Strona główna» Szukaj» Van Hool T815 Ambulans

Van Hool T815 Ambulans

Van Hool T815 Ambulans

Data zrobienia zdjęcia: 19 czerwca 2010 roku (sobota)
Opis: Warszawa, zajezdnia Ostrobramska. Wśród wielu ciekawostek, nowości i zabytków można było pooglądać (niestety tylko z zewnątrz) ten oto nowo oklejony ambulans, czy też raczej transport wielonoszowy. Pojazd ten (bo nie wiem czy jeszcze autobus) zosta zakupiony z myślą o Euro 2012. Pomysł ciekawy, chociaż nie wiem czy MZA jest właściwym przedsiębiorstwem żeby nim dysponować. Na pewno poradzą sobie z utrzymaniem części mechanicznej w dobrej sprawności. Pytanie co z częścią medyczną.
Słowa kluczowe: Van_Hool T815 ambulans wielonoszowy_transport_sanitarny MZA_Warszawa Warszawa Zajezdnia_Ostrobramska karetka
Data dodania zdjęcia: 14.07.2010 20:20, Wyświetleń: 3002, Pobrań: 9, Wielkość pliku: 335.2 KB
Dodał: Unrealgod

Ostatnie komentarze

Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.07.2010 20:25
Pewnie mają jakąś umowę z pogotowiem ratunkowym, albo Miasto ma.
Offline Wypalacz Rafał
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
14.07.2010 20:27
Sam mówisz, że to transport wielonoszowy. Napewno nie będą w nim transportować postrzelonego, wykrwawiającego się na śmierć człowieka. Taki autobus posłuży do transportu ludzi ze złamaniami, po omdleniu (ogólnie w sprawach nie wymagających natychmiastowej interwencji lekarza). Tak więc obsługa sanitarna w postaci 2-3 sanitariuszy+kierowca i można przewieźć masowo osoby z niewielkimi urazami (po uprzedniej pierwszej pomocy) do szpitala. 🙂
Offline busik105
XeeRooX
Użytkownik

Komentarzy: 1706
14.07.2010 20:36
Jakiś czas temu był artykuł że będą przerabiali wycofywane IK260/280 na sanitarki 😛
Offline XeeRooXtomasz.k at fotozajezdnia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
14.07.2010 20:38
Nie jestem pewien ale kiedyś czytałem chyba że ma być lekarz na pokładzie. MZA pewnie lepiej zadba o ten pojazd, od strony utrzymania na co dzień niż jakieś jednostki ratownicze finansowane przez NFZ. Tym bardziej że to będzie pewnie więcej stało niż jeździło (oby nie jeździło wcale). Bardzo rzadko się zdarza żeby więcej jak 3 pacjentów wymagało transportu karetką (nawet sanitarką transportową) na takiej samej trasie, mogąc jednocześnie czekać az przyjedzie po nich taki duży pojazd, który jest jeden na cały kraj no i jego sprawność w poruszaniu się po mieście oraz osiągane prędkości sporo ustępują normalnym kartkom. Chociaż pewnie ma zdjęte ograniczniki prędkości i może się rozpędzić trochę bardziej niż inne autobusy.
Ja mu raczej wróżę przyszłość jako punkt ambulatoryjny przy większych imprezach w stolicy i przyległościach. Zdaje się że wyposażenie pozwala na przeprowadzenie prostych zabiegów w nagłych sytuacjach.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
14.07.2010 20:51
Popraw sobie opis bo napisałeś "Euro 1012" 😉
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
14.07.2010 20:53
Oby to euro nam nie wyszło w stylu z roku 1012.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Łukasz W.
Użytkownik

Komentarzy: 126
14.07.2010 20:53
Euro 1012 No to nieźle się trzyma 😛
Offline Łukasz W.
Voith
Gość

14.07.2010 20:55
jaki jest sens i logika kupowania tego teraz? toż to trafi przez dwa lata 😉

pomijając fakt, ze prędzej by sie przydało przy ewakuacjach powodziowych lub ewentualnie jako pomoc dla Afryki, niż do nas.

Co do ograniczników - moze i zdjęte, pytanie tylko czy taki kloc z prędkością 100 km/h to dobry pomysł gdziekolwiek?

No i trupieć już... o ile jeszcze robienie tego na niskopodłogowcu miałoby trochę sendu, to skakanie po schodach średnio widzę.

Poza tym - mało Sarenek zostało w Wojsku, zeby zabezpieczyć mistrzostwa?
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
14.07.2010 21:31
Co do skakania to z tyłu jest widna na wózki, widziałem taką, zamontowana w Bovie, ostatnio przy Wawelu, ale nie miałem aparatu.
Z drugiej strony jest na poziomie bagażnika rząd okien wąskich, ale chyba za niski jest żeby być 2 poziomowym.
Co do ogranicznika to pewnie na prostej, gdzieś na autostradzie czy ekspresówce 110 czy 120 można by pociągnąć. Widziałem ciężarówki jadące 110 i nie wybuchały od tego. W mieście liczy się zrywność i manewrowość. Temu to można by kangura dużego z przodu założyć, płoszył by nim wolniejszych od siebie...
Tak czy inaczej to będzie ciekawy eksponat do pozyskania dla krakowskiego Muzeum Ratownictwa Medycznego. Które wreszcie ma swoją siedzibę i które (nie chwaląc się) pomagam organizować.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Bernard
Użytkownik

Komentarzy: 234
15.07.2010 00:35
Offline Bernard
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.07.2010 08:02
Unrealgod napisał(a):

Ja mu raczej wróżę przyszłość jako punkt ambulatoryjny przy większych imprezach w stolicy i przyległościach


Ja sądzę, że nigdy nie zostanie użyty w innym charakterze 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
15.07.2010 18:28
Unrealgod napisał(a):
MZA pewnie lepiej zadba o ten pojazd, od strony utrzymania na co dzień niż jakieś jednostki ratownicze finansowane przez NFZ.


Sądząc na pdst. tego co MZA wyprawia ze swoimi autobusami (patrz dziesiątki poważnych pożarów rocznie) to mam wrażenie, że nie można spodziewać się zbyt wiele w kwestii utrzymania tegoż pojazdu, tym bardziej, że priorytet w tej firmie mają autobusy miejskie, a nie ambulans wyjeżdżający raz do roku. No chyba, że odchodzi ekstra kasa. 😈 😈
Offline busik105
Voith
Gość

15.07.2010 20:41
Cytat:



Które tylko potwierdzają ze to trupieć...
 
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
15.07.2010 22:53
No na pewno nie to samo co Solarisy - centra krwiodawstwa.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com