Strona główna» Szukaj» Duewag GT8S #3059

Duewag GT8S #3059

Następne zdjęcie: Iveco Crossway 10.8LE»

Duewag GT8S #3059

Data zrobienia zdjęcia: 12 maja 2010 roku (środa)
Opis: 19-04. Kolejny do kolekcji.
Słowa kluczowe: Duewag GT8S #3059 MPK_Kraków Kraków Dietla linia_19
Data dodania zdjęcia: 12.05.2010 13:48, Wyświetleń: 2736, Pobrań: 7, Wielkość pliku: 294.1 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
12.05.2010 14:31
Do południa nie dotrwał...
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2988
12.05.2010 15:00
Właśnie wyjechał z powrotem 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
12.05.2010 15:30
No pięknie, wystarczy pójść do pracy a już konkurencja robi mi zdjęcia pod oknami 😛
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
12.05.2010 15:36
I co w związku z tym? 🙄
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
12.05.2010 15:41
A to dobrze, że wyjechał 🙂 wkrótce się upubliczni zdjęcie stozłomkowych rezerwistów.
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
12.05.2010 15:42
DominiaKM napisał(a):
I co w związku z tym? 🙄


A co ma być? Zażartować nie wolno? 😲
Offline Wypalacz Rafał
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
12.05.2010 15:59
Ja nikomu nic nie bronie.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
kubaw
Użytkownik

Komentarzy: 49
12.05.2010 19:51
W poniedziałek jechałem spod Galerii na Krowodrzę #3054 lub #3049 teraz już nie pamiętam i jechałem 0,5h, bo zepsuła się fotokomórka w drzwiach. Motorniczy nie umiał nic zdziałać i na każdym przystanku ludzie zamykali własnoręcznie drzwi. Przyciągnął na pętle za sobą korek: 2 składy na 19, dwa NGT6 na 5 i 50, i ufoka na 79. Później na pętli reperowali go dobre 15 minut, ale w końcu odjechał. Oczywiście ludzie się śmiali, że kupują stare tramwaje a nowych nie potrafią kupić...
Offline kubaw
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
12.05.2010 19:56
Niech się ludzie zrzucą, to kupią i nowe....
Offline szubak
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
12.05.2010 20:21
Wiem, że temat podatków jest Tobie zupełnie obcy, ale ludzie się zrzucają właśnie. A takie sytuacje jak opisana w poście wyżej są właśnie efektem zastępowania starego taboru jeszcze dwukrotnie starszymi śmieciami.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
12.05.2010 20:29
kuba203 napisał(a):
Wiem, że temat podatków jest Tobie zupełnie obcy, ale ludzie się zrzucają właśnie. A takie sytuacje jak opisana w poście wyżej są właśnie efektem zastępowania starego taboru jeszcze dwukrotnie starszymi śmieciami.

Brawo! W końcu ktoś rozsądny powiedział całą prawdę o polityce ostatnio prowadzonej przez MPK. Wydaje mi się, że zamiast tylu Duewagów lepiej by było kupić mniej a lepiej.
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
12.05.2010 20:35
W końcu?! Ja o tym od co najmniej 10 lat mówię... 🙄
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
12.05.2010 20:39
kuba203 napisał(a):
Wiem, że temat podatków jest Tobie zupełnie obcy, ale ludzie się zrzucają właśnie.

Taaa, więc pasowałoby, żeby mieli jeszcze jakąkolwiek wiedzę na temat tego, jaki zakup niesie za sobą jakie koszty... Równie dobrze mogę powiedzieć, że miasto jest be, bo nie zbudowało mi metra pod dom, bo przecież w podatkach się na miejskie inwestycje zrzucam. Taki głupi przykład, totalnie odrealniony od rzeczywistości, podobnie jak gadanie niektórych osób....

kuba203 napisał(a):
A takie sytuacje jak opisana w poście wyżej są właśnie efektem zastępowania starego taboru jeszcze dwukrotnie starszymi śmieciami.

To rozumiem, że jakakolwiek awaria stopiątki jest "efektem niezastępowania tego typu taboru przez inny"? Bo takie awarie również się zdarzają. Ba, o zgrozo, zdarzają się również awarie NGT6. Trzeba czym prędzej pozbyć się tego typu taboru z miasta. 🤣 🤣 🤣

Taki mały tip: w stopiątce się drzwi nie zablokują, bo tam... nie ma fotokomórek. Ups, przepraszam, był jeden skład z fotokomórkami. A jakie z nim były problemy. Ale idąc Twoim tokiem rozumowania to przecież przez to, że to była stopiątka. Bo wszystkiemu jest winien dany typ taboru. 🤣
Offline szubak
Coffee
Gość

12.05.2010 20:46
kuba203 napisał(a):
Wiem, że temat podatków jest Tobie zupełnie obcy, ale ludzie się zrzucają właśnie. A takie sytuacje jak opisana w poście wyżej są właśnie efektem zastępowania starego taboru jeszcze dwukrotnie starszymi śmieciami.


Kubuś. Jeżeli cacany TR nie psuł by tych wagonów, przy okazji na nich eksperymentując, takie rzeczy by się nie działy. A choćby dla potwierdzenia słów Szubaka dodam, iż ostatnia "reanimacja" złomu w postaci #939+940, skończyła się tym, że przez miesiąc wagon nie miał zjazdu do zajezdni, bez awarii. Podobnym przykładem jest też #3066, który po trafieniu do Podgórza więcej stoi, niż jeździ...

A co do szrotu: Nadal się zastanawiam, że nie dała nikomu do myślenia kasacja #901 i jej bespośrednia przyczyna, czyli belka konstrukcyjna, która wyglądała jak ser szwajcarski (w wozie, który miał równe 20 lat) ...
 
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
12.05.2010 21:00
Coffee napisał(a):
kuba203 napisał(a):
Wiem, że temat podatków jest Tobie zupełnie obcy, ale ludzie się zrzucają właśnie. A takie sytuacje jak opisana w poście wyżej są właśnie efektem zastępowania starego taboru jeszcze dwukrotnie starszymi śmieciami.


Kubuś. Jeżeli cacany TR nie psuł by tych wagonów, przy okazji na nich eksperymentując, takie rzeczy by się nie działy. A choćby dla potwierdzenia słów Szubaka dodam, iż ostatnia "reanimacja" złomu w postaci #939+940, skończyła się tym, że przez miesiąc wagon nie miał zjazdu do zajezdni, bez awarii. Podobnym przykładem jest też #3066, który po trafieniu do Podgórza więcej stoi, niż jeździ...

A co do szrotu: Nadal się zastanawiam, że nie dała nikomu do myślenia kasacja #901 i jej bespośrednia przyczyna, czyli belka konstrukcyjna, która wyglądała jak ser szwajcarski (w wozie, który miał równe 20 lat) ...
Belka konstrukcyjna to zupełnie co innego. Chyba nie zdajesz sobie sptawy czym grozi taka dziurawa belka konstrukcyjna
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
12.05.2010 21:02
Coffee napisał(a):
Nadal się zastanawiam, że nie dała nikomu do myślenia kasacja #901 i jej bespośrednia przyczyna, czyli belka konstrukcyjna, która wyglądała jak ser szwajcarski (w wozie, który miał równe 20 lat) ...

Ależ nie musi nic dawać do myślenia. Dużo więcej dały lata przymusowej eksploatacji stopiątek, bez których pomysł ściągania nawet T4 nigdy by się nie narodził. Tyle, że doświadczenie mają ludzie z MPK, jak powszechnie wiadomo od 20 lat działający na szkodę firmy, w myśl udowodnienia idei, że stopiątki są złe itd. 🤣 No i oczywiście ich wiedza jest z definicji zła, bo jest wyniesiona ze złego MPK. Jest to oczywiście spisek 🤣
Rzygać mi się chce, czytając od lat te same bzdury...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
12.05.2010 21:13
A skąd wiesz jak będą wyglądać belki konstrukcyjne w E1 za 10 lat? Kraków to nie Wiedeń, gdzie cacy dba się o wagony. Są uchybienia, ale i tak w porównaniu do innych miast jesteśmy do przodu. E1 może z zewnątrz błyszczeć jak nowy, lecz wchodząc do środka od razu w oczy rzucają się rzeczy archaiczne. W stopiątce, nawet bez NG nie widać takiego archaizmu. Nie chce nawet myśleć, ale jakie zdanie mają o nas miłośnicy z Wiednia i Norymbergi i innych miast zachodnich pozbywając się szrotu w taki sposób. Nie dość, że pozbywają się parcha to jeszcze nie muszą go złomować. Polityką taborową dorównujemy bodajże Rumunii, bo oni chyba też byli zainteresowani honorarium o nazwie 'E1'.
Offline Sudi
Coffee
Gość

12.05.2010 21:29
Jasiek1993krk napisał(a):
Belka konstrukcyjna to zupełnie co innego. Chyba nie zdajesz sobie sptawy czym grozi taka dziurawa belka konstrukcyjna


A zdajesz sobie z tego sprawę, że gebelsy czy wiedeńczyki mają ponad 30 lat i jeszcze ani jeden się nie złamał/rozleciał z powodu podłogi (lub tego, co ją trzyma)?

