Strona główna / Kolej / Lokomotywy elektryczne / TGV 38000 #4522

TGV 38000 #4522

«Poprzednie zdjęcie: 191-952

TGV 38000 #4522

Data zrobienia zdjęcia: 16 czerwca 1995 roku (piątek)
Opis: Szlak Kraków Główny - Kraków Przedmieście.
TGV jako ekspres do Warszawy.
Ktoś pytał o zdjęcie TGV w Krakowie? Mam nadzieję że takie wystarczy ;)

A niecałe półtora roku później do Krakowa zawitał inny pociąg na prezentację, tym razem spalinowy...
Słowa kluczowe: TGV_Réseau TGV_38000 #4522 SNCF Société_Nationale_des_Chemins_de_fer_français Kraków_Przedmieście D29-8 pokaz prezentacja archiwum90 1995
Data dodania zdjęcia: 15.04.2010 08:29, Wyświetleń: 3997, Pobrań: 39, Wielkość pliku: 226.7 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
15.04.2010 10:27
Piękna maszyna.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
15.04.2010 12:10
Mogłoby się zdarzyć, że ten egzemplarz byłby starszy od któregoś naszego ED72. Rozumiem więc, że gdyby zakupiono go w miejsce ED72 z 1997 roku, niektórzy powiedzieliby, że sprowadzamy szrot. Tak to jest z patrzeniem do metryki.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
15.04.2010 12:24
Osobiście chyba chciałbym żeby któraś ze spółek (pewnie PKP IC miała by najbliżej) kupiła te pociągi gdy będą wycofywane. Są one ciągle dużo szybsze od najszybszych na naszych kolejach lokomotyw. Można by im nawet obniżyć prędkość ze względu na wiek i zużycie (no i naszej infrastruktury). Do tego wielosystemowość tych lokomotyw (jedyna opcja do zastosowania w Polsce) pozwalała by obsadzić tymi składami wszystkie międzynarodowe pociągi dzienne wyjeżdżające na linie normalnotorowe. Chociaż osobiście to wystarczyły by mi na linii Warszawa Kraków.
Miałem okazję przejechać się 4 razy pociągiem TGV. Robiło to wtedy niesamowite wrażenie.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
15.04.2010 12:50
Najsmutniejsze jest to, że 15 lat pózniej nie doczekaliśmy się kolei tzw szybkich prędkości, a jej powstawanie dopiero rodzi sie w bólach i jest dośc mgliste.
Offline Kasztann44
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.04.2010 13:02
Ja wolę wszystkie linie na 80-100 km/h niż 2 albo 3 linie wysokich prędkości a reszta w rozkładzie.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
15.04.2010 13:10
Aj, ubiegłeś mnie z tym komentarzem ;) Niech będą międzymiastowe na uczciwe 120, a regionalne 80. Kolej wysokich prędkości jest nam w ogóle niepotrzebna.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
15.04.2010 13:40
Ale myślę ze mając jedno nie trzeba rezygnowac z drugiego :)
Offline Kasztann44
Sędzia Czesław
Administrator

Komentarzy: 942
15.04.2010 13:52
Kasztann44 napisał(a):
Ale myślę ze mając jedno nie trzeba rezygnowac z drugiego :)

A kto za to zapłaci....
Offline Sędzia Czesławsedziaczeslaw at interia.plhttp://www.czeslawica.prv.pl/
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
15.04.2010 14:04
Tak samo jak teraz. Nie ma ani jednego ani drugiego. No i chyba nie będzie, bo żeby mieć sprawną i rentowną kolej to trzeba żeby była sprawna, szybka i niezawodna. Tego się dziś oczekuje nie tylko od transportu. Tymczasem nasza z wysokich parametrów to ma tylko cenę. Ostatnio (w poniedziałek) jechałem ICE z Warszawy do Krakowa. W Warszawie był już spóźniony 30min, w Krakowie spóźnienie wzrosło do 50 minut. Cena biletu ponad 80zł (ze zniżką wiekową). Gdybym jechał z drugą osobą to bardziej opłacało by mi się pojechać samochodem. I prawdopodobnie dojechałbym w podobnym czasie. W nocy dojechałbym szybciej.
Niestety takie przykłady można mnożyć. Niestety bo mimo miłości do samochodów lubię też kolej. Chociaż niestety nie za to że jest tanim i sprawnym, dostępnym środkiem transportu. Bo w naszym wykonaniu nie jest.
Jeżeli chcemy odwrócić sytuację to myślę że potrzebujemy zarówno podnieść prędkość na wszystkich liniach po których jeszcze coś w ogóle jeździ do tych 80-100km/h jak i kilku magistral kolejowych o wysokich prędkościach. Ale do tego potrzeba myślę przynajmniej 10 lat ciężkiego inwestowania, zarówno z pieniędzy podatników jak i z sektora prywatnego, kredytów bankowych i jakiś funduszy. Bo nasza kolej trzeba raczej odbudować, na modernizacje chyba za późno. Czy jest to realne?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2974
15.04.2010 17:05
Ten pan po prawej to obstawa składy czy jak? :p
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.04.2010 17:46
Przy czym przejazd samochodem jest również... pewniejszy, niż przejazd koleją. Koleją jeżdżę raz na pół roku i... nie zdarzyło mi się ani razu, żeby pociąg był punktualnie w miejscu docelowym. A w Kłodzku zdarzyła nam się np. sytuacja, że pociąg był spóźniony ponad 100 min;)
Offline szubak
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
15.04.2010 19:48
szubak napisał(a):
(...) że pociąg był spóźniony ponad 100 min;)

Znajoma która pracuje w warsie, w wagonach sypialnych opowiadała jak tej zimy pociąg miał już 9 godzin spóźnienia i pojawił się jeszcze większy problem. Mianowicie wyczerpał się zapas węgla, który to jest jedynym paliwem do ogrzewania sporej części wagonów sypialnych (nie ma w nich ogrzewania elektrycznego).
Co do szybkich kolei w Polsce to kiedyś bardzo podobał mi się pomysł (raczej ze sfery marzeń i bajek) o szybkiej kolei Paryż Moskwa przez Berlin, Warszawę i Mińsk. Oczywiście linia Paryż Berlin praktycznie już istnieje bo oba kraje maja sieć szybkich pociągów. Zostaje zbudować odcinek szybkiej, normalnotorowej kolei przez Rosie i Białoruś. Rosie myślę stać, Białoruś niekoniecznie. No i zbudować taką linię też od podstaw w Polsce. Prędkość średnia powyżej 200km/h, maksymalna 300. Postoje w stolicach 10-20minut + na granicy UE. Czas podróży jakieś 20 godzin. Cena biletu powiedzmy 1/5 ceny biletu lotniczego.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
kaczor
Użytkownik

Komentarzy: 586
15.04.2010 20:10
Unrealgod napisał(a):
Cena biletu powiedzmy 1/5 ceny biletu lotniczego.


A gdize tu zarobek dla przewoźnika?
Offline kaczormmkaczor at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
15.04.2010 22:03
1/5 ceny biletu lotniczego ? Hmmmm to ciężko będzie bo ja do Oslo i Liverpoolu latałem za 200 zł w obie strony .... Myślę ze bilet z Paryża do Moskwy można spokojnie wyhaczyc za niewiele większe stawki.
Offline Kasztann44
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
15.04.2010 22:42
No dobra, ale tu zakładam piszecie o tanich liniach lotniczych i biletach kupowanych na promocjach lub ze sporym wyprzedzeniem. No i na takiej zasadzie bym widział możliwość kupienia takiego biletu również tanio. A normalnie, czyli przed odjazdem bez promocji już drożej. Po drugie to cena musiała by być sporo niższa żeby ludzie zamiast 4 godziny w samolocie chcieli spędzić 20 w pociągu. Chyba że tak jak się prognozuje cena paliwa (a tym samym biletów lotniczych) sporo wzrośnie. Wtedy ten stosunek ceny mógłby być zachowany wraz z zachowaniem rentowności. Po trzecie to kolej powinna być dostępna i tania.
A po czwarte:
Unrealgod napisał(a):
(...) pomysł (raczej ze sfery marzeń i bajek) o szybkiej kolei Paryż Moskwa (...)

A jak marzyć to z rozmachem.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
15.04.2010 23:22
No tak,skoro liniom lotniczym sie opłaca sprzedawac bilet za 100 zł to dlaczego kolejom by się miało nie opłacac ....
Offline Kasztann44
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 4903
15.04.2010 23:49
Michał Wojtaszek napisał(a):
Ten pan po prawej to obstawa składy czy jak? :p


Na kilka minut przed przejazdem pociągu SOK-iści obstawili wszystki dzikie przejścia przez tory.
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
16.04.2010 03:40
Głupio by było gdyby kogoś przejechał.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com