Strona główna» Komunikacja w Polsce» Poznań» Poznań - Tramwaje» Solaris Tramino S105P #515

Solaris Tramino S105P #515

«Poprzednie zdjęcie: Solaris Tramino S105P #516
Następne zdjęcie: Duewag GT8S #3059»

Solaris Tramino S105P #515

Data zrobienia zdjęcia: 24 lipca 2011 roku (niedziela)
Opis: 3/5 tramino zostało właśnie załadowane na lawetę. Pozdrowienia dla Panów z Solarisa którzy nie byli zbyt mili dla nas... Czyżby wstydzili się tego że coś zepsuli?
Słowa kluczowe: Solaris Tramino S105P #515 Poznań Głogowska MPK_Poznań
Data dodania zdjęcia: 25.07.2011 10:49, Wyświetleń: 3971, Pobrań: 10, Wielkość pliku: 117.6 KB
Dodał: Nowy05
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot SX120 IS
Czas ekspozycji: 15 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 80
Data utworzenia: 24.07.2011 01:58:57
Długość ogniskowej: 10.3mm

Ostatnie komentarze

Coffee
Gość

25.07.2011 11:50
Też by się wstydził, jakbym miał nowoczesny tramwaj, łamiący się jak stodwójka...
 
dwaeuro
Użytkownik

Komentarzy: 136
25.07.2011 12:08
Ale co się dokładniej stało?
Offline dwaeurodwaeuro at interia.pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
25.07.2011 12:15
a co on taki krótki?
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
Coffee
Gość

25.07.2011 12:25
M_Szymkowiak napisał(a):
a co on taki krótki?

Rozczłonowali go i zabierali w (dwóch) częściach.

dwaeuro napisał(a):
Ale co się dokładniej stało?

Oficjalnie nie wiadomo. Nieoficjalnie (skoro go rozłączyli w tym miejscu) wynika, iż coś nie tak z konstrukcją w miejscu łączenia się środkowego członu z członem czwartym.
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
25.07.2011 14:01
Ale pierdoły opowiadasz...
Cytat:
Pierwszy tramwaj był gotowy jeszcze w maju, dokładnie 23 maja otrzymał homologację i mógłby wozić pasażerów. MPK musiało jednak zrobić szkolenia dla pracowników i po nich zwróciło się do nas z prośbą o drobne modyfikacje w pierwszym egzemplarzu i wszystkich kolejnych - odpowiada rzecznik Solarisa Mateusz Figaszewski. - Chodzi o regulowany podnóżek dla motorniczego, dodatkową osłonę na agregacie hydraulicznym i zmianę intensywności oświetlenia w kabinie motorniczego. Przystaliśmy na to. Modyfikacje przeprowadziliśmy w ramach umowy i za zgodą MPK termin dostawy pierwszego tramwaju został przesunięty na lipiec - wyjaśnił Figaszewski.

Jedzie na poprawki.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
25.07.2011 15:02
A Dużo tych tramwai już fizycznie istnieje?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
25.07.2011 15:06
Nie taniej byłoby dokonać tych niewielkich poprawek na miejscu, w zajezdni?
Offline Wiroos
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
25.07.2011 15:27
A. Oficjalny powód powrotu do fabryki może być zupełnie różny od faktycznego.
B. Producent może chcieć dokładnie zbadać swój produkt po jakimś okresie eksploatacji.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
25.07.2011 15:32
Wyciągnąłem to z artykuły i są w nim autentyczne wypowiedzi. Czy taniej? Nie wiem. Jeżeli koszty transportu pokrywa Solaris i nie obarcza potem MPK to różnica żadna.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Coffee
Gość

25.07.2011 18:04
Dominiak napisał(a):
Wyciągnąłem to z artykuły i są w nim autentyczne wypowiedzi. Czy taniej? Nie wiem. Jeżeli koszty transportu pokrywa Solaris i nie obarcza potem MPK to różnica żadna.

Już widzę jak Ci oficjalnie Solaris oznajmi, że ich tramwaj się łamie w szczególności, że na karku mają dość duży kontrakt na Tramino w Niemczech 😡
 
Maciej12991
Gość

25.07.2011 19:34
@Coffe Zostaw swoje teorie spiskowe dla siebie, a nie publikujesz pierdy bez pokrycia. Nie baw się w "znafce", bo galeria do tego nie służy.
Tramino S105P wrócił do fabryki na wymianę wewnętrznych poszyć (laminatów) oraz wymianę szyb. Dodatkowo wagon zostanie przebadany po dokonanych testach ruchowych.
Rozczłonowanie wagonu wymusiła geometria skrzyżowania Grunwaldzka / Wieruszowska. Żeby wjechać tyłem w Wieruszowską laweta musiała by przejechać przez torowisko tramwajowe. Stan przejazdu jest wręcz katastrofalny i w związku z niskim zawieszeniem lawety mogło by dojść do zawiśnięcia na torowisku. Dlatego rozczłonowano tramino, dzięki czemu skrócono lawetę i można było bezpośrednio wycofać lawetę z Grunwaldzkiej.
PS. Ten duży kontrakt w Niemczech to jest 5 wagonów dla Jeny. Normalnie szał 😈
 
Coffee
Gość

25.07.2011 19:48
Niech Ci będzie. Choć nadal uważam, że przyczyna leży gdzie indziej (nawet jeśli moja teoria nie jest prawdziwa).
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
25.07.2011 19:55
To widzę że miałem szczęście że udało mi się go złapać tydzień temu na ulicach Poznania...

Coffee napisał(a):
Już widzę jak Ci oficjalnie Solaris oznajmi, że ich tramwaj się łamie w szczególności, że na karku mają dość duży kontrakt na Tramino w Niemczech 😡


Taki duży to on znowu nie jest - raptem pięć sztuk. Ale fakt faktem - rynek dużo bardziej wymagający niż Węgry czy Ukraina.
Offline Wypalacz Rafał
Maciej12991
Gość

25.07.2011 20:03
Coffee napisał(a):
Niech Ci będzie. Choć nadal uważam, że przyczyna leży gdzie indziej (nawet jeśli moja teoria nie jest prawdziwa).

Jeżeli słuchasz pierdów albo czytasz pierdy z różnych forów różnych "znafców" to rzeczywiście możesz wysuwać takie wnioski. Ja wiem jedno tramwaj by nie jeździł do ostatniego dnia przed załadunkiem, gdyby był "złamany jak stodwójka". A jeśli Ciebie to nie przekonuje to decyzja o powrocie #515 do fabryki znana była już jakieś dwa tygodnie temu. Uważasz, że tramwaj z uszkodzoną konstrukcją mógłby dwa tygodnie jeździć po mieście przez 8-10 godzin dziennie? To gratuluję.
Dołożę jeszcze kilka bzdur jakie ostatnio wyczytałem na temat S105P: uderzył w niego piorun, zapalił się piąty człon i omawiane wyżej pęknięcie przegubu. FARSA 😡
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
25.07.2011 20:06
I widzisz Coffe znów jesteś na tarczy 😛
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Coffee
Gość

25.07.2011 20:22
Dominiak napisał(a):
I widzisz Coffe znów jesteś na tarczy 😛

Nie, nie jestem. Nadal pozostanę przy swoim. Jeżeli ktoś z Solarisa lub MPK Poznań potwierdzi/zaprzeczy, w tedy odpuszczę (a Ci siedzą cichutko, w szczególności Solaris).

Maciej12991j napisał(a):
Uważasz, że tramwaj z uszkodzoną konstrukcją mógłby dwa tygodnie jeździć po mieście przez 8-10 godzin dziennie? To gratuluję.

