Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Wypadki/Zatrzymania» Wybrzuszenie szyny na Limanowskiego 12.05.2011

Wybrzuszenie szyny na Limanowskiego 12.05.2011

«Poprzednie zdjęcie: Potrącenie pieszej - 27.05.2011
Następne zdjęcie: Wykolejenie E1 #165 09.05.2011»

Wybrzuszenie szyny na Limanowskiego 12.05.2011

Data zrobienia zdjęcia: 12 maja 2011 roku (czwartek)
Opis: Wybrzuszenie szyny na Limanowskiego 12.05.2011
Słowa kluczowe: Wybrzuszenie_szyny_na_Limanowskiego_12.05.2011 Kraków Limanowskiego zatrzymanie MPK_Kraków
Data dodania zdjęcia: 13.05.2011 17:35, Wyświetleń: 2815, Pobrań: 0, Wielkość pliku: 308.1 KB
Dodał: Dioniz
EXIF Info
Nazwa aparatu: NIKON CORPORATION
Model aparatu: NIKON D40
Czas ekspozycji: 1/160 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 12.05.2011 14:26:24
Długość ogniskowej: 24mm

Ostatnie komentarze

Maciek_143
Użytkownik

Komentarzy: 35
13.05.2011 19:23
Znowu ? Zastanawiam się, kiedy w końcu skończą się problemy z wybrzuszoną szyną.
Offline Maciek_143
szypa
Użytkownik

Komentarzy: 52
13.05.2011 19:28
Wygląda na to, że przyczyna jerst sposób mocowania szyny w jezdni. Przy wyższych temperaturach metal rozszerza się i szyna wygina się w jedyny możliwy sposób - do góry. Gdyby były pod spodem tradycyjne podkłady ... to by jezdnia nie była tak równa. Tak źle i tak niedobrze.
Offline szypa
marcin3991
Użytkownik

Komentarzy: 290
13.05.2011 21:00
tylko tam jest taki chory system?
Offline marcin3991
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
13.05.2011 21:42
Kraków jest chyba jedynym polskim"tramwajowym" miastem gdzie występuje ten problem.Błąd na etapie projektowania,czy fuszerka budowlana?A może polski problem z przetargami,czyli "kto zrobi taniej",a taniej to znacz- gorszy materiał.Oględnie przyczyną tego zjawiska są naprężenia wewnętrzne w szynie,które to będą tym większe im w niższej temperaturze były wbudowywane/ niższej niż +15/.Ponieważ przy takim torowisku rozprężanie toru jest niemożliwe więc pozostaje....jak na zdjęciu.Co do mocowania szyny...to stosuje się podkłady na tłuczniu "zalane" betonem i warstwa bitumiczną i nie ma to wpływu,przy przestrzeganiu technologii, na "równość" nawierzchni.Jednak częściej stosowane jest przytwierdzenie szyny do płyty betonowej z różnymi"patentami".Tu nie mogę dopatrzeć się żadnego śladu po ewentualnym przytwierdzeniu...czyli szyna obciążona płytą ? 🙂)))
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
13.05.2011 22:05
Nie znasz technologii węgierskiej Szyna znajduje się w płycie monolitycznej w rowku obudowanym profilem stalowym, w którym jest wciśnięta przy pomocy gumowych wkładek. Jeżeli te stalowe elementy się zużyją, to szyny właściwie nic nie trzyma na miejscu.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
13.05.2011 22:29
Weźcie też pod uwagę to, że szyny teraz się wybrzuszają w miejscach które nie były remontowane. W tych po remoncie jest już spoko.
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
UIC60
Użytkownik

Komentarzy: 230
13.05.2011 23:30
Technologia jest mi znana,ale pod inną nazwą...Zresztą nie nazwa tu jest ważna lecz to "gdzie i w którym miejscu"ktoś coś spier#olił,że jest jak jest gdy zrobi się trochę cieplej.Tak więc problem jest w technologii wykonawstwa,jak się idzie na "skróty" to są takie efekty....ot,teoria,budowa i utrzymanie toru bezstykowego....się kłania.A miejsca "wyremontowane" to zapewne te gdzie dokonano przecięcia toku szynowego...czyli likwidując skutek,usunięto przyczynę.
Offline UIC60bryziu57 at gmail.com
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
14.05.2011 00:02
Nie, miejsca wyremontowane to te w których wymieniano płyty monolityczne, szyny oraz montowano dylatacje, dzięki czemu Bieżanów i Kurdwanów nie miały tramwajów dalej niż do Dworcowej 😛
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
14.05.2011 22:05
czatowiec napisał(a):
Nie, miejsca wyremontowane to te w których wymieniano płyty monolityczne, szyny oraz montowano dylatacje, dzięki czemu Bieżanów i Kurdwanów nie miały tramwajów dalej niż do Dworcowej 😛

Pokaż mi proszę miejsce, w którym zamontowano na tym odcinku dylatację.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
czatowiec
Użytkownik

Komentarzy: 1563
14.05.2011 22:06
sarzek napisał(a):
czatowiec napisał(a):
Nie, miejsca wyremontowane to te w których wymieniano płyty monolityczne, szyny oraz montowano dylatacje, dzięki czemu Bieżanów i Kurdwanów nie miały tramwajów dalej niż do Dworcowej 😛

Pokaż mi proszę miejsce, w którym zamontowano na tym odcinku dylatację.

http://www.psmkms.krakow.pl/wiesci.htm#13
Offline czatowiecczatowiec at gmail.comhttp://shift.org.pl