Strona główna» Różne» Reporterskie» Parkowanie po krakowsku...

Parkowanie po krakowsku...

«Poprzednie zdjęcie: Parkowanie po krakowsku...
Następne zdjęcie: Parkowanie po krakowsku...»

Parkowanie po krakowsku...

Data zrobienia zdjęcia: 20 października 2010 roku (środa)
Opis: W okolicy chyba nie było przejścia, które nie było by zastawione przez auta.
Słowa kluczowe: Kościuszki Kraków święte_krowy
Data dodania zdjęcia: 20.10.2010 18:31, Wyświetleń: 1545, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 103.8 KB
Dodał: szubak

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
20.10.2010 19:23
Pewnie dlatego że w okolicy nie istnieje żaden normalny parking. A gdzieś parkować trzeba.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
20.10.2010 19:51
Bo my żyjemy w permanentnej paranoi transportowej: nie da się jeździć po mieście samochodem i nie da się parkować, a nie ma dla jeżdżenia samochodem rozsądnej alternatywy. Od lat nie ma przyznania priorytetu i konsekwencji. Budujemy miasto dla aut albo dla KM. A tu się robi coś dla tych, a potem coś dla tych. W rezultacie oba "systemy" są kulawe. Choć uważam, że miasto jest bardziej prosamochodowe.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
20.10.2010 19:54
Całkiem trafna wypowiedź i w sumie dobrze pokazuje skąd się biorą tego typu problemy.
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
20.10.2010 20:12
Dodam jeszcze tylko, że wybór drogi "miasto dla aut" nie ma prawa się udać. Samochodów jeszcze przybędzie, będą po 2 auta w większości gospodarstw domowych. I przypominam, że INWESTYCJE DROGOWE NIE ZMNIEJSZAJĄ RUCHU SAMOCHODOWEGO, WRĘCZ PRZECIWNIE. Jedyną inwestycją zmniejszającą ruch samochodowy w mieście jest obwodnica miasta 😛
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
20.10.2010 20:26
Zamiast przelicznika ilości samochodów na gospodarstwa domowe przeliczył bym raczej ilość samochodów na pracujących mieszkańców. I tutaj obawiam się że czy miasto będzie rozwijać infrastrukturę dla samochodów czy nie to stosunek ten będzie dążył do jednego.
Zaraz się dowiem że "pieprzę", ale tylko taki trend obserwuję. Coraz więcej znajomych kupuje sobie samochody, nie przeszkadza im brak miejsc parkingowych czy korki. Mało zarabiają, nie dojeżdżają daleko ale wolą stać w korku niż marznąć na przystanku i gnieść się w tramwaju. Z drugiej strony nie znam osobiście nikogo kto by się pozbył samochodu na rzecz biletu miesięcznego.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
20.10.2010 20:37
Nigdy tu nikomu nie powiedziałem, że pieprzy.

To słuszne, niedługo każdy pracujący mieszkaniec Krakowa i dziesiątki tysięcy dojeżdżających z okolic będą chcieli dojeżdżać autem. I to nie będzie możliwe. Żadne inwestycje drogowe nie pomogą. Albo przesadzimy ludzi do KM, albo NIKT nigdzie nie dojedzie. Jak zawsze z chęcią to dodaję przy tego typu dyskusjach, ludzi należy przesadzić do KM, a nie tego g***a, które mamy.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
20.10.2010 20:38
Ja zacząłem jeździć km, bo odkąd '5' wylądowała w tunelu mam w ten sposób szybszy dojazd niż autem 😛
Offline szubak
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
20.10.2010 20:47
@piotr102n: Ciekawe czy wiesz ile mam lat?
@AndrzejK: Idąc dalej takim tokiem rozumowania, można by napisać że należy dać ludziom prawdziwe KM, to nie będzie trzeba ich tam przesadzać.
@szubak: Jak mnie by 114 woziło szybciej na kampus niż jadę rowerem i jeszcze nie musiał bym wieczorem tyle czekać to też rozważył bym przesiadkę.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
20.10.2010 20:52
Punkt dla Ciebie!
Ja nie mam niestety pamięci do twarzy, nazwisk czy forumowych/galeriowych nicków. Pamiętam natomiast że byłeś wtedy zainteresowany kupnem samochodu, właśnie w celu sprawnego dojazdu do pracy bo dojazd MPK z jakiś względów był mało atrakcyjny.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
20.10.2010 21:01
@ Unrealgod. Prawie niemożliwe jest stworzenie KM, do której ludzie sami przesiądą się z aut. Ktoś mi kiedyś przytaczał liczby z Salzburga. Jak nietrudno się domyślić, zrobili tam transport publiczny z sensem, pakując w to kupę forsy (stać ich). Ale ludzie do niego nie przyszli. Bo nie jadą od drzwi do drzwi, b trzeba 5 (!) min poczekać na przystanku, bo samochód to prestiż, większa wygoda i 100 innych rzeczy. Pewnych kwestii KM nie przeskoczy. Ale musi być taka, że "zmuszenie" kierowców do KM, poprzez zamykanie ulic, usuwanie miejsc parkingowych nie będzie farsą, jak w Krakowie.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Filimer
Użytkownik

Komentarzy: 445
20.10.2010 21:17
Oj Panowie, marudzicie - przestępstwo jest przestępstwem i tłumaczenie "bo nie miałem gdzie zaparkować" jest równie dobre jak "bo nie miałem pieniędzy i musiałem ukraść z banku". Ja po śródmieściu nigdy nie jeżdżę praktycznie samochodem (chyba ze mam jakiś bardzo żywotny interes), a że niektórzy kupili sobie mieszkanie w slumsuch typu Ruczaj, Górka Narodowa czy inna Lipska, gdzie nie ma rzeczywiście dobrej komunikacji, to już problem ich odmóżdżenia...
Offline Filimer
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
20.10.2010 21:25
Ja wiem że idealny transport publiczny z punktu widzenia pasażera to wyglądał by jak winda: wsiadało by się jeszcze na klatce schodowej, wysiadało pod drzwiami miejsca docelowego, no i nie było by miejsc siedzących po podróż trwałą by tak szybko, że nie było by czasu siadać i wstawać. Nie mniej nie należy sobie mówić na wstępnie że ideału się i tak nie osiągnie tylko należy do niego dążyć.
Wcześniej chciałem zarzucić że to nie prawda że Kraków rozwija się nie tylko dla KM ale i dla samochodów. Jednak fakt że buduje się pełno nowych skrzyżowań, powstają nowe ulice. Ale to jest trochę taki asymetryczny rozwój. Bo owszem jest gdzie jeździć ale nie ma gdzie parkować. Więc samochody korkują się na końcu podróży, krążąc w poszukiwaniu wolnego miejsca. Już lepiej jak by ograniczyć budowę tych dróg i pobudować parkingi (wystarczyło by przy okazji budowy centrum handlowych w centrum, postawić warunek że każde takie centrum ma udostępnić określoną ilość miejsc parkingowych dla miasta).
Z punktu widzenia KM przez ostatnią dekadę sporo przebudowano i rozbudowany. Dotyczy to wielu węzłów przesiadkowych. Niestety im bardziej sobie je wizualizuję tym bardziej nie widzę takiego, przy którym byłby parking dla ludzi którzy tam chcieli by zostawić samochód i podróż kontynuować KM.
Odnośnie farsy jaką jest przesadzanie ludzi z samochodów do KM to właśnie jej efekt widzimy na tej serii zdjęć.
@Filimer: Wykroczenie nie jest przestępstwem to raz. "Ja po śródmieściu nigdy nie jeżdżę praktycznie samochodem (chyba ze..." = Ja po śródmieściu jeżdżę samochodem (tylko rzadko) to dwa.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
20.10.2010 23:48
Jak to nie buduje się nowych parkingów? A pod placem Na Groblach to co zbudowano?

Aa, przepraszam zapomniałem - przecież parkowanie należy się za darmo...
Offline Wypalacz Rafał
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
20.10.2010 23:53
@ Wypalacz Rafał, no daj spokój, Groble to żart.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
21.10.2010 00:23
Wypalacz Rafał napisał(a):
A pod placem Na Groblach to co zbudowano?

Coś gdzie 8 godzin parkowania kosztuje ponad 50zł. Czyli bardziej się opłaca mandaty dostawać, maja mierną ściągalność i nie zawsze się dostaje.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
21.10.2010 08:53
Unrealgod napisał(a):
Coś gdzie 8 godzin parkowania kosztuje ponad 50zł. Czyli bardziej się opłaca mandaty dostawać, maja mierną ściągalność i nie zawsze się dostaje.


O i tak oto gładko przeszliśmy do kolejnego - niestety tradycyjnego - polskiego problemu. Egzekwowania prawa...
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
21.10.2010 10:03
No właśnie. I można zadać sobie tu pytanie o zgodność z prawem mandatu karnego (czyli uproszczonego trybu karania za wykroczenie kiedy sprawca przyznaje się do winy) nakładanego nie na sprawcę lecz na samochód.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com