Strona główna» Kolej» Elektryczne zespoły trakcyjne» EN57» EN57-1796

EN57-1796

«Poprzednie zdjęcie: EN57AL-1222
Następne zdjęcie: EN57-1752»

EN57-1796

Data zrobienia zdjęcia: 15 czerwca 2001 roku (piątek)
Opis: Szlak Wieliczka- Wieliczka Rynek 5 dni po reaktywacji. Odcinek ten był nieczynny od czasu tąpnięcia w kopalni soli w 1992 roku. Przez następne 8 lat pociągi kończyły bieg na stacji Wieliczka aż 3 kwietnia 2000 roku ich kursowanie zostało zawieszone. Po ponadrocznej przerwie i odbudowie odcinka do Wieliczki Rynek 10 czerwca 2001 roku uruchomiono 34 pary pociągów relacji Kraków Główny- Wieliczka Rynek z częstotliwością kursowania co 30 minut w szczycie.
Słowa kluczowe: EN57 EN57-1796 Wieliczka Wieliczka_Rynek D29-109 osobowy PKP_PR
Data dodania zdjęcia: 01.01.2014 14:57, Wyświetleń: 2249, Pobrań: 7, Wielkość pliku: 228.3 KB
Dodał: aster

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
01.01.2014 15:04
I tylko szkoda że wówczas nie było EN81 - wtedy, wraz z taką częstotliwością kursowania kolej miałaby szansę powalczyć z busami. Oczywiście (naiwnie) zakładając że kolejarzom by się chciało - ale to już inna para kaloszy.
Offline Wypalacz Rafał
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
01.01.2014 15:37
Jednym słowem była szansa na kolei aglomeracyjna na tej relacji.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
01.01.2014 15:43
Tak naprawdę to szansa jest nadal - i to bez konieczności, jak się wmawia ludziom, budowy dodatkowej pary torów między Głównym a Płaszowem.
Offline Wypalacz Rafał
aster
Użytkownik

Komentarzy: 437
01.01.2014 15:54
Wtedy kolej na przegranej pozycji stawiał nie tyle tabor, co cena biletu. Bilet normalny Kraków Główny- Wieliczka Rynek kosztował wtedy 3,50 zł, a busiarze wozili bodajże za 2 zł. Dopiero później PR-y wprowadziły taryfowe strefy biletowe w aglomeracji krakowskiej i cena biletu kolejowego do Wieliczki spadła do 2,20 zł, tyle że do tego czasu zdążono uwalić połowę kursów na tej trasie.
Offline asteraster6 at onet.euhttps://kolejowewojaze.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
01.01.2014 17:06
Zawsze jest szansa na porządne aglo. W końcu w wielu krajach na świecie działa 😉 Muszą być tylko odpowiednio ustalone pewne priorytety.

Ale jak już ruszy SKA (które musi mieć takt 30 min także poza szczytem) i województwo zapłaci za te kursy, to znikną ostatecznie wszystkie REGIO w województwie poza obszarem SKA.

A samo SKA na liniach dalszych niż Skawina, Wieliczka i Balice bez busów-dowozówek do przystanków nie ma szans.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
01.01.2014 17:29
Wypalacz Rafał: Wiem, że szansa jest nadal, choć wszystko jest robione w tym kierunku by raczej odstraszyć niż przyciągnąć: nieodpowiednia częstotliwość kursów, zbyt mała ilość pociągów na dzień, godzina kursowania która wzięta cholera wie skąd...
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
01.01.2014 17:34
I raczej nie róbmy sobie nadziei na poprawę po powstaniu Kolei Małopolskich, jeśli spełnią się zasłyszane przeze mnie plotki że ich dyrektorem ma zostać pan R.R. Znany do niedawna jako dyrektor MZPR...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
01.01.2014 17:50
Jakby województwo chciało mieć kolej, to by nawet Rębilas nie przeszkodził. Mogłyby wstępować pewne kłopoty organizacyjne i zawyżone niektóre koszty. Ale to, że w województwie jeżdżą po liniach szczątkowe ilości pociągów o absurdalnych porach to nie jest wina kierownika MZPR.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
01.01.2014 18:30
Jeśli ludzie o sposobie myślenia króla Ryszarda wejdą do KM to będziemy mieli przefarbowany, stary poczciwy MZPR. Tu piję do postu AndrzejaK, po części to jest ich wina, bo odkąd pamiętam nad potrzebami pasażerów stały wyżej obiegi, tabor, papierki. Polecam na stronie lubelska.kolej.net artykuł o upadku połączeń do Hrubieszowa, to jest geneza nieszczęścia Przewozów Regionalnych - myślenie, a raczej brak. A w naszym województwie samorząd jest tym zainfekowany, wystarczy popatrzeć na Oświęcim i Wadowice.
Offline mousetklub428 at wp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
01.01.2014 18:50
Pewnie, że ludzie tego pokroju nie pomagają. Ale wyobraź sobie, że zatrudnili jakichś "genialnych menedżerów" i odpowiedź sobie na pytanie, czy oni będą potrafili tak ułożyć 3 pary dziennie do Wadowic, że wszyscy nagle zaczną walić do pociągów? Taka mniej więcej była moja myśl 😉

Jeśli województwo nie widzi roli dla kolei w system transportowym, to nie pomoże nikt.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
01.01.2014 19:28
mouset napisał(a):
Jeśli ludzie o sposobie myślenia króla Ryszarda wejdą do KM to będziemy mieli przefarbowany, stary poczciwy MZPR. Tu piję do postu AndrzejaK, po części to jest ich wina, bo odkąd pamiętam nad potrzebami pasażerów stały wyżej obiegi, tabor, papierki.


Czyli podsumowując - kolej dla kolejarzy, a nie jakiś tam pasażerów

AndrzejK napisał(a):
Jeśli województwo nie widzi roli dla kolei w system transportowym, to nie pomoże nikt.


Zgoda, tyle że jeśli za transport kolejowy na poziomie organizacji przewozów będą odpowiadać ludzie pokroju pana R. to nie zmieni się absolutnie nic. Bo nikt z tych ludzi nie będzie miał odwagi pójść do marszałka i powiedzieć mu otwarcie "organizujemy coś na poważnie albo szukajcie kogoś nowego na moje miejsce". Bo, jak to określiłeś "genialny menedżer" będzie miał świadomość że gdzie indziej znajdzie bez problemu nową pracę - mało tego, dla niego pozostawanie w takim bagienku będzie oznaczało wręcz degradację zawodową. Zaś "zawodowy dyrektor z PKP" będzie siedział cicho zadowolony że złapał kolejną ciepłą posadkę.
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
01.01.2014 19:50
"organizujemy coś na poważnie albo szukajcie kogoś nowego na moje miejsce" - są tacy ludzie w ogóle 😉 ?

Obawiam się, że województwo doskonale wie, że marginalizuje kolej i nie ma co liczyć, że ktoś może mu to uświadomić lepiej. Choć fajnie by było, jakby ktoś powiedział tutaj musi być tak, a tutaj tak - bo inaczej w ogóle szkoda pieniędzy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
01.01.2014 20:19
Na pewno nie będzie tak, że zleceniobiorca sam przyjdzie z propozycjami co zrobić, żeby było dobrze dla pasażera. PR/KM ma wykonać usługę, którą marszałek zamawia (szczęśliwie, w Małopolskim praktycznie wszystkie przewozy zostały wciągnięte na szczebel wojewódzki, pod Urząd marszałkowski, więc uniknęliśmy rozdrobnienia, które zabiło np. linię Sławno-Darłowo). Jeśli ten nie wie co zamówić, to pomocy na pewno nie znajdzie u przewoźnika, a powinien do tego mieć swoich specjalistów, tudzież wyoutsource'ować to do zewnętrznych ekspertów.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
01.01.2014 21:24
Mi bliżej do veara w tych opiniach. Choć pamiętajmy też, że "zewnętrzni eksperci" mogą doradzać to co zamawiającemu pasuje.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
01.01.2014 22:19
A pamiętacie żenujące początki aglo, gdy trzy szynobusy pomiędzy Krzeszowicami a Skawiną nie były w stanie się wyrobić. Rozkład ułożyli ludzie RR i oni go realizowali, tak, że nie potrafili go dotrzymać.
Dlaczego wiedząc o stanie linii 133 i 93 i prędkościach eksploatacyjnych na nich uwalono połączenia do Oświęcimia przez Spytkowice, pachnie to prewencyjną likwidacją popytu, a akurat tu można powalczy z busiarstwem.
Kolejny przykład, tego co dla MZPR/PR było najważniejsze dał Aster. Taryfa ponad wszystko, włącznie ze zdrowym rozsądkiem, zresztą słynna podwyżka na Balicach pokazała, że MZPR jest odporny na wiedzę z własnych nawet doświadczeń.
A linię do Darłowa zabił też poniekąd inny dogmat PKP, że to fanaberia pomyśleć o zapewnieniu i utrzymaniu rezerwy taboru.
Offline mousetklub428 at wp.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
01.01.2014 22:40
Fakt, więcej profesjonalizmu sprawiłoby, że ten projekt - robiony skromnymi siłami i bez "rozgłosu" jaki pewnie będzie towarzyszył SKA - odniósłby większy sukces. Ale ja akurat pamiętam, że ten projekt nie został odebrany jako katastrofa. Takich tłumów w Krzeszowicach nie było wcześniej ani później. Wtedy były też jakieś wspólne rozkłady PKP-PKS.

W sumie to ja nadal pozostaję na stanowisku, że wszystko w rękach woj., a PR to tylko tępe narzędzie 🤣 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Paweł Pajor
Użytkownik

Komentarzy: 394
02.01.2014 12:51
Offline Paweł Pajor
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
21.01.2014 23:24
I plotka ciałem się stała i przyniosła "nową jakość" do kolei w Małopolsce 🙁

http://www.rynek-kolejowy.pl/50460/ryszard_rebilas_prezesem_kolei_malopolskich.htm
Offline Wypalacz Rafał
mokum
Użytkownik

Komentarzy: 99
22.01.2014 00:01
Rafał, Ty to potrafisz poprawić humor na dobranoc 😕
Offline mokummokum at pestka.info
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
22.01.2014 00:12
No to czekamy na pierwszy skandal 😁
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
22.01.2014 00:22
Otaczanie się takimi ludźmi to jest typowo krakowskie/małopolskie/galicyjskie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl