Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Protram 405N» Protram 405N #4001

Protram 405N #4001

«Poprzednie zdjęcie: Protram 405N #4001
Następne zdjęcie: Protram 405N #4001»

Protram 405N #4001

Data zrobienia zdjęcia: 2 marca 2012 roku (piątek)
Opis: Prototyp już w swojej macierzystej zajezdni, w Nowej Hucie.
Słowa kluczowe: Protram 405N #4001 MPK_Kraków Kraków zajezdnia_Nowa_Huta 405NMPK Konstal 105Na #450 #454 #456
Data dodania zdjęcia: 02.03.2012 18:40, Wyświetleń: 5330, Pobrań: 20, Wielkość pliku: 276.4 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
02.03.2012 18:46
Byłeś w środku? Jakie wrażenia odnośnie jakości wnętrza? W miarę się to to prezentuje? Piszesz, że to prototyp. To jak będzie wyglądać jego przyszłość (projektu)? Jak się sprawdzi to powstanie ich więcej, a jak nie to umrze śmiercią naturalną jako jedyny na świecie?
Offline zdziseek
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
02.03.2012 18:48
Nareszcie...😁
Offline busik105
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
02.03.2012 18:57
Genialne te 1 drzwi, jak będą otwarte, to motorowy nie będzie mógł wysiąść. Kto wpadł na pomysł, żeby otwierały się na tą stronę? 😈
EDIT: Sorki, nie zauważyłem, ze nie ma osobnych drzwi dla motorowego. Proszę o usunięcie komentarza
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
mateusz612
Użytkownik

Komentarzy: 221
02.03.2012 18:59
Ale będzie radocha podczas pierwszej jazdy nim 😁
Offline mateusz612
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
02.03.2012 19:09
Wychodzi na to że kmk i ja dobrze przewidzieliśmy jego numer taborowy 😁
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
02.03.2012 19:33
Ja się właśnie śmiałem, że chyba zaczne w totka grać bo też obstawiałem #4001.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
02.03.2012 19:53
To jak was tylu dobrze poobstawiało to wygrana nie będzie wysoka 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Ruppercik
Użytkownik

Komentarzy: 613
02.03.2012 20:25
B4 napisał(a):
Genialne te 1 drzwi, jak będą otwarte, to motorowy nie będzie mógł wysiąść. Kto wpadł na pomysł, żeby otwierały się na tą stronę? 😈
EDIT: Sorki, nie zauważyłem, ze nie ma osobnych drzwi dla motorowego. Proszę o usunięcie komentarza

Druga sprawa to czy te drzwi nie zasłaniają lusterka?
Offline Ruppercikruppercik at go2.pl
Matosss
Użytkownik

Komentarzy: 37
02.03.2012 20:38
Myślę, że nie zasłaniają. U nas w Moderusach Beta też użyto takiego rozwiązania i sprawuje się bez zarzutów 🙂
Offline Matosss
pilot1123
Użytkownik

Komentarzy: 622
02.03.2012 20:56
Nie wiecie, czy będzie gdzieś jeździł w niedzielę?
Offline pilot1123https://www.google.com/+S%C5%82awomirBosak9000
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
02.03.2012 22:30
Mnie zastanawia jedna rzecz. Guziki do otwierania drzwi są na karoserii przy framudze drzwiowej. Jak ktoś szybko nie odsunie ręki to dostanie drzwiami. Lepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie ich na drzwiach tak jak w Bombardierach.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
02.03.2012 22:34
Ale tak jest chyba tylko z 1 drzwiami, które są pojedyncze 😁 Nie wiem jak z resztą, ale myślę, że są na drzwiach. Jeżeli się mylę, to proszę o wybaczenie 🙂
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Stratys
Użytkownik

Komentarzy: 52
02.03.2012 22:59
Guziki są wszędzie przy drzwiach i trzeba uciekać z rączkami
Offline Stratyskkoster at wp.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
03.03.2012 08:21
Offline Wypalacz Rafał
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
03.03.2012 08:29
Wg mnie to wszystkie tramwaje powinny mieć pojedyncze siedzenia (dużo przestronniejsze wnętrze niż 2+1), choć w takich Bombkach jest to raczej niemożliwe. Zajechał testowo na Wzgórza? Btw okropny pulpit motorowego 😉
Offline zdziseek
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
03.03.2012 11:16
Ja uważam, że większa część pasażerów powinna mieć szansę podróżować jak ludzie - na siedząco. Ci co stoją, to im bez różnicy czy w 4 czy w 6 na m2.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
zdziseek
Użytkownik

