Plac Centralny

Plac Centralny
Data zrobienia zdjęcia: | (brak poprawnej daty) |
Opis: | Lata '60 XX-go wieku. Widok od południa na blok nr 1 na osiedlu Centrum A (A-31). Na zdjęcie załapał się bliżej niezidentyfikowany skład Trumien (linia Zdjęcie znalezione wśród fotografii rodzinnych. Prawdopodobny okres: 1964 - 1967. |
Słowa kluczowe: | Konstal N+ND Jelcz 272_MEX 272MEX MPK_Kraków Kraków Plac_Centralny Archiwum60 |
Data dodania zdjęcia: 03.11.2009 13:57, Wyświetleń: 2155, Pobrań: 6, Wielkość pliku: 277.6 KB | |
Dodał: | Rbrt |
Ostatnie komentarze
Ruppercik Użytkownik Komentarzy: 613 03.11.2009 16:21 |
Bardziej stawiałbym na linię A.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
solarisbus Użytkownik Komentarzy: 367 03.11.2009 17:32 |
Wydaje mi się, że ten tramwaj skręca w prawo, więc to nie jest linia 15.
|
|
![]() ![]() |
||
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 03.11.2009 18:39 |
To o niczym nie świadczy, na początku lat 90-tych w łikendy linia 15 objeżdżała Plac Centralny jadąc w stronę centrum Krakowa, by mieć wspólny przystanek z 4, więc nie jest powiedziane, że nie było tak też wcześniej 🙂
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Rbrt Użytkownik Komentarzy: 113 03.11.2009 22:59 |
Na podstawie KKM i KMK:
Tramwaj może być na linii 16 lub 20. 16 w latach '58 - '67 jeździła z Klasztornej do Walcowni, natomiast 20 w latach '60 - '64 i '67 - '71 jeździła z Klasztornej przez Plac Centralny i dalej. 14 i 15 odpada - oba kończyły na Koksochemii, a w interesującym czasie nie było torowiska pomiędzy Klasztorną a Kopcem Wandy. Podejrzane linie autobusowe to 123, 110 i 121. 123 w latach '61 - '66 jeździł przez Plac Centralny. Natomiast 110 (wariant '57 - '61) i 121 (wariant '63, '66 - '67) mogły jeździć przez Plac Centralny, ale nie mam pewności. Nie mogę znaleźć danych dla linii literowych. |
|
![]() ![]() |
||
kmk Użytkownik Komentarzy: 607 04.11.2009 10:06 |
Już niedługo się pojawią 🙂
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
thomas_ Administrator Komentarzy: 6594 04.11.2009 10:29 |
Jedynie linia rekreacyjna N kursująca z Pl. Centralnego do Niepołomic kursowała al. Planu 6-letniego. Ale ona kursowała w okresie sezonowym 1970, 71, 72 roku, wiec to na pewno nie ona. Pozostałe linie pospieszne kursowały przez al. Lenina.
Dane zaczerpnąłem z książki "Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007" |
|
![]() ![]() |
||
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 04.11.2009 12:13 |
A kiedy pojawiły się wagony typu N w wersji jednokierunkowej, jaką widzimy na zdjęciu?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Rbrt Użytkownik Komentarzy: 113 04.11.2009 17:00 |
Modernizacje eNek zaczęły się w '64r. Źródło j.w.
A swoją drogą, czy możliwe jest, że to skład 4N+4ND (bo nie rozróżniam tych dwóch typów)? |
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 04.11.2009 17:13 |
Po modernizacji wagony typu 4N niczym zewnętrznie nie różniły się od N.
|
|
![]() ![]() |
||
kuba203 Użytkownik Komentarzy: 4498 05.11.2009 08:42 |
Różniły się układem okien po lewej stronie na pomostach - 2 duże okna jak na zdjęciu miały wagony N, a 4N miały po dwa małe okienka po bokach i jedno duże w środku. To oczywiście pochodna umiejscowienia zlikwidowanych drzwi 🙂
|
|
![]() ![]() ![]() |