Wybrzuszenie szyny na Limanowskiego 12.05.2011
«Poprzednie zdjęcie: Potrącenie pieszej - 27.05.2011
Następne zdjęcie: Wykolejenie E1 #165 09.05.2011»

Wybrzuszenie szyny na Limanowskiego 12.05.2011
|
|
Ostatnie komentarze
Maciek_143 Użytkownik Komentarzy: 35 13.05.2011 19:23 |
Znowu ? Zastanawiam się, kiedy w końcu skończą się problemy z wybrzuszoną szyną.
|
|
![]() ![]() |
||
szypa Użytkownik Komentarzy: 52 13.05.2011 19:28 |
Wygląda na to, że przyczyna jerst sposób mocowania szyny w jezdni. Przy wyższych temperaturach metal rozszerza się i szyna wygina się w jedyny możliwy sposób - do góry. Gdyby były pod spodem tradycyjne podkłady ... to by jezdnia nie była tak równa. Tak źle i tak niedobrze.
|
|
![]() ![]() |
||
marcin3991 Użytkownik Komentarzy: 290 13.05.2011 21:00 |
tylko tam jest taki chory system?
|
|
![]() ![]() |
||
UIC60 Użytkownik Komentarzy: 230 13.05.2011 21:42 |
Kraków jest chyba jedynym polskim"tramwajowym" miastem gdzie występuje ten problem.Błąd na etapie projektowania,czy fuszerka budowlana?A może polski problem z przetargami,czyli "kto zrobi taniej",a taniej to znacz- gorszy materiał.Oględnie przyczyną tego zjawiska są naprężenia wewnętrzne w szynie,które to będą tym większe im w niższej temperaturze były wbudowywane/ niższej niż +15/.Ponieważ przy takim torowisku rozprężanie toru jest niemożliwe więc pozostaje....jak na zdjęciu.Co do mocowania szyny...to stosuje się podkłady na tłuczniu "zalane" betonem i warstwa bitumiczną i nie ma to wpływu,przy przestrzeganiu technologii, na "równość" nawierzchni.Jednak częściej stosowane jest przytwierdzenie szyny do płyty betonowej z różnymi"patentami".Tu nie mogę dopatrzeć się żadnego śladu po ewentualnym przytwierdzeniu...czyli szyna obciążona płytą ❓? 🙂))) ❓
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 13.05.2011 22:05 |
Nie znasz technologii węgierskiej❓ Szyna znajduje się w płycie monolitycznej w rowku obudowanym profilem stalowym, w którym jest wciśnięta przy pomocy gumowych wkładek. Jeżeli te stalowe elementy się zużyją, to szyny właściwie nic nie trzyma na miejscu.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 13.05.2011 22:29 |
Weźcie też pod uwagę to, że szyny teraz się wybrzuszają w miejscach które nie były remontowane. W tych po remoncie jest już spoko.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
UIC60 Użytkownik Komentarzy: 230 13.05.2011 23:30 |
Technologia jest mi znana,ale pod inną nazwą...Zresztą nie nazwa tu jest ważna lecz to "gdzie i w którym miejscu"ktoś coś spier#olił,że jest jak jest gdy zrobi się trochę cieplej.Tak więc problem jest w technologii wykonawstwa,jak się idzie na "skróty" to są takie efekty....ot,teoria,budowa i utrzymanie toru bezstykowego....się kłania.A miejsca "wyremontowane" to zapewne te gdzie dokonano przecięcia toku szynowego...czyli likwidując skutek,usunięto przyczynę.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 14.05.2011 00:02 |
Nie, miejsca wyremontowane to te w których wymieniano płyty monolityczne, szyny oraz montowano dylatacje, dzięki czemu Bieżanów i Kurdwanów nie miały tramwajów dalej niż do Dworcowej 😛
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sarzek Administrator Komentarzy: 1859 14.05.2011 22:05 |
czatowiec napisał(a): Nie, miejsca wyremontowane to te w których wymieniano płyty monolityczne, szyny oraz montowano dylatacje, dzięki czemu Bieżanów i Kurdwanów nie miały tramwajów dalej niż do Dworcowej 😛 Pokaż mi proszę miejsce, w którym zamontowano na tym odcinku dylatację. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
czatowiec Użytkownik Komentarzy: 1563 14.05.2011 22:06 |
sarzek napisał(a): czatowiec napisał(a): Nie, miejsca wyremontowane to te w których wymieniano płyty monolityczne, szyny oraz montowano dylatacje, dzięki czemu Bieżanów i Kurdwanów nie miały tramwajów dalej niż do Dworcowej 😛 Pokaż mi proszę miejsce, w którym zamontowano na tym odcinku dylatację. http://www.psmkms.krakow.pl/wiesci.htm#13 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |