: 08.02.2014
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D90
Czas ekspozycji: 1/25 sec(s)
Wartość ISO: 320
Data utworzenia: 08.02.2014 11:53:56

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
08.02.2014 15:59
Można dyskutować o detalach, rozwiązaniach, materiałach, kolorach itp., ale to nie jest takie ważne. Wykonanie jest takie jak się teraz wszystko u nas buduje (nie mówię, że złe).

Zła od początku jest idea podziemnego dworca i naruszenie równowagi między funkcją handlową i transportową. Jasne, że dworce kolejowe w dużych miastach są dziś wielofunkcyjnymi obiektami z potężną funkcją handlową, ale żeby główne wejście na dworzec znajdowało się na tyłach sklepu to jest klęska.

Od momentu, w którym ostatecznie upadła koncepcja budowy nowego dworca "naziemnego" położonego w osi peronów po ich zachodniej stronie (koncepcja ma dokładnie 100 lat i nie wiem, kiedy z niej ostatecznie zrezygnowano) zmierzaliśmy do powstania dworca-piwnicy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.02.2014 17:16
Osobiście to wolę nową "tradycyjną" rolę dworców, czyli rolę handlową, od dotychczasowej tradycyjnej roli dworca - noclegowni.
Pamiętam jak wyglądał dworzec w Katowicach, przed remontem. W hali tamtejszego dworca było targowisko ze straganami, podobne do Nowego Kleparza z przed dwudziestu lat.

Fajnie by było jak by dworzec był przestrzenią dla podróżnych, czystą, jasną i (a może przede wszystkim) bezpieczną. Niestety, PKP PLK (czy kto to tam tym nie zarządza) nie stać na zapewnienie takiego standardu. To już chyba lepsza dworco-galeria?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
08.02.2014 17:21
Przede wszystkim trudno żeby dworzec był przestrzenią dla podróżnych, skoro tych ostatnich od ponad dwudziestu lat skutecznie się zniechęca do korzystania z usług kolei...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
08.02.2014 17:30
Ale ja nie mam zamiaru krytykować handlowych funkcji dworców, bo symbioza galerii i dworców jest już zjawiskiem powszechnym, także w krajach 'cywilizowanych'. Ale tam nie ma galerii-molochów z dworcami w piwnicy na tyłach (a jeśli są, to powstały w radosnych latach 70.)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
08.02.2014 17:56
Jak przyjeżdżałem do Poznania, to wysiadałem na dworcu autobusowym, następnie wszedłem do ciepłego wnętrza galerii Poznań City Center (łączy dworzec Poznań Główny z dworcem PKS). To chyba w tej chwili jedna z lepszych, jeśli nie najlepsza z prób integracji kolei, tramwajów i autobusów w jednym miejscu, w Polsce. Jest parę niedociągnięć w kwestii oznakowania kierunku jak trzeba iść w PCC, żeby przejść z dworca autobusowego np. na Dworzec Zachodni, ale lepiej to wygląda niż we Wrocławiu, gdzie trzeba się dobrze zastanowić, gdzie trzeba iść, żeby móc dojechać w dane miejsce i jakim środkiem transportu. Część autobusów odjeżdża z Dawida, PKS Oława z przystanku na Ślężnej, 31,32PLUS w jedną stronę omijają dworzec PKP, przystanki końcowe 122, N, 110 w ramach jednej nazwy znajdują się w trzech różnych miejscach a tramwaje jadące ul. Piłsudskiego jeszcze w innych miejscach i również zachowując tę samą nazwę.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/