Strona główna» Szukaj» Plac Centralny

Plac Centralny

Plac Centralny

Data zrobienia zdjęcia: (brak poprawnej daty)
Opis: Lata '60 XX-go wieku. Widok od południa na blok nr 1 na osiedlu Centrum A (A-31).
Na zdjęcie załapał się bliżej niezidentyfikowany skład Trumien (linia 14, 15,16 lub 20?) i Ogórek (linia 110, 121, 123 lub D?).
Zdjęcie znalezione wśród fotografii rodzinnych.
Prawdopodobny okres: 1964 - 1967.
Słowa kluczowe: Konstal N+ND Jelcz 272_MEX 272MEX MPK_Kraków Kraków Plac_Centralny Archiwum60
Data dodania zdjęcia: 03.11.2009 13:57, Wyświetleń: 2155, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 277.6 KB
Dodał: Rbrt

Ostatnie komentarze

Ruppercik
Użytkownik

Komentarzy: 613
03.11.2009 16:21
Bardziej stawiałbym na linię A.
Offline Ruppercikruppercik at go2.pl
solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 367
03.11.2009 17:32
Wydaje mi się, że ten tramwaj skręca w prawo, więc to nie jest linia 15.
Offline solarisbus
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
03.11.2009 18:39
To o niczym nie świadczy, na początku lat 90-tych w łikendy linia 15 objeżdżała Plac Centralny jadąc w stronę centrum Krakowa, by mieć wspólny przystanek z 4, więc nie jest powiedziane, że nie było tak też wcześniej 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Rbrt
Użytkownik

Komentarzy: 113
03.11.2009 22:59
Na podstawie KKM i KMK:
Tramwaj może być na linii 16 lub 20. 16 w latach '58 - '67 jeździła z Klasztornej do Walcowni, natomiast 20 w latach '60 - '64 i '67 - '71 jeździła z Klasztornej przez Plac Centralny i dalej. 14 i 15 odpada - oba kończyły na Koksochemii, a w interesującym czasie nie było torowiska pomiędzy Klasztorną a Kopcem Wandy.
Podejrzane linie autobusowe to 123, 110 i 121. 123 w latach '61 - '66 jeździł przez Plac Centralny. Natomiast 110 (wariant '57 - '61) i 121 (wariant '63, '66 - '67) mogły jeździć przez Plac Centralny, ale nie mam pewności.
Nie mogę znaleźć danych dla linii literowych.
Offline Rbrt
kmk
Użytkownik

Komentarzy: 607
04.11.2009 10:06
Już niedługo się pojawią 🙂
Offline kmkkmk.krakow at gazeta.plhttp://www.kmk.krakow.pl
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
04.11.2009 10:29
Jedynie linia rekreacyjna N kursująca z Pl. Centralnego do Niepołomic kursowała al. Planu 6-letniego. Ale ona kursowała w okresie sezonowym 1970, 71, 72 roku, wiec to na pewno nie ona. Pozostałe linie pospieszne kursowały przez al. Lenina.
Dane zaczerpnąłem z książki "Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007"
Offline thomas_
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
04.11.2009 12:13
A kiedy pojawiły się wagony typu N w wersji jednokierunkowej, jaką widzimy na zdjęciu?
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
Rbrt
Użytkownik

Komentarzy: 113
04.11.2009 17:00
Modernizacje eNek zaczęły się w '64r. Źródło j.w.
A swoją drogą, czy możliwe jest, że to skład 4N+4ND (bo nie rozróżniam tych dwóch typów)?
Offline Rbrt
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
04.11.2009 17:13
Po modernizacji wagony typu 4N niczym zewnętrznie nie różniły się od N.
Offline Wypalacz Rafał
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
05.11.2009 08:42
Różniły się układem okien po lewej stronie na pomostach - 2 duże okna jak na zdjęciu miały wagony N, a 4N miały po dwa małe okienka po bokach i jedno duże w środku. To oczywiście pochodna umiejscowienia zlikwidowanych drzwi 🙂
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl