MAN GT6 #182

MAN GT6 #182
|
|
Ostatnie komentarze
Klimueres Użytkownik Komentarzy: 245 21.11.2011 17:10 |
||
![]() ![]() ![]() |
||
gdanszczanin Użytkownik Komentarzy: 283 21.11.2011 17:35 |
A co ma sieć trakcyjna do smarownic szynowych ? 😲
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Klimueres Użytkownik Komentarzy: 245 21.11.2011 19:15 |
No to w takim razie gdzie dokładnie są te smarownice ? Ja myślałem że to to między wagonami, z bateriami słonecznymi.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 21.11.2011 19:23 |
Smarownice służą do smarowania główki szyny na ostrych łukach aby zniwelować pisk i wagon gładko wchodził w zakręt. Elektronika oraz pojemnik ze smarem są w tej białej skrzyneczce na słupie trakcyjnym, a baterie słoneczne wyżej służą tylko do zasilenia smarownicy. Smar doprowadzany jest do główki szyny w momencie kiedy czujnik wykryje drganie torowiska spowodowane przez nadjeżdżający tramwaj.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sudi Użytkownik Komentarzy: 3364 21.11.2011 20:06 |
Tylko po co to komu jak i tak tu będzie ograniczenie do 10km/h
|
|
![]() ![]() |
||
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 21.11.2011 20:06 |
A gdzieś w Krakowie są jeszcze zamontowane takie smarownice na sieci tramwajowej, czy tylko tutaj?
|
|
![]() ![]() |
||
niewywolanewspomnienia Użytkownik Komentarzy: 125 21.11.2011 20:11 |
Na pętli Kurdwanów na przykład.
|
|
![]() ![]() |
||
Słońce Użytkownik Komentarzy: 494 21.11.2011 20:11 |
TOMAS8112 napisał(a): A gdzieś w Krakowie są jeszcze zamontowane takie smarownice na sieci tramwajowej, czy tylko tutaj? Inne smarownice są, tylko nie są zasilane bateriami słonecznymi. Można je zauważyć m. in. na łuku przy przystanku Prokocim Szpital i chyba też na tym łuku na Teligi między Prokocimiem Szpital a przystankiem Teligi. |
|
![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 21.11.2011 23:41 |
czatowiec napisał(a): Smarownice służą do smarowania główki szyny na ostrych łukach aby zniwelować pisk i wagon gładko wchodził w zakręt. Ja naprawdę nie wiem już, czy czytając takie brednie śmiać się, czy płakać. Tym bardziej, że kilka lat temu krakowskie urzędasy z Z-cośtam (jakkolwiek się to wówczas zwało) były w stanie zamówić i zamontować dokładnie tak absurdalnie działające smarownice... |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3739 22.11.2011 12:52 |
Smarowanie główki szyny, dobre 🤣
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
TOMAS8112 Użytkownik Komentarzy: 303 22.11.2011 15:14 |
A to przypadkiem nie chodzi również o to, aby wydłużyć żywotność szyn na ostrych łukach?, bo jakby nie było to w takich miejscach szyna się ściera dużo szybciej niż na prostym odcinku.
|
|
![]() ![]() |
||
B4 Użytkownik Komentarzy: 364 22.11.2011 20:24 |
Dominiak napisał(a): Smarowanie główki szyny, dobre 🤣 A i owszem. I moim zdaniem to bardzo ciekawe urządzenie KLIK! |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Dominiak Użytkownik Komentarzy: 3739 22.11.2011 20:39 |
To popatrz na zdjęcia dokładnie, która część szyny jest smarowana.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 22.11.2011 20:58 |
Jeśli chodzi o stosowanie smarownic to mój błąd, źle napisałem. Ale akurat z Transportu Szynowego ewidentnie wynika że jest smarowana główka szyny 😛 Rozbieżności informacji wszędzie są takie, że nie idzie ogarnąć...
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 22.11.2011 21:08 |
Akurat z Transportu Szynowego ewidentnie wynika, że smarowane są... obrzeża kół jadącego tramwaju... A jeżeli jest to informacja prawdziwa to smar znajduje się na szynach dlatego, że pozostawia go toczące się koło (wyłączając miejsce, w którym smar, jest dawkowany).
|
|
![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 23.11.2011 23:25 |
Chyba jednym z pierwszych miejsc, gdzie smarownice były stosowane w Krakowie był łuk na dojeździe do pętli w Borku - konkretnie odbicie od Zakopiańskiej.
|
|
![]() ![]() |
Jakie właściwie jest zadanie tych smarownic szynowych ? Smarują (i/lub) ogrzewają sieć trakcyjną ?