Strona główna» Komunikacja na Świecie» Wielka Brytania» Alexander Dennis Enviro 400 #15459

Alexander Dennis Enviro 400 #15459

«Poprzednie zdjęcie: Alexander Dennis Enviro 400 #15458
Następne zdjęcie: Alexander Dennis Enviro 400 #15658»

Alexander Dennis Enviro 400 #15459

Data zrobienia zdjęcia: 27 sierpnia 2011 roku (sobota)
Opis: Piętrus na linii B opuszcza przystanek w Longstatnton. Na zdjęciu widoczna nowa (otwarta 7 sierpnia), specjalnie wydzielona trasa dla autobusów między miejscowością St Ives, a Cambridge. Wzdłuż tej trasy wybudowano również ścieżkę rowerową, co jakiś czas można również spotkać wytoczone przejścia dla koni, a na skrzyżowaniach tej trasy z normalną drogą zamontowano sygnalizacje, na której autobus zawsze ma priorytet. Na przystankach przy większych miejscowościach wybudowano również parkingi Park&Ride (jeden z nich widać za autobusem), każdy przystanek jest wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz po dwa automaty. Ogólne wrażenia z jazdy bardzo dobre 🙂
Słowa kluczowe: Alexander_Dennis Enviro_400 #15459 Longstanton Stagecoach Anglia Wielka_Brytania linia_B 1024px Cambridgeshire_Guided_Busway Busway
Data dodania zdjęcia: 27.08.2011 17:58, Wyświetleń: 1460, Pobrań: 16, Wielkość pliku: 264.9 KB
Dodał: N8S

Ostatnie komentarze

Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
27.08.2011 20:10
Machali Ci ludzie z przodu 😛 ?
Offline Sudi
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
27.08.2011 20:14
Swoją drogą ciekawy patent na budowę tego pasa autobusowego. Domyślam się że chodziło o wyeliminowanie pokusy jazdy na skróty wśród różnych cwaniaczków za kierownicami samochodów osobowych.
Offline Wypalacz Rafał
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
27.08.2011 20:27
Sudi napisał(a):
Machali Ci ludzie z przodu 😛 ?

Machali, kierowca również 😛

Wzdłuż tej trasy jest autostrada, więc samochody raczej wybrałyby tą drogę 😉 Z resztą autobus wcześniej też jechał autostradą, dlatego nie miał tam przystanków, a teraz kilka miasteczek zyskało bardzo dobre połączenie z Cambridge, jeździ linia A co 10 minut, linia B co 20 minut i linia C co 1 godzinę. A ludzi z tej trasy korzysta bardzo dużo, widziałem kilka P&R na ok. 500 miejsc i były prawie całe zapełnione.
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
27.08.2011 20:32
Też nie sądzę, by to miało służyć jako utrudnienie dla samochodów. Może takie betonowe "szyny" są tańsze niż tradycyjna jezdnia?
edit: na pewno taki szlak zajmuje dużo mniej miejsca, jest niewiele szerszy od autobusu
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl