Strona główna / Komunikacja w Krakowie / Pojazdy testowe / Mercedes O530GL / Mercedes O530GL #MA-XI 114

Mercedes O530GL #MA-XI 114

Następne zdjęcie: Mercedes O530GL #MA-XI 114»

Mercedes O530GL #MA-XI 114

Data zrobienia zdjęcia: 4 lipca 2008 roku (piątek)
Opis: Zajezdnia Wola Duchacka.
Słowa kluczowe: Mercedes O530GL Capacity EvoBus_Stuttgart #MA-XI_114 Kraków zajezdnia_Wola_Duchacka
Data dodania zdjęcia: 09.02.2010 20:11, Wyświetleń: 2612, Pobrań: 24, Wielkość pliku: 202.5 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
11.02.2010 00:39
Jeszcze tylko tego z dwoma przegubami brakuje. Tego by potestowali.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
11.02.2010 12:32
Też uważam, że powinni zastanowić się nad dwuprzegubowymi. Wtedy autobusy mogłyby jeździć co pół godziny, a na niektórych liniach co godzinę lub dwie. Wszyscy by się mieścili, więc główne założenie dobrej komunikacji byłoby spełnione.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Rewizor
Użytkownik

Komentarzy: 55
11.02.2010 14:33
Ten Mercedes świetnie nadałby się na 114, 130, 144, 164, 179, 194. Jednak jak już kupować i wydawać tyle kasy to lepiej kupić wozy 24-metrowe. Jest tylko jedno ale - jak najmniej siedzień - wtedy to będzie miało sens.
Offline Rewizor
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
11.02.2010 14:47
Z tych linii, tylko na 130 mógłby się sprawdzić, a to i tak tylko ze względu na korki (prościej byłoby rozwiązać ten problem). Dla pozostałych efektywniej byłoby po prostu zwiększyć częstotliwość i wyznaczyć buspasy na Czarnowiejskiej, Opolskiej, części Wielickiej i Kamieńskiego (co tylko na Czarnowiejskiej by więcej kosztowało, na pozostałych wystarczy przemalować jeden z istniejących), żeby rozkład dało się w pełni realizować, wtedy zdolność przewozowa wzrośnie przy tych samych pojazdach i tej samej ilości brygad.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Rewizor
Użytkownik

Komentarzy: 55
11.02.2010 16:08
vear napisał(a):
Z tych linii, tylko na 130 mógłby się sprawdzić, a to i tak tylko ze względu na korki (prościej byłoby rozwiązać ten problem). Dla pozostałych efektywniej byłoby po prostu zwiększyć częstotliwość.

164 oraz 144 mają takie samo wypełnienie co 130 w godzinach szczytu. 24-metrowe autobusy to rozwiązanie optymalne na Alejach Trzech Wieszczów. Tam potoki są największe.
Offline Rewizor
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
11.02.2010 16:35
Na alejach to są potoki na tramwaj, a nie 20m autobus, ale to już zupełnie inna bajka ;)
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
11.02.2010 17:10
Rewizor napisał(a):
164 oraz 144 mają takie samo wypełnienie co 130 w godzinach szczytu.

Oraz dwukrotnie niższą częstotliwość.
Rewizor napisał(a):
24-metrowe autobusy to rozwiązanie optymalne na Alejach Trzech Wieszczów

...gdy nie będzie możliwe dalsze zwiększanie częstotliwości.
AndrzejK napisał(a):
Na alejach to są potoki na tramwaj, a nie 20m autobus, ale to już zupełnie inna bajka ;)

Przy obecnym kształcie sieci taki tramwaj na Alejach i tak nie byłby w stanie zastąpić autobusów, choć jak najbardziej by się tam przydał.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
11.02.2010 18:38
Na alejach to by pasowało wywalić busy z bus-pasa, które już obecnie skutecznie utrudniają tam ruch...
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
11.02.2010 18:42
Busiarstwo to ZUO, wiem. Ale co powiesz dziesiątkom tysięcy ich klientów? Żeby się przesiedli do kulturalnych autobusów podmiejskich, których nie ma :] Czy żeby zapłacili dwa razy (bus+MPK).
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
11.02.2010 18:47
Busy są generalnie nieuczciwą konkurencją wobec każdej komunikacji i samych siebie i w rezultacie zaniżają faktyczny koszt przejazdu, przyoszczędzając przede wszystkim na bezpieczeństwie. To raz.
Mogą jechać pasem ogólnym. To dwa.
Mogą też mieć większe autobusy, które nie generują niepotrzebnie ruchu i nie wydłużają czasu wymiany.
To trzy.
Mogą też nie zachowywać się po buracku na przystankach. To cztery.
Albo mogą po prostu iść do diabła (żeby nie powiedzieć ostrzej :twisted: )
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
11.02.2010 18:52
AndrzejK napisał(a):
Żeby się przesiedli do kulturalnych autobusów podmiejskich, których nie ma :]


Ależ były, tylko klienci woleli busy. No to teraz czas ponieść konsekwencje swojego wyboru
:twisted:
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
11.02.2010 18:57
AndrzejK napisał(a):
Busiarstwo to ZUO, wiem. Ale co powiesz dziesiątkom tysięcy ich klientów?

Żeby wymusili na ich kierowcach respektowanie ogólnie przyjętych zasad poruszania się po bus-pasach, w tym szczególnie dojeżdżania do samego początku przystanku, a nie zatrzymywania się na jego końcu, które skutecznie blokuje cały ruch z tyłu...
Jak nie to proszę bardzo, zostawiamy busy na bus-pasie, ale bez możliwości zatrzymywania się na przystankach. Jak jeżdżą z Pawiej, to przystanek na Pawiej i kolejny już po zjeździe z bus-pasa. Nie wiem, na ile to jest możliwe, ale nie wydałabym im zgody na korzystanie z przystanków, na których nie ma zatoczki.
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
11.02.2010 18:58
Pytam całkiem serio, bo nie wiem: co to znaczy "ależ były" kulturalne autobusy podmiejskie? Wydaje mi się, że one odznaczały się częstotliwością raczej mizerną.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
11.02.2010 19:00
AndrzejK napisał(a):
Pytam całkiem serio, bo nie wiem: co to znaczy "ależ były" kulturalne autobusy podmiejskie? Wydaje mi się, że one odznaczały się częstotliwością raczej mizerną.

Częstotliwość już teraz byłaby większa, gdyby ludzie nie oszukiwali samych siebie i nie jeździli na gapę.
Offline szubak
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
11.02.2010 20:29
AndrzejK napisał(a):
Pytam całkiem serio, bo nie wiem: co to znaczy "ależ były" kulturalne autobusy podmiejskie? Wydaje mi się, że one odznaczały się częstotliwością raczej mizerną.


No ale praktycznie wszędzie PKS dojeżdżał. A swoją drogą, busy jeżdżą często na głównych trasach, a do jakiejś jednej konkretnej wioski nadal bywa po kilka kursów na dobę.

A teraz Kraków korkują stada busów również z tych miejscowości, do których jeździ MPK. Więc ludzie nierzadko mają wybór.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
11.02.2010 20:40
W małych wioskach rzeczywiście bywa różnie. W wioskach przy głównych drogach autobusy podmiejskie jeżdżą co godzinę, albo rzadziej (i chyba nigdy nie było lepiej?). A busiki co kilkanaście minut. A w miastach podkrakowskich jest rozpacz. I tych bliższych, i tych dalszych. I z takiej Skały, Słomnik, Proszowic to chyba PKS nie jeździł co 10-15 minut.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
11.02.2010 20:44
Nie wiem, jak ze Skały, ale z Proszowic czy Słomnik (to jeszcze nawet za czasów RDA) jeździł mniej więcej co godzinę, czyli podaż miejsc z grubsza ta sama.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
11.02.2010 20:47
Dość trudno to porównywać, bo pod koniec normalnego funkcjonowania PKSów ludzie żyli i pracowali według innego schematu; mogli się bardziej dostosować do rozkładu jazdy. Dziś tak jeździ (czy to busem, PKSem czy PR) tylko ta garstka, która nie ma wyboru. Niemniej jednak to usilna liberalizacja rynku i działania samorządów doprowadziły do bieżącego stanu przez podejście typu "Prywaciarz jest tańszy i w ogóle super, to my chcemy tylko prywaciarza. A niech w niedziele jeździ PKS. Za własne pieniądze."
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
11.02.2010 20:58
@ kuba203 Podaż?? Czyli, że ludzie mają się zmieścić i tyle? I dostosować swoje życie do jeżdżącego co godzinę PKSu. Być w miejscu pracy 50 minut wcześniej, a po pracy siedzieć jeszcze pół godziny, bo PKS tak jeździ.

@vear Racja. Ale do tego schematu dostosowali się jak na razie tylko busiarze.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6560
11.02.2010 21:54
Tego gościa w dojeździe do pracy to chyba nikt nie przebije :P
http://www.youtube.com/watch?v=MURauBHmXAM
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
12.02.2010 20:00
AndrzejK napisał(a):
@ kuba203 Podaż?? Czyli, że ludzie mają się zmieścić i tyle? I dostosować swoje życie do jeżdżącego co godzinę PKSu. Być w miejscu pracy 50 minut wcześniej, a po pracy siedzieć jeszcze pół godziny, bo PKS tak jeździ.


No chyba nie powiesz mi, że na trasie o długości kilkudziesięciu kilometrów ludzie nie planują podróży z wyprzedzeniem? To jacyś dziwni ci Niemcy i Czesi, masochiści chyba. Zresztą do Myślenic PKS jeździł co 15 minut i też przegrywa z busiarnią.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
12.02.2010 20:39
Godzinne częstotliwości to w obszarze metropolitarnym nędza. Co godzinę to mogą jeździć pociągi z Czadcy do Makova albo CSAD z Jihlawy do Polnej.

Natomiast przykład Myślenic jest smutny i prawdziwy. Ale chyba jedyny, gdzie PKS był na miarę potrzeb postrzeganych "na dziś", czyli dla epoki, gdzie ludzie oczekują większej elastyczności. A busik jakąś kaleką namiastkę elastyczności dziś daje.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
13.02.2010 06:43
AndrzejK napisał(a):
Godzinne częstotliwości to w obszarze metropolitarnym nędza


To może zacznijmy od kwestii fundamentalnych. Kraków jest metropolią "na miarę naszych potrzeb i możliwości" :twisted: Natomiast prawdziwą metropolią nie jest i sądzę, że w przeciągu najbliższych 200 lat nią nie będzie.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
13.02.2010 08:31
W Polsce dokładnie wszystko jest "na miarę naszych potrzeb i możliwości". I chyba z tego stanu już nie wyjdziemy ;) Ale żeby nie było, że nic się nie da, mamy ze 2 miasta gdzie się dało trochę lepiej.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2973
13.02.2010 10:20
W liceum i na studiach miałem kolegę, który dojeżdża PKS Myślenice do Krakowa. W połowie studiów przesiadł się do busów z prostego powodu. Co z tego, że w rozkładzie jazdy autobus był co 15 minut, skoro było dobrze, jak pojawił się na przystanku raz na godzinę :]
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4508
13.02.2010 12:24
To jak w Krakowie. Z przystanku jeździ 5 linii autobusowych z częstotliwością 15 minut, a na cokolwiek czekasz 12 minut :]
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
13.02.2010 13:50
W mojej pracy często jeżdżę na jakieś trasy podmiejskie czy międzymiejskie. Co nieco wiem o Busach i PKSach. Z przystanku jedzie się tym co pierwsze podjedzie. Przeważnie jest to bus, co nikogo nie martwi bo busy jeżdżą szybciej. Zatrzymują się one na początku przystanku a nie dojeżdżają do końca bo właśnie na początku czekają ich pasażerowie. Słyszałem wiele teorii dlaczego tak się dzieje. Jedna z nich głosiła że jakby busiarze mieli normalne autobusy z drzwiami otwieranymi przez kierowcę to ludzie musieli by iść na koniec przystanku bo kierowca wcześniej by nie otworzył drzwi. Te teorie (włącznie z przytoczoną) to bzdura. Prawda jest taka że busy mają mała tablicę informującą o relacji. Trzeba więc stać na początku i wypatrywać jaki bus jedzie (większość busów jest podobna, białe, przeszklone mercedesy sprintery) i w poręmu pomachać. Inaczej się nie zatrzyma. Nie da się ani wypatrzyć co jedzie ani być zauważonym przez kierowce stojąc w tłumie ludzi na końcu przystanku. Dlatego pasażerowie czekający na busa ustawiają się z przodu. I dlatego tam się zatrzymuje kierowca. Bo przecież bez sensu gdyby przejechał na koniec przystanku i tam oczekiwał aż ci wszyscy ludzie przedrą się do niego przez tłum innych ludzi z przystanku. Trzeba więc zaakceptować to zło konieczne na drogach jakim dla was są busy. Tak jak inni akceptują zło konieczne którym dla nich jest cała komunikacja zbiorowa, z której nie korzystają a która tylko zawadza im na drodze.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2426
13.02.2010 14:28
Nie można zaakceptować blokowania przystanków i wszelakiego busiarskiego cwaniactwa. W tym konkretnym przypadku, jeśli raz, drugi i trzeci busiarz zatrzyma się na końcu przystanku, to się lemingi nauczą gdzie mają czekać. A jeśli nie widzą tablicy, to niech... zatrzymują wszystkie busy. Może przewoźnicy dostrzegą potrzebę lepszego oznakowania taboru.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5517
13.02.2010 14:48
Piszecie że nie można akceptować. No to nie akceptujcie. Ale puki nie wymyślicie jakiegoś realnego rozwiązania problemu to możecie sobie nie akceptować i nic z tego nie wynika. Tak samo jak można nie akceptować łamania przepisów na drodze w ogóle. Też niektórzy tego nie akceptują.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com