@Sudi: Jeżeli dobrze wiem (niech mnie ktoś poprawi, jak się mylę) E1 ani GT6 nie mają belek konstrukcyjnych, bo są oparte na kratownicy, jak autobusy czy NGT6.
 
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
12.05.2010 21:35
Sudi, tylko problem jest taki, że nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się kierował jakimiś dziwnymi wizjami dt. wagonów i nie będzie opierał polityki taborowej na tym, że ten wagon mu "się podoba", a tamten nie.

Liczą się pieniążki, patrząc po dyskusji dla wielu zapewne rzecz abstrakcyjna....
Offline szubak
tophie
Użytkownik

Komentarzy: 390
12.05.2010 21:45
Sudi, zlituj się. Zarzucasz wagonom E1 archaiczność, która rzuca się w oczy. Ale nie widzisz, że technicznie to właśnie wagony 105Na są "archaiczne" w stosunku do E1. Nie ważne jest jak coś wygląda z zewnątrz, tylko jakie ma mechanizmy i z jakich materiałów są wykonane. Zastanawiasz się jak będą wyglądały E1 za 10 lat. Nie sądzę, żeby tak długo jeszcze miały jeździć. Za 10 lat z pewnością nie będziemy pamiętać też o stozłomkach.
Offline tophie
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
12.05.2010 21:49
No wiem, że liczy się kasa, ale czy bardziej opłacalne nie byłaby naprawa główna niż transport i estetyzacja E1 + kasacja 105. Ekspertem w tych sprawach nie jestem, ale ta cała zabawa z wprowadzeniem jednego E1 byłaby porównywalna do NG stopiątki, ale cóż, chyba Kraków już się znudził modelem 105 i trzeba pościągać coś 'nowego'.
Offline Sudi
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
12.05.2010 21:51
Znowu się zaczyna dyskusja na temat szrotu i 105tek.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
12.05.2010 21:58
Tophie: Ok, może E1 nie jest jeszcze tak archaiczny (może za wyjątkiem pulpitu, podłogi i oświetlenia), ale c3 to już okropne badziewie. Nie dość, że wszystko drewniane, to nie raz butwieje i przepuszcza wodę, rosną tam mchy. Na dodatek ta cała 'mieszanka wybuchowa' śmierdzi. Rzeczywiście, ekstra wagon. BTW, tyle ode mnie, nie mam zamiaru kłócić się już który wagon jest lepszy, bo wszystko mówi samo za siebie.
Offline Sudi
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
12.05.2010 22:00
szubak napisał(a):
Liczą się pieniążki, patrząc po dyskusji dla wielu zapewne rzecz abstrakcyjna....


Ciężko się nie zgodzić że kasa jest bardzo istotna. Dyskusja czy lepsze rodzime 105Na czy zachodnie E1 których osobiście nie lubię bo są klaustrofobiczne ciasne wybucha ponownie. Tymczasem wiadomo że nie stać nas na zakup całej floty nowych współczesnych tramwajów i jesteśmy skazani na przestarzałe wysokopodłogowce Czy remontować nasze czy ściągać starsze ale w lepszym stanie (jak wynika z dyskusji) zachodnie... trzeba by dokładnie policzyć.

Niemniej najistotniejsza jest kwestia finansowa. Żeby zrobić dobrze a nie przepłacić. No bo przecież wszyscy za to płacimy. I tutaj ja mam tylko jeden problem. Po jakiego grzyba te wymyślne obudowy klimatyzatorów czy zmiany przodów na plastikowe? Niskie człony to świetny pomysł, pomalowanie w barwy miasta, super ale modernizacje przodów?

No a problem z fotokomórkami to chyba da się bardzo łatwo rozwiązać. Tak ustawić rozkład jazdy żeby ludzie nie musieli na schodach stać.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
12.05.2010 23:59
Jak dla mnie, kontrowersja polegała zawsze na ty, że polski złom zastępowany jest tylko trochę lepszym zachodnim złomem.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
13.05.2010 10:39
Raczej na tym, czy ten zachodni jest rzeczywiście choć trochę lepszy 😛

szubak napisał(a):

Liczą się pieniążki, patrząc po dyskusji dla wielu zapewne rzecz abstrakcyjna....


Pieniążki to są czekoladowe do jedzenia. Jeśli chcesz mówić o wartościach wymiernych, to nie używaj tego dziecinnego określenia, bo mowa jest jak rozumiem o realnych pieniądzach. To tyle moich uwag, bo do Twoich prowokacji jak zwykle się nie zamierzam ustosunkowywać.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
13.05.2010 11:52
Dziecinne określenie, do dziecinnych argumentów. Przede wszystkim Twoich 😛
Offline szubak
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6592
13.05.2010 15:26
Unrealgod napisał(a):
Ciężko się nie zgodzić że kasa jest bardzo istotna. Dyskusja czy lepsze rodzime 105Na czy zachodnie E1 których osobiście nie lubię bo są klaustrofobiczne ciasne wybucha ponownie. Tymczasem wiadomo że nie stać nas na zakup całej floty nowych współczesnych tramwajów i jesteśmy skazani na przestarzałe wysokopodłogowce Czy remontować nasze czy ściągać starsze ale w lepszym stanie (jak wynika z dyskusji) zachodnie... trzeba by dokładnie policzyć.

Było już liczone nie raz. Zawsze z korzyścią dla szrotu.
Offline thomas_
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.05.2010 15:34
thomas_ napisał(a):
Zawsze z korzyścią dla szrotu.

Znaczy dla wiedeńców?

W takim razie pozostaje żałować Konstali i się z nimi rozstać.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kubaw
Użytkownik

Komentarzy: 49
13.05.2010 15:46
A propo tej dyskusji. W czwartek tydzień temu jadąc samochodem słuchałem w Radiu Kraków wypowiedzi jakiegoś Pana z MPK, który mówił o inwestycjach na najbliższe lata. Mówił, że na krakowskich ulicach w 2013 roku 85% jeżdżących tramwajów to będą niskopodłogowce, bo autobusy mamy o wiele lepsze i czas wziąć się za tramwaje. Nawet sam on przyznał, że ludzie często skarżą się w tramwajach np. na wysokie stopnie, problemy z wózkami, itp. Poważne plany, zobaczymy czy do spełnienia.
Offline kubaw
Jasiek1993krk
Użytkownik

Komentarzy: 1288
13.05.2010 15:50
Ten Pan to rzecznik prasowy MPK Pan Marek Garncarczyk. A czy się spełni to co mówi czas pokaże... Jak narazie wszystko wskazuje na to że raczej nie... Ale może bądźmy w dobrej myśli 😏
Offline Jasiek1993krkjasiek1993krk at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.05.2010 16:05
Niskopodłogowe współczesne (bo nowoczesne to one były naście alt temu) tramwaje to jedyny słuszny kierunek. Tym bardziej jak się chce zachęcać ludzi żeby się przesiadali z samochodów do komunikacji zbiorowej to powinny być jeszcze pojemne, żeby nie było tłoku i najlepiej klimatyzowane.
Autobusy są chyba coraz lepsze. Nie znam się ale jakoś te kończące żywot Scanie 113CLL zawsze wydają mi się nowocześniejsze od najnowszych Jelczy. A teraz mamy jeszcze Solarisy i Mercedesy, Jelczy coraz mniej. Te autobusy sprawiają wrażenie że w dobrym stanie pojeżdżą trochę dłużej. Więc może faktycznie dało by się teraz więcej pieniędzy przeznaczyć na tramwaje.
Wstawianie niskopodłogowych członów to zawsze jest jakiś postęp i liczy się na plus ale to raczej prowizoryczne rozwiązanie. Niestety wiadomo ze prowizorki żyją najdłużej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.05.2010 16:42
Unrealgod napisał(a):
(...)Wstawianie niskopodłogowych członów to zawsze jest jakiś postęp i liczy się na plus ale to raczej prowizoryczne rozwiązanie. Niestety wiadomo ze prowizorki żyją najdłużej.


I tak jest to znacznie tańsza prowizorka od tej którą robią we Wrocławiu (205WrAs) i do której przymierzają się w Poznaniu (Modertrans...)
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.05.2010 16:57
No to tylko pochwalić jak jest tańsza. Mogli by ją jeszcze potanić gdyby ograniczyć wizualne upiększanie do usunięcia korozji i pomalowania w barwy zakładowe.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com