Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Duewag GT8S» Duewag GT8S #3045

Duewag GT8S #3045

«Poprzednie zdjęcie: Duewag GT8S #3062
Następne zdjęcie: Duewag GT8S #3045»

Duewag GT8S #3045

Data zrobienia zdjęcia: 23 marca 2012 roku (piątek)
Opis: Ruczaj, 12-stka zmienia kierunek.
Słowa kluczowe: Duewag GT8S #3045 MPK_Kraków Kraków Ruczaj Grota-Roweckiego linia_12 GT8SMPK
Data dodania zdjęcia: 24.03.2012 15:45, Wyświetleń: 2105, Pobrań: 11, Wielkość pliku: 327.0 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

art22
Użytkownik

Komentarzy: 14
24.03.2012 22:55
te ekrany to porazka
Offline art22
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.03.2012 23:39
Tam jest więcej porażek. Największa porażką jest skrzyżowanie z Brożka, gdzie nie ma żadnych DDR ani przejazdów dla rowerów, ba, tam w ogóle aby wydostać się z rogu Kapelanka - Brożka trzeba się wrócić kilkaset metrów...

Następną mega porażką jest odcinek GR pomiędzy tym skrzyżowaniem, a skrzyżowaniem z Kobierzyńską, gdzie nie ma nawet normalnego chodnika, bo trzeba było upchać n pasów dla aut. Tzn. chodnik jest, chwilami chyba węższy niż 1m, bo nic więcej się nie zmieściło... Niemniej skoro totalnie zlali sprawę pieszych i rowerzystów, to nie wyobrażam sobie tam prędkości większej od 50 km/h dla aut, z racji na niechronionych uczestników ruchu drogowego. 😏

Kolejna porażka, brak PdR w poprzek GR. Fajnie, że jest DDR wzdłuż GR, tyle, że... nie da się do niej dojechać.

Kurde, ta inwestycja to jest idealny przykład jak można totalnie sp.... tego typu inwestycję i powinni to pokazywać jako przykład jak nie powinno się projektować ego typu ulic 😡
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
24.03.2012 23:46
Dlaczego? Bo nie da się zbudować ciągu, który połączy cechy autostrady, magistrali komunikacji zbiorowej oraz trasy przyjaznej pieszym i rowerzystom. Ponieważ nadal nie ma w Krakowie decyzji, co ma priorytet, robi się rzeczy nieużyteczne dla nikogo.

edit: nie mówiąc o tym, żeby było ładnie 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
24.03.2012 23:57
Akurat zrobienie PdR w poprzek GR nie ma związku z faktem próby zrobienia z GR pseudo autostrady. Takie przejazdy wykonano nawet w poprzek 29L, gdzie przecież nie ma DDR. Ale jest 70km/h, można jechać po chodniku, więc sa również i przejazdy. Tam się jeszcze jak widać dało.... Nie wiem co takie przejazdy by komukolwiek przeszkadzały, wystarczyło pomyśleć. A tak mamy DDR, do której... nie da się dojechać. Rewelacja😁

Co do odcinka GR pomiędzy Kapelanką, a Kobierzyńską, to skoro totalnie zlali kwestię ruchu rowerowego i pieszego również, to powinno tam być ograniczenie prędkości z racji kwestii BRD. Skoro nie da się tam przejechać rowerem inaczej niż jezdnią, a do tego chodnik po jednej stronie to wąziutki pasek z kostki bauma przylegający z jednej strony do ekranów, a z drugiej do jezdni o kilku pasach ruchu, do tego jest to teren osiedla (choćby dzieci etc.), to powinno być tam ograniczenie prędkości z elementami wymuszającymi jego stosowanie. Skoro zaakceptowali tak chory projekt, to niech teraz dostosują do niego organizację ruchu 😏
Offline szubak
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
25.03.2012 00:09
Inny ciekawy przykład z nowych inwestycji to odcinek DDR wzdłuż Powstańców Wlkp. pomiędzy skrzyżowaniem z Nowohucką, a wiaduktem kolejowym przed skrzyżowaniem z Wielicką. Najprawdopodobniej:
- złamane są zapisy rozporządzenia dt. warunków technicznych, jakim muszą odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (słupy oświetleniowe, szerokośc drogi, skrajnia);
- złamane są przepisy rozporządzenia dt. warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych (odległość znaków od drogi);
- złamane są zapisy zarządzenia prezydenta dt. Standardów technicznych dla infrastruktury rowerowej (nawierzchnia, szerokość, skrajnia)
- do tego projekt został zmieniony przez mpk i projektanta w trakcie trwania inwestycji i teraz... chwalą się pozytywną opinią dt. projektu, który... nie został zrealizowany 😛

A tam nie chodzi tylko o to, że jest inaczej, niż miało być, ale np... kilka słupów oświetleniowych jest najprawdopodobniej postawionych wbrew przepisom, nawierzchnia jest inna, niż wynika z przepisów, nie ma ciągłości drogi dla rowerów, oznakowanie jest niespójne, organizacja ruchu w miejscu wjazdu na stację statoil stwarza zagrożenie dla uczestników ruchu etc. A najlepsze w tym jest to, że mpk było o tym informowane (słupy w skrajni DDR) podczas trwania inwestycji. Pytanie, kto teraz zapłaci, jeśli konieczne będą poprawki...?
Offline szubak