Strona główna» Szukaj» E1 #113+573

E1 #113+573

E1 #113+573

Data zrobienia zdjęcia: 16 października 2011 roku (niedziela)
Opis: Kraków, al. Pokoju.
Na terenie przyszłego skrzyżowania z ulicą Stanisława Lema...
Słowa kluczowe: Lohner E1+c3 #113+573 linia_22 MPK_Kraków Kraków al_Pokoju 990px
Data dodania zdjęcia: 17.10.2011 18:02, Wyświetleń: 2154, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 378.6 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 16.10.2011 09:34:32
Długość ogniskowej: 75mm

Ostatnie komentarze

dwaeuro
Użytkownik

Komentarzy: 136
17.10.2011 18:56
I znów pewnie czas przejazdu aleją Pokoju wzrośnie o jakieś 2 minuty...
Tak jak na al. JP2, gdzie dołożyli skrzyżowanie i jedzie się niestety dłużej, a podobno tramwaje miały mieć pierwszeństwo...
Offline dwaeurodwaeuro at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
17.10.2011 22:28
Na JP2 to jeszcze ujdzie. A cała Aleja Pokoju to już od dawna jest jakiś wyrób tramwajopodobny przez narąbanie przystankami (4 natychmiast nadają się do likwidacji) i idiotyczne światła przy Rondzie 308. Dywizjonu, pieprzące wszystko, co dają priorytety na reszcie alei...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
17.10.2011 22:48
Na alei Pokoju to najwięcej problemów sprawiają tramwaje jeżdżące w stadach, którym nie pomoże żaden priorytet na rondzie 308, mimo że taki jest planowany w najbliższym czasie do wprowadzenia. No ale nie od dziś wiadomo, że MPK przewyższa kwestia skoordynowania trzech linii tramwajowych na alei Pokoju, tak aby nie jeździły w kupie jedna za drugą.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
17.10.2011 23:50
Wiesz dobrze, że im więcej linii o częstotliwościach z kosmosu będzie się mnożyć, tym mniejsza szansa na jakiekolwiek ułożenie tego w kupę. Zmienny takt 14 oraz brak pętli na Walcowni nie pomagają. A rozkłady trzeba układać tak, żeby tramwaje nie jechały o tych samych czasach w wielu innych częściach miasta, na ciągu do Bronowic, czy między Grzegórzeckim a DS przy aktualnym układzie do najprostszych to nie należy...

I nie zmienia to faktu, że RD308 nie tylko nie ma priorytetu, ale jest wprost i otwarcie antytramwajowe, a przystanków jest o wiele za dużo, przez co, abstrahując już od stad, prędkości komunikacyjne na Alei Pokoju są o wiele niższe aniżeli potencjalnie mogłyby być.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
mseifer
Użytkownik

Komentarzy: 463
18.10.2011 14:15
To które przystanki do wywalenia? Ogródki i Dąbie czy Ofiar Dąbia
Offline mseifer
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
18.10.2011 18:27
Ofiar Dąbia to punkt przesiadkowy, pytanie, czy Ogródki nie będą takim samym po otwarciu Lema.

W sumie to jeśli coś miałoby znikać z tej trasy w obecnym momencie, to właśnie Ogródki, Fabryczna i pod przychodnią, przynajmniej ten w stronę NH.
Offline szubak
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
18.10.2011 18:30
I Dąbie, do Ofiar i Plazy jest po 200 metrów.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
18.10.2011 19:15
Na rzecznika MPK się nadajesz Radek, przynajmniej jeśli chodzi o szerzenie niedasizmów. Przy każdej tego typu dyskusji podawane są jakieś ekstremalne przypadki. Problem polega na tym, że MPK nie potrafi skoordynować nawet dwóch linii jeżdżących z taką samą częstotliwością i pokrywających się na 75% trasy. Ani zmienny takt czternastki ani jedna pętla na Walcowni nie przeszkadzają, by przesunąć jedynkę o minutę do przodu a dwudziestkę dwójkę o minutę do tyłu. Lepszy takt 4/6 na Kapelance czy Kościuszki niż 2/8 od Starowiślnej do Ronda Czyżyńskiego, czyli przez pół miasta.
Obecnie traci sens robienie jakiegokolwiek priorytetu, bo i tak tramwaje blokują się same na przystankach. Pierwszy nie może zebrać wszystkich pasażerów, a już podjeżdża drugi i często trzeci. I tak co przystanek...
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
18.10.2011 19:56
vear napisał(a):
cała Aleja Pokoju to już od dawna jest jakiś wyrób tramwajopodobny


