Tak wg mnie jest lepiej. W przypadku ciemniejszego pudła zapalone światła trochę rażą. I jako, że jest na nich przepał, ich ściąganie niestety nic nie da 😐
Przy okazji, co oznacza pomarańczowa kropka pod wyświetlaczem?
To jest element bardziej złożonego systemu, który obejmuje obszarowe sterowanie ruchem (priorytetowe wzbudzanie sygnalizacji świetlnej dla tramwaju), monitoring ruchu na dyspozytorni (znajdą pozycję każdego tramwaju i odchylenia od rozkładu jazdy) oraz system informacji pasażerskiej (dzięki niemu na tablicach LED na przystankach wyświetlają się przewidywane czasy odjazdów) 🙂
Powiem Ci, że ponarzekać zawsze sobie można - ale jednak widać różnicę 🙂 Zdarzało mi się jechać tramwajami którym za nic IBIS nie chciał się zalogować do systemu i to była jakaś masakra. Z resztą - pomyśl ile stoimy na skrzyżowaniu przy Starowiślnej "zerówką" w kierunku CK/Kopca, a teraz porównaj sobie ile stoi przeciętnie liniowy tramwaj. Jak my podjeżdżamy to dopiero wzbudzamy cykl dla nas, a jak jedzie tramwaj z IBIS-em to skrzyżowanie już dwa przystanki wcześniej wie że będzie jechał tramwaj i fajnie by było ustawić sygnalizację. Podobno nawet da się tak zrobić podobnie jak na Śląsku, że IBIS sam ustawia zwrotnice pod dany pociąg 🙂
Rejestrator jazdy to rejestrator jazdy, albo to jest jakaś kamera, albo coś co rejestruje np. prędkość tramwaju, aby podczas wykolejenia czy kolizji sprawdzić czy motorniczy nie jechał za szybko.
Rejestrator jazdy zapisuje prędkość tramwaju na pewnym dystansie do momentu zaprzestania rejestracji, np. 400 lub 1000 metrów. Dzięki temu przy ewentualnym wykolejeniu z powodu złego stanu torowiska motorniczy może udowodnić swoją niewinność.
Nasze rejestratory nie tylko rejestrują prędkość ale też użycie dzwonka, puszczenie czuwaka, użycie hamulca szynowego. A co do Twojego opisu wzbudzania itp to Ci powiem, że IBIS jest w stanie zastąpić główne urządzenia w pojeździe jak sterownik, radiotelefon, podczerwień itp. tylko trzeba chcieć... Co do działania to najfajniej to widać ile 14 stoi na Grzegórzeckim w stronę huty 🙂
IBIS raczej jest znany osobom które miały doczynienia z symulatorem OMSI - Omnibussimulator. Tam on służy do obsługi wyświetlaczy i zapowiedzi przystankowych