Strona główna» Szukaj» Busiarstwo łamie przepisy

Busiarstwo łamie przepisy

Następne zdjęcie: Alstom 116Nd #803»

Busiarstwo łamie przepisy

Data zrobienia zdjęcia: 7 września 2009 roku (poniedziałek)
Opis: ul. Limanowskiego.
Są listki, ale busiarstwo dalej ma to gdzieś. Za nimi podążają cwaniaczki.
Słowa kluczowe: busiarstwo Kraków Limanowskiego
Data dodania zdjęcia: 07.09.2009 21:19, Wyświetleń: 1850, Pobrań: 18, Wielkość pliku: 173.9 KB
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.09.2009 21:27
Najlepsze te listki z prawej (w kierunku centrum). Przyklejone całkiem poza linią, na jezdni. Pewnie szybko zostaną rozjechane 😛
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
spex
Gość

07.09.2009 23:01
Tylko teraz takie zdjęcie wysłać do SM :>
 
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
08.09.2009 02:31
A tak sie rzucają że niby tacy pokrzywdzeni że nie mogą jeździc po torowiskach, jak widac zakaz jakos im widac nie przeszkadza ....
Offline Kasztann44
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.09.2009 07:16
Jakoś muszą dowieźć ludzi do pracy i do domu... MPK próbuje konkurować z przewoźnikami prywatnymi i transportem prywatnym nie przez poprawianie jakości usług czy zwiększanie konkurencyjności ale przez zabieranie im kolejnych pasów, zwężając miejskie arterie. Na zdjęciu są tego wyniki.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
08.09.2009 08:00
Co ty bredzisz?
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
08.09.2009 08:04
Unrealgod napisał(a):
Jakoś muszą dowieźć ludzi do pracy i do domu... MPK próbuje konkurować z przewoźnikami prywatnymi i transportem prywatnym nie przez poprawianie jakości usług czy zwiększanie konkurencyjności ale przez zabieranie im kolejnych pasów, zwężając miejskie arterie. Na zdjęciu są tego wyniki.


Po pierwsze - nie MPK wydziela pasy ruchu tylko zarządca drogi, w Krakowie ZIKiT.
Po drugie - idąc twoim tokiem myślenia należałoby w ogóle zlikwidować buspasy, PAT-y i torowiska wydzielone i przeznaczyć wszystkie pasy dla wszystkich użytkowników ruchu...
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.09.2009 09:26
Wypalacz Rafał napisał(a):

Po pierwsze - nie MPK wydziela pasy ruchu tylko zarządca drogi, w Krakowie ZIKiT.

ZIKiT jest znany ze swoich "świetnych" pomysłów. Zabieranie i oddzielanie kolejnych pasów ruchu na trasie KST trwa już od jakiegoś czasu. Niewiele to daje. Tylko utrudnia ruch na ulicach.

Wypalacz Rafał napisał(a):

Po drugie - idąc twoim tokiem myślenia należałoby w ogóle zlikwidować buspasy, PAT-y i torowiska wydzielone i przeznaczyć wszystkie pasy dla wszystkich użytkowników ruchu...

A czy byłby to taki zły pomysł? Autobusy mimo swoich oddzielnych pasów (na Alejach na przykład) mają czas przejazdu dłuższy od czasu przejazdu rowerzysty.

Gdyby MPK było takie świetne to nie był by "problemu" busów w mieście bo nikt by nimi nie jeździł. Tak samo nie było by na ulicach samochodów. Po co jeździć samochodem jak ma się świetną komunikację miejską?
Tymczasem ludzie wolą sobie rano pospać pół godziny dłużej i dojechać do centrum busem na jednym bilecie, niż wstawać wcześniej żeby się na obrzeżach przesiadać do autobusu za który jeszcze trzeba słono zapłacić.

Niech MPK walczy o klienta, bardzo dobrze! Ale niech to będzie walka o klienta przez podnoszenie jakości a nie przez utrudnianie życia wszystkim do koła.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
08.09.2009 12:04
Pierdu, pierdu.
Raz, że dramatyzujesz. Dwa, że w życiu nie będzie lepiej, póki będzie na drogach źle pojęta "równość", a w praktyce utrudnianie życia większości przez wybory mniejszości. Trzy, że na całym normalnym świecie komunikacja podmiejska kończy bieg na obrzeżach miasta. Kropka. Przestań się już po raz kolejny kompromitować.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
08.09.2009 12:36
a tak troche z innej beczki, jak oceniacie pomysł wprowadzenia rowerzystów na bus-pasy? oraz wprowadzenia tzw sluz dla rowerzystów przed skrzyzowaniem, zeby to oni "startowali" pierwsi ze skrzyzowania ? Widziałem takie rozwiazanie w Anglii i muszę przyznac ze tam to funkcjonuje i nikt nie krzyczy ze tamuje to ruch.
Offline Kasztann44
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.09.2009 12:37
Bardzo dobry pomysł.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
08.09.2009 12:40
Śluzy - OK, to się przydaje. Rowerzyści na buspasach - nie. Nieraz na Alejach widać, jak niektórzy artyści jeżdżą i utrudniają ruch zarówno autobusów, jak i pojazdów na pasach ogólnych. A mogliby spokojnie znaleźć spokojniejszą trasę alternatywną...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
kaczor
Użytkownik

Komentarzy: 586
08.09.2009 12:47
Ano, dla rowerzystów powinny być ścieżki, a dla autobusów buspasy.
Offline kaczormmkaczor at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
08.09.2009 14:12
vear napisał(a):
Śluzy - OK, to się przydaje. Rowerzyści na buspasach - nie. Nieraz na Alejach widać, jak niektórzy artyści jeżdżą i utrudniają ruch zarówno autobusów, jak i pojazdów na pasach ogólnych. A mogliby spokojnie znaleźć spokojniejszą trasę alternatywną...


Śluzy mają sens wyłącznie na busbasach! Dlaczego? Bo na pierwszych kilkunastu metrach rower ma lepsze przyśpieszenie od autobusu. Poza tym co jest bardzo często zaraz za światłami? Przystanek. Więc rower sobie odjedzie a autobus będzie jeszcze długo stać. Śluza na pasie dla samochodów to by było nieporozumienie. Rowerzyści na czerwonym by się przepychali do przodu, tylko po to by być zaraz wyprzedzanymi przez samochody.
Co do trasy alternatywnej to jest to powalający tekst. I niestety słyszę go nie po raz pierwszy. Jeżeli jazda alejami dla rowerzystów jest niebezpieczna, to dlaczego nie robi się tam na przykład ścieżki rowerowej? Albo nie wydzielono jeszcze metrowej szerokości pasa dla rowerzystów na jezdni? Przy alejach jest kilka uczelni i innych naukowych przybytków. Studenci to chyba największa korzystająca z roweru jako z środka transportu. Jest to najbardziej przyjazny dla środowiska, zajmujący najmniej miejsca i nie niszczący nawierzchni środek transportu. Który powinien być promowany najbardziej ze wszystkich środków transportu. tymczasem ciągle słyszy się:
vear napisał(a):
(...)A mogliby spokojnie znaleźć spokojniejszą trasę alternatywną...

Pokutuje jakiś dziwny stereotyp że na rowerze jeździ się dla celów rekreacyjnych (spokojnie i alternatywnie). Tymczasem dla wielu jest to normalny środek transportu i zamiast na spokoju, użytkownikom zależy na szybkim i sprawnym przedarciu się przez miasto (tak samo jak pasażerom tramwajów, busów, autobusów, samochodów...).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
08.09.2009 14:25
Co do specjalnego pasa dla rowerów na alejach, to jest to faktyczie niegłupi pomysł i pewnie sprawdził by sie, szkoda ze o takim rozwiazaniu nie pomyslano za wczasu, jeżeli chodzi o śluzy, to w Anglii sluzy sie stosuje na całej szerokosci jezdni
Offline Kasztann44
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
08.09.2009 15:25
vear napisał(a):
Trzy, że na całym normalnym świecie komunikacja podmiejska kończy bieg na obrzeżach miasta.

Kończy na przedmieściach, ale zazwyczaj masz równiez kolej (tudzież inne rozwiązanie oparte o transport szynowy), którą możesz szybko dojechać do miasta. 😛
Offline szubak
Rbrt
Użytkownik

Komentarzy: 113
08.09.2009 16:54
Kasztann44 napisał(a):
A tak trochę z innej beczki, jak oceniacie pomysł wprowadzenia rowerzystów na bus-pasy? Oraz wprowadzenia tzw. śluz dla rowerzystów przed skrzyżowaniem, żeby to oni "startowali" pierwsi ze skrzyżowania? Widziałem takie rozwiązanie w Anglii i muszę przyznać ze tam to funkcjonuje i nikt nie krzyczy ze tamuje to ruch.
Jestem jak najbardziej za. Dodatkowo idąc za przykładem Anglii na bus-pasy wpuściłbym również motocykle.
Offline Rbrt
spex
Gość

08.09.2009 16:54
Unrealgod napisał(a):
Śluzy mają sens wyłącznie na busbasach! Dlaczego? Bo na pierwszych kilkunastu metrach rower ma lepsze przyśpieszenie od autobusu. Poza tym co jest bardzo często zaraz za światłami? Przystanek. Więc rower sobie odjedzie a autobus będzie jeszcze długo stać. Śluza na pasie dla samochodów to by było nieporozumienie. Rowerzyści na czerwonym by się przepychali do przodu, tylko po to by być zaraz wyprzedzanymi przez samochody.

Akurat śluży typu ( http://www.zm.org.pl/?a=pord-097&img=1 ) buduje się umożliwić rowerzystom star z pierwszej pozycji przy lewo skrętach. Tak więc takie śluzy raczej na Alejach i innych drogach o przekroju większym niż 2x1 się nie pojawią.

Na alejach i drogach 2x2 i większych przydatne było lewo skręty na dwa (http://www.zm.org.pl/?a=pord-097&img=7).

Staralibyście się robić mniejsze te cytaty, bo tak na głównej stronie widać jedynie cytat, a nie treść odpowiedzi 😉 /sz
 
PE 099
Użytkownik

Komentarzy: 559
08.09.2009 23:26
ja widziałem ostatnio jakie to busy cywilizowane.. BR na 501 kier. Mydlniki mimo zielonego stał przed skrzyżowaniem na Pl. Inwalidów (zgodnie z prawem) bo na przystanku 'K', bus, bus, bus, vanbus to go wzieło trzech buców z lewej i zajechali tak, że staneli wpoprzek Królewskiej jeden obok drugiego tam robiąc przystenek..
busom na PAT stanowcze NIE! rowerom też - mimo, że sam jeżdzę nie widzę nic fascynującego na Alejach (a i do tych uczelni są tysiące innych dróg) a naprawde pas dla KM nie jest najlepszy dla rowerów..
Offline PE 099
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
09.09.2009 00:12
Dużo lepiej jechać środkowym pasem na rowerze. Z prawej wyprzedzają autobusy, z lewej samochody...
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com