Przychodzi mi tylko jedno na myśl: ZKM Gdańsk i ich Citadisy.
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
25.07.2011 20:34
Skoro da się rozładować tramwaj w całości to tak samo można by go i załadować. Chociaż na pewno łatwiej jest przewieźć dwa mniejsze ładunki niż jeden duży.
Fajnie że Niemcy kupią nasz krajowy produkt. Oby tamte nie musiały wracać do fabryki (nie ważne czy na naprawę czy modernizację), bo to może przesądzić o kolejnych zamówieniach.
@Coffee: Dlaczego Solaris miałby zajmować stanowisko w sprawie jakiś plotek pojawiających się to tu to tam?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
25.07.2011 20:52
Żeby Malkontenci Komunikacyjni mogli bawić się w sensei 😁
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
25.07.2011 20:57
Tak jakbyś Ty tego nigdy nie robił...
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
25.07.2011 21:11
Dobra robiłem ale w tym przypadku powołałem się na wiarygodne źródło.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Maciej12991
Gość

26.07.2011 04:51
Coffee napisał(a):

Nie, nie jestem. Nadal pozostanę przy swoim. Jeżeli ktoś z Solarisa lub MPK Poznań potwierdzi/zaprzeczy, w tedy odpuszczę (a Ci siedzą cichutko, w szczególności Solaris).

No to odpuść, bo w MPK pracuję od blisko 10 lat i to na Twoje nieszczęście na wydziale, gdzie trafiają Tramina a biuro serwisu solarisa znajduje się dwa pokoje ode mnie, a Ty nadal podtrzymujesz "bujdy na resorach".
Unrealgod napisał(a):
Skoro da się rozładować tramwaj w całości to tak samo można by go i załadować.

Nie pisałbyś pewnie rzeczy z księżyca, jakbyś uważnie przeczytał mój wcześniejszy post. 😉
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
26.07.2011 05:43
No właśnie przeczytałem
Maciej12991 napisał(a):

Rozczłonowanie wagonu wymusiła geometria skrzyżowania Grunwaldzka / Wieruszowska. Żeby wjechać tyłem w Wieruszowską laweta musiała by przejechać przez torowisko tramwajowe.

Ale tramwaj był ładowany nie na Wieruszowskiej tylko na Głogowskiej. Chyba że na Wieruszowską się udawał (chociaż na mapie nie widzę żadnych zakładów Solarisa w jej okolicy) Ale wtedy laweta mogła by tam wjechać nie tyłem a przodem.
Takie rozpięcie tramwaju na dwie części jest znacznie bardziej złożone niż pokonanie zakrętu na skrzyżowaniu. Tym bardziej że tego samego dnia przyjechał cały tramwaj, w jednym kawałku. Czyli trasa Solaris - Głogowska jest dla tak długiego pojazdu przejezdna.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wiroos
Administrator

Komentarzy: 3794
26.07.2011 12:34
Coffee napisał(a):
Jeżeli ktoś z Solarisa lub MPK Poznań potwierdzi/zaprzeczy, w tedy odpuszczę (a Ci siedzą cichutko, w szczególności Solaris).

A ja jestem święcie przekonany, że papież nie znosi budyniu czekoladowego!
I co? Niech mnie ktoś spróbuje przekonać, a ja nadal pozostanę przy swoim. Jeżeli ktoś z Watykanu lub Kościoła Katolickiego potwierdzi/zaprzeczy, wtedy odpuszczę (a ci siedzą cichutko, w szczególności Ojciec Święty).

Coffee: Informuję cię, że jesteś kolejnym "galeryjnym ekspertem" na obserwacji. Radzę się uspokoić, inaczej odpoczniesz sobie przez jakiś czas od pisania komentarzy. Nikt z pracowników SB&C nie będzie się specjalnie rejestrował na galerii, żeby potwierdzać lub zaprzeczać jakieś teorie czy doniesienia z ósmej ręki, bo sobie szanowny pan Coffee wymyślił i napisał niestworzone historie...
Offline Wiroos
Maciej12991
Gość

26.07.2011 21:03
WRXaKrZADM
Before There has been great chromecast dd+ hoopla about Google s entry into smart phone market. top I made some ads and yes, I got a lot of clicks, but no one was buying anything when they clicked on chromecast hvad er det my ads. .