Most na Bzurze
«Poprzednie zdjęcie: Most Piłsudskiego
Następne zdjęcie: Most Piłsudskiego»

Most na Bzurze
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 29.03.2012 19:44 |
Dobrze, że jest ten trójkąt. Linia dawniej na nim się kończyła, czy szła dalej do rynku?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
MaraS Użytkownik Komentarzy: 324 29.03.2012 19:58 |
Kończyła na rynku. Ten odcinek co idzie przez mostek, jest pozostałością po wąskotorówce, dlatego nie idzie wzdłuż żadnej ulicy. Kawałek od obecnej pętli w Ozorkowie widać ślady po odcinku wąskotorówki, który dalej szedł do obecnie już nieczynnego dworca Ozorków Wąskotorowy, który wchodzi w Krośniewicką Kolej Dojazdową.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
zdziseek Użytkownik Komentarzy: 158 29.03.2012 20:38 |
Po co sa te 'trójkąty'?
|
|
![]() ![]() |
||
MaraS Użytkownik Komentarzy: 324 29.03.2012 21:16 |
Stosuje się je w miejscach gdzie nie można, albo nie ma miejsca by zrobić normalną pętlę Możesz poczytać 🙂
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
zdziseek Użytkownik Komentarzy: 158 30.03.2012 09:59 |
O trójkątowaniu wiem o co chodzi. W Krakowie też mamy przykład takiego miejsca. Moje pytanie pewnie zostało źle zadanie więc i źle zrozumiane. Chodziło mi o to, w jakim celu stosuje się np na mostach te "drugie tory" wewnątrz. One na swoich krańcach schodzą się ku sobie i przypominają połączone podstawami dwa trójkąty 😉 o takie coś patrząc z góry: <===>.
Jaką to pełni funkcję? Sorry za takie pytanie ale na kolei o ja się nie znam 🙂 |
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 30.03.2012 10:04 |
To jest zabezpieczenie przed upadkiem z mostu w razie wykolejenia. Albo przed uderzeniem w podporę wiaduktu (bo takie szyny stosuje się też pod wiaduktami.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 30.03.2012 10:54 |
I zwie się odbojnica, po angolskiemu guard rails 😉
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
MaraS Użytkownik Komentarzy: 324 30.03.2012 14:26 |
W teorii pięknie, ale jak w praktyce? 🙂
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
tomuś Użytkownik Komentarzy: 62 05.05.2012 12:21 |
Podobno działa przy prędkości nie przekraczającej 30km/h.
Zgodnie z Rozporządzeniem MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987): § 49. Punkt 12: W celu przeciwdziałania skutkom wykolejenia się taboru na i pod obiektem inżynieryjnym należy: 1) na obiektach inżynieryjnych, których długość przekracza 20 m, 2) na obiektach inżynieryjnych o długości 6-20 m, z wyjątkiem obiektów z jazdą górą, posiadających nawierzchnię na podsypce, usytuowanych: a) w łukach o promieniu mniejszym od 350 m oraz na krzywych przejściowych przylegających do tych łuków, b) w torach na stacjach, c) na nasypach o wysokości ponad 4 m, 3) pod obiektami inżynieryjnymi, których podpory znajdują się w odległości mniejszej niż 2,5 m od osi toru, - ułożyć na całej jego długości wewnątrz toru w odległości 190 mm - 210 mm od bocznej powierzchni główki szyny (rys. 3.3) odbojnice z szyn starych użytecznych, kształtowników stalowych lub innych konstrukcji. Zakończenie części dziobowej odbojnic powinno się wykonać w formie bezpośredniego połączenia ze sobą szyn odbojnicowych lub kształtowników bez stosowania dziobów z drewna. I zdjęcie: http://www.abc.com.pl/image/image_gallery?img_id=3706531 |
|
![]() ![]() |