Poranek kolejnego roboczego dnia na głównym placu stolicy Moraw. Kręcą się (jeszcze nieliczni) turyści, mieszkańcy udają się do pracy, do szkół, na uczelnie. Orkiestra strażacka szykuje się do występów przy kolumnie morowej, "czwórka" jedzie w kierunku dworca głównego...
Może mi ktoś jakoś objaśnić na czym polegają te oznaczenia literowe na końcu typu wagonu ? O ile skróty takie jak SU, CSRS czy D jestem w stanie rozszyfrować o tyle takie K2P czy K2S stanowi dla mnie nie lada zagadkę 😉
Modernizacje (szczegóły za wikipedią):
"Tatra K2G - wyposażenie elektryczne TV8 z tyrystorami GTO
Tatra K2R, Tatra K2R.03 - wyposażenie elektryczne TV8 z tyrystorami GTO, nowy wygląd
Tatra K2R.03-P - wyposażenie elektryczne TV Progress, nowy wygląd
Tatra K2T - wyposażenie elektryczne TV14 z tyrystorami IGBT
Tatra K2P - wyposażenie elektryczne TV Progress
Tatra K3R-N (Tatra K3R.N) - wyposażenie elektryczne TV Progress, nowy wygląd, dodany dodatkowy środkowy człon niskopodłogowy
Tatra K2S - wyposażenie elektryczne TV14 lub TV Progress z tyrystorami IGBT, nowy wygląd"
+ jeszcze: Satra II i Satra III w Sarajewie.
De facto duża część z nich są to nowe tramwaje, ale na papierach starych wozów.
Tylko ciekawe czym sie kierowali nadając tym podwersjom, takie a nie inne oznaczenia (litery alfabetu)?
U nas jednak jest to bardziej logiczne - kolejne litery alfabetu...
Po kolei:
G - od GTO
R,R.03,R.03-P - od słowa: Rekonstukce
T - od Tyrystor
P - od Progress
K3R-N - 3 zamiast 2, bo dołożyli środkowy człon niskopodłogowy (litera N) i od rekonstrukce
S - od Šumperk (miasta w którym modernizacji dokonano).