Komentarzy: 158
03.03.2012 12:28
Myślę, że na tak obłożonych liniach jak 4 czy 13, gdzie obecnie kursują UFOki w większości złożone z wagonów z układem siedzeń 2+1, idealnie spiszą się właśnie takie wagony jak na zdjęciu powyżej z układem 1+1. W moim odczuciu, dużo wygodniejsza jest podróż nawet na stojąco, ale gdy wokół jest więcej przestrzeni, niż na glonojada jak w zapchanej 105-tce z układem 2+1, gdzie w godzinach szczytu nie ma się gdzie ruszyć (poza rzeźnią) na stojąco, o przejściu z jednego końca wagonu na drugi można zapomnieć (chyba, że wysiadając i przebiegając na zewnątrz wagonu do pierwszych czy drugich drzwi 😉 ). Dla starszych osób, dla których rzeczywiście miejsca siedzące są istotne, wagon z układem 1+1 zapewnia ich wystarczającą ilość.
I jest zdecydowana różnica, czy stoisz na 4 czy 6m2. Bo albo jesteś przylepiony do czyjejś pachy lub nie. I to są moim zdaniem godziwe warunki, a nie warunki dla "wybrańców", którzy wygodnie siedzą w wagonie 2+1, a reszta (zdecydowanie większa liczba pasażerów) gniecąca się w wąziutkim przejściu. Takie warunki to tylko koedukacji mogą sprzyjać a nie podróży w godziwych, ludzkich warunkach.
Offline zdziseek
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
03.03.2012 13:16
Jeśli przy większej ilości siedzeń zaczyna się dramat z tłokiem, to może z ofertą przewozową jest coś nie tak, a nie z wagonami?

Mogę się zgodzić, że w naszych warunkach, gdzie ludzie ledwo się mieszczą w wagonach cięcie liczby miejsc siedzących jest uzasadnione.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Coffee
Gość

03.03.2012 13:25
AndrzejK napisał(a):
Mogę się zgodzić, że w naszych warunkach, gdzie ludzie ledwo się mieszczą w wagonach cięcie liczby miejsc siedzących jest uzasadnione.

Tak... Dając uzasadnienie, do równania w dół!
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
03.03.2012 13:54
Mnie nie trzeba tłumaczyć, że coś jest tu nie tak 😉 Niestety warunki są jakie są i łatwo mówić, że trzeba je zmienić. Remarszrutyzacja miała być, to spotkała się z taką histerią, że chyba jej nie będzie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Coffee
Gość

03.03.2012 15:30
Zgodzę się, ale przemilczałeś jeden fakt, że to była UZASADNIONA histeria. Nie chcę z powrotem wałkować tematu remarszrutyzacji, więc to tyle odemnie EOT.
 
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
03.03.2012 15:56
Wypalacz Rafał napisał(a):
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/najdluzszy-w-polsce-tramwaj-jest-juz-w-krakowie,5045932,11484522,fotoreportaz-maly.html

Onet.pl napisał(a):
Jest to najdłuższy jednoczłonowy tramwaj w Polsce

LOL 😛

BTW widzę żę Protram zastosował tradycyjny dla siebie (205WrAs) układ "dwurzeźni" (czyli 2 oparć dla wózków) w niskich członach. Zaś jeśli chodzi o pulpit - motorowi, którzy będą go obsługiwać, raczej szybko powinni się przyzwyczaić do umiejscowienia kluczowych przełączników i kontrolek 😉 Choć to zależy oczywiście od osoby.
Offline Butelka
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
03.03.2012 17:01
Wiadomo kiedy to cudo wyjedzie na miasto liniowo?
Offline TOMAS8112
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
03.03.2012 18:49
zdziseek napisał(a):
Myślę, że na tak obłożonych liniach jak 4 czy 13, gdzie obecnie kursują UFOki w większości złożone z wagonów z układem siedzeń 2+1, idealnie spiszą się właśnie takie wagony jak na zdjęciu powyżej z układem 1+1. W moim odczuciu, dużo wygodniejsza jest podróż nawet na stojąco, ale gdy wokół jest więcej przestrzeni, niż na glonojada jak w zapchanej 105-tce z układem 2+1, gdzie w godzinach szczytu nie ma się gdzie ruszyć (poza rzeźnią) na stojąco, o przejściu z jednego końca wagonu na drugi można zapomnieć (chyba, że wysiadając i przebiegając na zewnątrz wagonu do pierwszych czy drugich drzwi 😉 ). Dla starszych osób, dla których rzeczywiście miejsca siedzące są istotne, wagon z układem 1+1 zapewnia ich wystarczającą ilość.

Tyle, że taki wielki tłok gdzie nie da się zmieścić do wszystkich trzech wagonów jest jedynie na kilku kursach w godzinach szczytu. W innych godzinach zazwyczaj trzeci wagon jest luźniejszy. Tutaj masz jednoprzestrzenny wagon, więc można sobie bez problemu przejść dalej i odpada problem kumulowania się ludzi w pierwszych wagonach.
Przy układzie 1+1 efekt będzie taki, że na kilku kursach w szczycie będzie luźniej, a przez cały dzień gdy takiego tłoku nie ma będzie zdecydowanie mniej miejsc siedzących...

I powiedzmy sobie szczerze. Miejsca siedzące nie są tylko dla osób starszych, bo KZ ma pretendować do roli środka transportu alternatywnego dla jazdy własnym autem, a nie oferować warunków jak dla przewozu bydła.
Natomiast tłok nie wynika ze zbyt dużej liczby miejsc siedzących, tylko z okrojonej ilości kursów. Jak na razie tam jest bodajże 21 poc/h, a kilka lat temu było 27 poc/h. 😛

Jak dojdziemy do granicy przepustowości JPII i Mogilskiej, to będzie można mówić o sensowności montowania mniejszej ilości foteli. Tak samo jeśli miasto zbuduje metro i do centrum będzie się jechać np. 10 minut, to będzie można mówić o jeździe na stojąco. Ale generalnie jak jedziesz tramwajem 30, czy np. 40 minut, to jednak jest różnica, czy jedziesz na stojąco, czy na siedząco. 😉
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
03.03.2012 19:10
Mam takie szczęście, że większość moich przejazdów KM w Krakowie odbywa się od pętli do pętli i mam to szczęście, by zająć miejsce siedzące. Gdyby tak nie było ...
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
03.03.2012 19:43
zdziseek napisał(a):
Byłeś w środku? Jakie wrażenia odnośnie jakości wnętrza? W miarę się to to prezentuje?

Byłem w środku i nawet pod. W skrócie, to EU8N czy GT8S bardziej mi się podobają pod względem wykończenia.

zdziseek napisał(a):
Piszesz, że to prototyp. To jak będzie wyglądać jego przyszłość (projektu)? Jak się sprawdzi to powstanie ich więcej, a jak nie to umrze śmiercią naturalną jako jedyny na świecie?

Jest to pierwsza sztuka, stąd moje określenie prototypu. Pytanie o losy tego projektu to raczej nie do mnie należy kierować. Ja widziałbym więcej takich wagonów w Krakowie, oczywiście po lekkich zmianach.
Offline thomas_
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
05.03.2012 16:56
Kurcze ale oni tam mają czysto na tej zajezdni, jak w mieszkaniu normalnie, albo i lepiej 😲
Offline TOMAS8112
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
05.03.2012 20:15
No to w końcu jest czyjeś miejsce pracy a nie hodowli świń.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
05.03.2012 20:40
Sugerujesz że świnie w hodowli karmione są alkoholem? 😉
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
05.03.2012 21:53
TOMAS8112 napisał(a):
Kurcze ale oni tam mają czysto na tej zajezdni, jak w mieszkaniu normalnie, albo i lepiej 😲

Jest wyremontowana hala to jest czysto. Np w Podgórzu codziennie po sprzątnięciu wagonów hala jest myta.
Offline thomas_