Busiarstwo łamie przepisy
«Poprzednie zdjęcie: Inwalida w 304
Następne zdjęcie: Instalacja "Dama z Gronostajem"»

Busiarstwo łamie przepisy
Data zrobienia zdjęcia: | 7 września 2009 roku (poniedziałek) |
Opis: | ul. Limanowskiego. Są listki, ale busiarstwo dalej ma to gdzieś. Za nimi podążają cwaniaczki. |
Słowa kluczowe: | busiarstwo Kraków Limanowskiego |
Data dodania zdjęcia: 07.09.2009 21:19, Wyświetleń: 1849, Pobrań: 18, Wielkość pliku: 173.9 KB | |
Dodał: | thomas_ |
Ostatnie komentarze
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 07.09.2009 21:27 |
Najlepsze te listki z prawej (w kierunku centrum). Przyklejone całkiem poza linią, na jezdni. Pewnie szybko zostaną rozjechane 😛
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
spex Gość 07.09.2009 23:01 |
Tylko teraz takie zdjęcie wysłać do SM :>
|
|
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 08.09.2009 02:31 |
A tak sie rzucają że niby tacy pokrzywdzeni że nie mogą jeździc po torowiskach, jak widac zakaz jakos im widac nie przeszkadza ....
|
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 08.09.2009 07:16 |
Jakoś muszą dowieźć ludzi do pracy i do domu... MPK próbuje konkurować z przewoźnikami prywatnymi i transportem prywatnym nie przez poprawianie jakości usług czy zwiększanie konkurencyjności ale przez zabieranie im kolejnych pasów, zwężając miejskie arterie. Na zdjęciu są tego wyniki.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 08.09.2009 08:00 |
Co ty bredzisz?
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 08.09.2009 08:04 |
Unrealgod napisał(a): Jakoś muszą dowieźć ludzi do pracy i do domu... MPK próbuje konkurować z przewoźnikami prywatnymi i transportem prywatnym nie przez poprawianie jakości usług czy zwiększanie konkurencyjności ale przez zabieranie im kolejnych pasów, zwężając miejskie arterie. Na zdjęciu są tego wyniki. Po pierwsze - nie MPK wydziela pasy ruchu tylko zarządca drogi, w Krakowie ZIKiT. Po drugie - idąc twoim tokiem myślenia należałoby w ogóle zlikwidować buspasy, PAT-y i torowiska wydzielone i przeznaczyć wszystkie pasy dla wszystkich użytkowników ruchu... |
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 08.09.2009 09:26 |
Wypalacz Rafał napisał(a): Po pierwsze - nie MPK wydziela pasy ruchu tylko zarządca drogi, w Krakowie ZIKiT. ZIKiT jest znany ze swoich "świetnych" pomysłów. Zabieranie i oddzielanie kolejnych pasów ruchu na trasie KST trwa już od jakiegoś czasu. Niewiele to daje. Tylko utrudnia ruch na ulicach. Wypalacz Rafał napisał(a): Po drugie - idąc twoim tokiem myślenia należałoby w ogóle zlikwidować buspasy, PAT-y i torowiska wydzielone i przeznaczyć wszystkie pasy dla wszystkich użytkowników ruchu... A czy byłby to taki zły pomysł? Autobusy mimo swoich oddzielnych pasów (na Alejach na przykład) mają czas przejazdu dłuższy od czasu przejazdu rowerzysty. Gdyby MPK było takie świetne to nie był by "problemu" busów w mieście bo nikt by nimi nie jeździł. Tak samo nie było by na ulicach samochodów. Po co jeździć samochodem jak ma się świetną komunikację miejską? Tymczasem ludzie wolą sobie rano pospać pół godziny dłużej i dojechać do centrum busem na jednym bilecie, niż wstawać wcześniej żeby się na obrzeżach przesiadać do autobusu za który jeszcze trzeba słono zapłacić. Niech MPK walczy o klienta, bardzo dobrze! Ale niech to będzie walka o klienta przez podnoszenie jakości a nie przez utrudnianie życia wszystkim do koła. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 08.09.2009 12:04 |
Pierdu, pierdu.
Raz, że dramatyzujesz. Dwa, że w życiu nie będzie lepiej, póki będzie na drogach źle pojęta "równość", a w praktyce utrudnianie życia większości przez wybory mniejszości. Trzy, że na całym normalnym świecie komunikacja podmiejska kończy bieg na obrzeżach miasta. Kropka. Przestań się już po raz kolejny kompromitować. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 08.09.2009 12:36 |
a tak troche z innej beczki, jak oceniacie pomysł wprowadzenia rowerzystów na bus-pasy? oraz wprowadzenia tzw sluz dla rowerzystów przed skrzyzowaniem, zeby to oni "startowali" pierwsi ze skrzyzowania ? Widziałem takie rozwiazanie w Anglii i muszę przyznac ze tam to funkcjonuje i nikt nie krzyczy ze tamuje to ruch.
|
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 08.09.2009 12:37 |
Bardzo dobry pomysł.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 08.09.2009 12:40 |
Śluzy - OK, to się przydaje. Rowerzyści na buspasach - nie. Nieraz na Alejach widać, jak niektórzy artyści jeżdżą i utrudniają ruch zarówno autobusów, jak i pojazdów na pasach ogólnych. A mogliby spokojnie znaleźć spokojniejszą trasę alternatywną...
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kaczor Użytkownik Komentarzy: 586 08.09.2009 12:47 |
Ano, dla rowerzystów powinny być ścieżki, a dla autobusów buspasy.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 08.09.2009 14:12 |
vear napisał(a): Śluzy - OK, to się przydaje. Rowerzyści na buspasach - nie. Nieraz na Alejach widać, jak niektórzy artyści jeżdżą i utrudniają ruch zarówno autobusów, jak i pojazdów na pasach ogólnych. A mogliby spokojnie znaleźć spokojniejszą trasę alternatywną... Śluzy mają sens wyłącznie na busbasach! Dlaczego? Bo na pierwszych kilkunastu metrach rower ma lepsze przyśpieszenie od autobusu. Poza tym co jest bardzo często zaraz za światłami? Przystanek. Więc rower sobie odjedzie a autobus będzie jeszcze długo stać. Śluza na pasie dla samochodów to by było nieporozumienie. Rowerzyści na czerwonym by się przepychali do przodu, tylko po to by być zaraz wyprzedzanymi przez samochody. Co do trasy alternatywnej to jest to powalający tekst. I niestety słyszę go nie po raz pierwszy. Jeżeli jazda alejami dla rowerzystów jest niebezpieczna, to dlaczego nie robi się tam na przykład ścieżki rowerowej? Albo nie wydzielono jeszcze metrowej szerokości pasa dla rowerzystów na jezdni? Przy alejach jest kilka uczelni i innych naukowych przybytków. Studenci to chyba największa korzystająca z roweru jako z środka transportu. Jest to najbardziej przyjazny dla środowiska, zajmujący najmniej miejsca i nie niszczący nawierzchni środek transportu. Który powinien być promowany najbardziej ze wszystkich środków transportu. tymczasem ciągle słyszy się: vear napisał(a): (...)A mogliby spokojnie znaleźć spokojniejszą trasę alternatywną... Pokutuje jakiś dziwny stereotyp że na rowerze jeździ się dla celów rekreacyjnych (spokojnie i alternatywnie). Tymczasem dla wielu jest to normalny środek transportu i zamiast na spokoju, użytkownikom zależy na szybkim i sprawnym przedarciu się przez miasto (tak samo jak pasażerom tramwajów, busów, autobusów, samochodów...). |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 08.09.2009 14:25 |
Co do specjalnego pasa dla rowerów na alejach, to jest to faktyczie niegłupi pomysł i pewnie sprawdził by sie, szkoda ze o takim rozwiazaniu nie pomyslano za wczasu, jeżeli chodzi o śluzy, to w Anglii sluzy sie stosuje na całej szerokosci jezdni
|
|
![]() ![]() |
||
szubak Administrator Komentarzy: 1694 08.09.2009 15:25 |
vear napisał(a): Trzy, że na całym normalnym świecie komunikacja podmiejska kończy bieg na obrzeżach miasta. Kończy na przedmieściach, ale zazwyczaj masz równiez kolej (tudzież inne rozwiązanie oparte o transport szynowy), którą możesz szybko dojechać do miasta. 😛 |
|
![]() ![]() |
||
Rbrt Użytkownik Komentarzy: 113 08.09.2009 16:54 |
Kasztann44 napisał(a): Jestem jak najbardziej za. Dodatkowo idąc za przykładem Anglii na bus-pasy wpuściłbym również motocykle.A tak trochę z innej beczki, jak oceniacie pomysł wprowadzenia rowerzystów na bus-pasy? Oraz wprowadzenia tzw. śluz dla rowerzystów przed skrzyżowaniem, żeby to oni "startowali" pierwsi ze skrzyżowania? Widziałem takie rozwiązanie w Anglii i muszę przyznać ze tam to funkcjonuje i nikt nie krzyczy ze tamuje to ruch. |
|
![]() ![]() |
||
spex Gość 08.09.2009 16:54 |
Unrealgod napisał(a): Śluzy mają sens wyłącznie na busbasach! Dlaczego? Bo na pierwszych kilkunastu metrach rower ma lepsze przyśpieszenie od autobusu. Poza tym co jest bardzo często zaraz za światłami? Przystanek. Więc rower sobie odjedzie a autobus będzie jeszcze długo stać. Śluza na pasie dla samochodów to by było nieporozumienie. Rowerzyści na czerwonym by się przepychali do przodu, tylko po to by być zaraz wyprzedzanymi przez samochody. Akurat śluży typu ( http://www.zm.org.pl/?a=pord-097&img=1 ) buduje się umożliwić rowerzystom star z pierwszej pozycji przy lewo skrętach. Tak więc takie śluzy raczej na Alejach i innych drogach o przekroju większym niż 2x1 się nie pojawią. Na alejach i drogach 2x2 i większych przydatne było lewo skręty na dwa (http://www.zm.org.pl/?a=pord-097&img=7). Staralibyście się robić mniejsze te cytaty, bo tak na głównej stronie widać jedynie cytat, a nie treść odpowiedzi 😉 /sz |
|
PE 099 Użytkownik Komentarzy: 559 08.09.2009 23:26 |
ja widziałem ostatnio jakie to busy cywilizowane.. BR na 501 kier. Mydlniki mimo zielonego stał przed skrzyżowaniem na Pl. Inwalidów (zgodnie z prawem) bo na przystanku 'K', bus, bus, bus, vanbus to go wzieło trzech buców z lewej i zajechali tak, że staneli wpoprzek Królewskiej jeden obok drugiego tam robiąc przystenek..
busom na PAT stanowcze NIE! rowerom też - mimo, że sam jeżdzę nie widzę nic fascynującego na Alejach (a i do tych uczelni są tysiące innych dróg) a naprawde pas dla KM nie jest najlepszy dla rowerów.. |
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 09.09.2009 00:12 |
Dużo lepiej jechać środkowym pasem na rowerze. Z prawej wyprzedzają autobusy, z lewej samochody...
|
|
![]() ![]() ![]() |