A i owszem, przede wszystkim z powodu jeżdżącego tam taboru. Natomiast jeśli chodzi o rozkłady, to może najpierw wypadałoby zacząć jeździć według nich?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
18.10.2011 20:03
Jeszcze byś musiał wyeliminować tzw. popychaczy wagonów. Nie mówię, że to torowisko jest rewelacyjne ale nie trzeba jeździć po nim 30-40km/h 😐
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
18.10.2011 23:02
Popychacze wagonów? Dziś zrobił jeden motorowy wieczorem odcinek Mogilskie - Plac Inwalidów w 9,5 minuty, a ja tylko licytowałem czy wylecimy pod Bagatelą, tym razem się udało... Niestety Al. Pokoju kojarzy mi się ze stadami i nie da się ukryć, że MPK przerasta koordynowanie czegokolwiek, z drugiej strony ZIKiT nie potrafi tego wyegzekwować.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
18.10.2011 23:05
Jak się chce i umie jeździć to można, wierz mi. Ja mam pecha bo ostatnio trafiam na samych popychaczy co się wloką 20-30km/h.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
18.10.2011 23:18
Przesuniesz jedynkę o minutę do przodu, to będzie jechała minutę przed szóstką, co spowoduje że rozkład 6 będzie nierealny do utrzymania dzięki genialnej sygnalizacji pod Jubilatem. Będziesz chciał przesunąć szóstkę, to do zmiany będzie cała Wielicka. Przesuniesz 22 o dwie minuty do tyłu, to będzie jechało w tym samym czasie co 11/51.
W tej chwili warunków brzegowych narobiło się już o wiele za dużo, żeby można było w wielu miejscach myśleć o koordynacji. Jedyne co teraz można zrobić, to ograniczyć zajeżdżanie się...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.10.2011 07:21
O Radek, bardzo dobrze że poruszyłeś kwestię koordynacji jedynki z szóstką na Salwatorze. Przyznam szczerze, że wcześniej dość optymistycznie przyjąłem koordynację 5/5. Tymczasem na poszczególnych odcinkach koordynacja jedynki, przynajmniej od Salwatora w kierunku Wzgórz wygląda następująco:
- z linią 6 - rano 2/8, popołudniu 3/7;
- z linią 22 - rano 2/8, popołudniu 3/7;
- z linią 5 - 3/7.
Jak nie trudno dostrzec, linia numer 1 jest skoordynowana na swojej trasie dokładnie z żadną inną linią. 😏
Myślę, że częstotliwość 10/20 oraz po trzy linie na Salwatorze i Wzgórzach Krzesławickich przy dwóch torach nie stanowią warunków brzegowych niemożliwych do opanowania. Chyba raczej chodzi o to, że komuś nie chciało się nad tym siąść i zrobić dobrze.
Niestety, łatwiej w tym mieście doprowadzić najważniejsze ciągi drogowe do takiego stanu, żeby można się było nimi poruszać w miarę sprawnie nawet w godzinach szczytu, niż skoordynować ze sobą dwie linie tramwajowe jadące z taką samą częstotliwością. Więc wybacz, ale sytuacja na rondzie 308 poprawi się dopiero w przyszłym roku. Takie są "warunki brzegowe". 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
19.10.2011 09:49
Przecież problemem nie są tylko pęte, ale i to co się dzieje na mieście.
No więc koordynujemy idealnie jedynkę z piątką i od DS do Grzegórzeckiego otrzymujemy jadące w tym samym czasie 1 i najpierw 9, wieczorem 51. Koordynujemy z szóstką, przesuwamy jedynkę o trzy minuty do przodu i kończy się to zajeżdżaniem z 50 i... 22. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze Bieńczycka, ale już mi się teraz nie chce jej analizować.
Wielicka jest już tak napakowana, że ruszenie 6/9/50/51 oczywiście zmieni rozkłady w 3/4 miasta i całe rozważanie trzeba zacząć od nowa.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.10.2011 10:23
Co wy w ogóle gadacie? W większości miast w jakich jeździłem tramwajem, niezależnie od ilości linii na większości tras był równy takt.

To nie jest tak, że w Krakowie się tego nie da. Tego się po prostu NIE ROBI. Nikt nigdy do tego nie siadł i nie poustawiał. I jest to wina ZIKiT, a nie MPK.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
19.10.2011 15:22
Wszyscy potrafią psioczyć na ZIKiT, tylko nikt nie robi niczego, żeby tę instytucję zmienić/usunąć 😏
Offline Butelka
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.10.2011 16:25
No i zdecydowanie wolę stado 1 z 9 czy 51 na odcinku dwóch przystanków, niż stado 1 z 22 od DS do Czyżyńskiego. W tym momencie któraś z linii się opóźni o dwie minuty to i tak jedzie w stadzie od DS do Grzegórzeckiego, ale tylko tam i jakiegoś wielkiego paraliżu nie ma, a nie kawalkada trzech wiedeńców jadących przez pół miasta.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl