Strona główna» Szukaj» MAN GT6 #182

MAN GT6 #182

MAN GT6 #182

Data zrobienia zdjęcia: 20 listopada 2011 roku (niedziela)
Opis: Kraków, ulica Kapelanka/Brożka.

Mijanka "osiemnastki" i "dziewiętnastki". kto wie - choć osobiście jestem sceptyczny - może na koniec tego roku "18" na tym skrzyżowaniu będzie skręcać nie w lewo a w prawo i będzie obsługiwana takim taborem jak "19" ? Pożyjemy, zobaczymy...

A poza tym w tle między wagonami widać słup z podwieszonymi dwiema smarownicami szynowymi o napędzie słonecznym 😉
Słowa kluczowe: MAN GT6 #182 linia_18 Duewag Düwag GT8S #3064 linia_19 MPK_Kraków Kraków Kapelanka Brożka 990px
Data dodania zdjęcia: 21.11.2011 09:50, Wyświetleń: 2667, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 270.3 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/350 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 20.11.2011 10:40:37
Długość ogniskowej: 53mm

Ostatnie komentarze

Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
21.11.2011 17:10
Cytat:
A poza tym w tle między wagonami widać słup z podwieszonymi dwiema smarownicami szynowymi o napędzie słonecznym

Jakie właściwie jest zadanie tych smarownic szynowych ? Smarują (i/lub) ogrzewają sieć trakcyjną ?
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
gdanszczanin
Użytkownik

Komentarzy: 283
21.11.2011 17:35
A co ma sieć trakcyjna do smarownic szynowych ? 😲
Offline gdanszczaninslazynski.lukasz at gmail.com
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
21.11.2011 19:15
No to w takim razie gdzie dokładnie są te smarownice ? Ja myślałem że to to między wagonami, z bateriami słonecznymi.
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
21.11.2011 19:23
Smarownice służą do smarowania główki szyny na ostrych łukach aby zniwelować pisk i wagon gładko wchodził w zakręt. Elektronika oraz pojemnik ze smarem są w tej białej skrzyneczce na słupie trakcyjnym, a baterie słoneczne wyżej służą tylko do zasilenia smarownicy. Smar doprowadzany jest do główki szyny w momencie kiedy czujnik wykryje drganie torowiska spowodowane przez nadjeżdżający tramwaj.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
21.11.2011 20:06
Tylko po co to komu jak i tak tu będzie ograniczenie do 10km/h
Offline Sudi
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
21.11.2011 20:06
A gdzieś w Krakowie są jeszcze zamontowane takie smarownice na sieci tramwajowej, czy tylko tutaj?
Offline TOMAS8112
niewywolanewspomnienia
Użytkownik

Komentarzy: 125
21.11.2011 20:11
Na pętli Kurdwanów na przykład.
Offline niewywolanewspomnienia
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
21.11.2011 20:11
TOMAS8112 napisał(a):
A gdzieś w Krakowie są jeszcze zamontowane takie smarownice na sieci tramwajowej, czy tylko tutaj?

Inne smarownice są, tylko nie są zasilane bateriami słonecznymi. Można je zauważyć m. in. na łuku przy przystanku Prokocim Szpital i chyba też na tym łuku na Teligi między Prokocimiem Szpital a przystankiem Teligi.
Offline Słońce
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
21.11.2011 23:41
czatowiec napisał(a):
Smarownice służą do smarowania główki szyny na ostrych łukach aby zniwelować pisk i wagon gładko wchodził w zakręt.

Ja naprawdę nie wiem już, czy czytając takie brednie śmiać się, czy płakać. Tym bardziej, że kilka lat temu krakowskie urzędasy z Z-cośtam (jakkolwiek się to wówczas zwało) były w stanie zamówić i zamontować dokładnie tak absurdalnie działające smarownice...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
22.11.2011 12:52
Smarowanie główki szyny, dobre 🤣
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
TOMAS8112
Użytkownik

Komentarzy: 303
22.11.2011 15:14
A to przypadkiem nie chodzi również o to, aby wydłużyć żywotność szyn na ostrych łukach?, bo jakby nie było to w takich miejscach szyna się ściera dużo szybciej niż na prostym odcinku.
Offline TOMAS8112
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
22.11.2011 20:24
Dominiak napisał(a):
Smarowanie główki szyny, dobre 🤣

A i owszem.
I moim zdaniem to bardzo ciekawe urządzenie KLIK!
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
22.11.2011 20:39
To popatrz na zdjęcia dokładnie, która część szyny jest smarowana.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
22.11.2011 20:58
Jeśli chodzi o stosowanie smarownic to mój błąd, źle napisałem. Ale akurat z Transportu Szynowego ewidentnie wynika że jest smarowana główka szyny 😛 Rozbieżności informacji wszędzie są takie, że nie idzie ogarnąć...
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
22.11.2011 21:08
Akurat z Transportu Szynowego ewidentnie wynika, że smarowane są... obrzeża kół jadącego tramwaju... A jeżeli jest to informacja prawdziwa to smar znajduje się na szynach dlatego, że pozostawia go toczące się koło (wyłączając miejsce, w którym smar, jest dawkowany).
Offline busik105
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
23.11.2011 23:25
Chyba jednym z pierwszych miejsc, gdzie smarownice były stosowane w Krakowie był łuk na dojeździe do pętli w Borku - konkretnie odbicie od Zakopiańskiej.
Offline gs