Strona główna» Szukaj» Tatra K2P #1046

Tatra K2P #1046

Następne zdjęcie: SachsenTram NGT6DD #2542»

Tatra K2P #1046

Data zrobienia zdjęcia: 3 maja 2012 roku (czwartek)
Opis: Brno, Náměstí Svobody.

Poranek kolejnego roboczego dnia na głównym placu stolicy Moraw. Kręcą się (jeszcze nieliczni) turyści, mieszkańcy udają się do pracy, do szkół, na uczelnie. Orkiestra strażacka szykuje się do występów przy kolumnie morowej, "czwórka" jedzie w kierunku dworca głównego...
Słowa kluczowe: Tatra K2P #1046 linia_4 DP_Brno Dopravní_podnik_města_Brna DPMB Brno Náměstí_Svobody Czechy Morawy Republika_Czeska Česká_republika 1024px
Data dodania zdjęcia: 23.07.2012 22:59, Wyświetleń: 1564, Pobrań: 18, Wielkość pliku: 324.4 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/750 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 03.05.2012 09:17:59
Długość ogniskowej: 30mm

Ostatnie komentarze

Marcin_FTŚ
Gość

24.07.2012 15:17
Może mi ktoś jakoś objaśnić na czym polegają te oznaczenia literowe na końcu typu wagonu ? O ile skróty takie jak SU, CSRS czy D jestem w stanie rozszyfrować o tyle takie K2P czy K2S stanowi dla mnie nie lada zagadkę 😉
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.07.2012 17:29
Na mnie nie licz, sam się nad tym zastanawiałem...
Offline Wypalacz Rafał
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 113
24.07.2012 19:18
Modernizacje (szczegóły za wikipedią):
"Tatra K2G - wyposażenie elektryczne TV8 z tyrystorami GTO
Tatra K2R, Tatra K2R.03 - wyposażenie elektryczne TV8 z tyrystorami GTO, nowy wygląd
Tatra K2R.03-P - wyposażenie elektryczne TV Progress, nowy wygląd
Tatra K2T - wyposażenie elektryczne TV14 z tyrystorami IGBT
Tatra K2P - wyposażenie elektryczne TV Progress
Tatra K3R-N (Tatra K3R.N) - wyposażenie elektryczne TV Progress, nowy wygląd, dodany dodatkowy środkowy człon niskopodłogowy
Tatra K2S - wyposażenie elektryczne TV14 lub TV Progress z tyrystorami IGBT, nowy wygląd"

+ jeszcze: Satra II i Satra III w Sarajewie.

De facto duża część z nich są to nowe tramwaje, ale na papierach starych wozów.
Offline Lipien20
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
24.07.2012 19:36
Tylko ciekawe czym sie kierowali nadając tym podwersjom, takie a nie inne oznaczenia (litery alfabetu)?
U nas jednak jest to bardziej logiczne - kolejne litery alfabetu...
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
24.07.2012 19:46
Wypalacz Rafał napisał(a):
U nas jednak jest to bardziej logiczne - kolejne litery alfabetu...


Czego przykładem są takie wersje jak 105NCh, 105N2k czy też 105N/ML? Albo może 405N 😈
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 113
28.07.2012 23:25
Po kolei:
G - od GTO
R,R.03,R.03-P - od słowa: Rekonstukce
T - od Tyrystor
P - od Progress
K3R-N - 3 zamiast 2, bo dołożyli środkowy człon niskopodłogowy (litera N) i od rekonstrukce
S - od Šumperk (miasta w którym modernizacji dokonano).
Offline Lipien20
Maciej12991
Gość

29.07.2012 12:32
kuba203 napisał(a):
Czego przykładem są takie wersje jak 105NCh, 105N2k czy też 105N/ML? Albo może 405N 😈


Ja bym dołożył jeszcze 105Nb/e, 105NTW1, 105NTW2, 105N/2. Bardzo zrozumiałe oznaczenia i do tego mocno ustandaryzowane 🤣 😈