Strona główna» Kolej» Inwestycje kolejowe» Modernizacja linii kolejowej 96 na odc. Tarnów - Stróże 9.07.2011 #5

Modernizacja linii kolejowej 96 na odc. Tarnów - Stróże 9.07.2011 #5

«Poprzednie zdjęcie: Wrocław Główny - remont
Następne zdjęcie: Modernizacja linii kolejowej 96 na odc. Tarnów - Stróże 9.07.2011 #4»

Modernizacja linii kolejowej 96 na odc. Tarnów - Stróże 9.07.2011 #5

Data zrobienia zdjęcia: 9 lipca 2011 roku (sobota)
Opis: Przebudowa linii kolejowej nr 96 w okolicach po. Kłokowa, co ciekawe ósemka na czarnym tle na jednym ze słupów pozostanie, gdyż prędkość szlakowa nie ulegnie zmianie w tym miejscu. Roboty rozpoczynają się dokładnie w km 3,000 linii 96 na granicy IZ Kraków i IZ Nowy Sącz tuż przy tarczy ostrzegawczej ToW semafora stacji Tarnów Filia. Następna relacja na początku sierpnia.
Słowa kluczowe: D29-96 kryniczanka modernizacja_kryniczanki Kłokowa Woźniczna
Data dodania zdjęcia: 19.07.2011 13:23, Wyświetleń: 2084, Pobrań: 11, Wielkość pliku: 222.3 KB
Dodał: hurricane
EXIF Info
Nazwa aparatu: Panasonic
Model aparatu: DMC-FZ18
Czas ekspozycji: 1/400 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 09.07.2011 15:45:42
Długość ogniskowej: 26.4mm

Ostatnie komentarze

Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
19.07.2011 13:36
Myślałem, że modernizacje przeprowadza się w celu podniesienia prędkości szlakowej...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
19.07.2011 14:07
W tym przypadku, modernizacja ma na celu likwidację ostrzeżeń stałych oraz przeciwdziałanie degradacji linii kolejowej. Bez modernizacji na odcinkach z podkładami drewnianymi wkrótce prędkość zostałaby obniżona ze względu na starzenie się podkładów. Teraz praktycznie na całym odcinku z Tarnowa do Stróż podkłady będą betonowe, na jednych odcinkach staroużyteczne na pozostałych nowe. Geometria trasy przy nieżyciowych polskich przepisach i maksymalnym dopuszczalnym przyspieszeniu dośrodkowym na łukach na poziomie bodaj 0,6 m/s^2 (jeśli pomyliłem wartość proszę o poprawienie) nie pozwoli na zwiększenie prędkości.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
19.07.2011 17:48
No ale jak nie będzie tych miejscowych ograniczeń to i tak (średnia) prędkość powinna wzrosnąć. Chociaż 80 (?) to trochę wolno...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Nakuls
Gość

19.07.2011 18:38
Mijanki będą dalej czy osobne tory? 🙂
 
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
19.07.2011 21:21
Dokładnie w/g Id-1 jest 0,6,np. we Francji jest 1,0 i podczas jazdy na liniach konwencjonalnych trochę "wgniata" w szybę okienną, ale nic złego się nie dzieje 🙂))).Tak więc szkoda,że u nas decydenci kolejowi nie mają odwagi zmienić instrukcji.No cóż,większość to dekownicy i cykoranci, no bo co by było gdyby się wysypało.Lepiej niech będzie tak jak było.I nie tylko z tym,weżmy np. pod uwagę próby hamulca...ileż tego u nas jest ?A wracając do zdjęcia i linii "96".O prędkości drogowej decyduje przede wszystkim plan i profil linii,jest to "prędkość wyjściowa" która to z kolei jest uzależniona od stanu nawierzchni......
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
19.07.2011 21:51
Może ci "dekownicy i cykoranci" zdają sobie sprawę z innych krajowych realiów a ich obawy wcale nie są takie bezpodstawne?
Generalnie we Francji z tego co widziałem utrzymanie i jakość torów są na trochę wyższym poziomie niż u nas. Podobnie z taborem.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com