Nocne testy EU8N
«Poprzednie zdjęcie: Awaria Konstal 105Na #413+412
Następne zdjęcie: KLM 2009 Podsumowanie»
Nocne testy EU8N
Data zrobienia zdjęcia: | 5 września 2009 roku (sobota) |
Opis: | Filmik znaleziony na YouTube. Nocne testy członu niskopodłogowego do EU8N. |
Słowa kluczowe: | E6 #4942 MPK_Kraków Kraków testy EU8N video |
Data dodania zdjęcia: 06.09.2009 11:14, Wyświetleń: 4131, Pobrań: 0, Wielkość pliku: n/a | |
Dodał: | thomas_ |
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4535 06.09.2009 12:53 |
Jak się ma koszt kupienia, sprowadzenia i przebudowy czegoś takiego do kosztu kupienia Bombardiera? Chodzi mi o rząd wielkości - to jest 1/10, 1/100❓ Wie ktoś?
|
|
Sędzia Czesław Administrator Komentarzy: 986 06.09.2009 13:01 |
Z tego co wiem to koszt kupienia i przebudowy wszystkich EU8N jest mniejszy od jednego Bombardiera.
|
|
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 06.09.2009 13:20 |
Wg. "Dziennika Polskiego" całość ma się zamknąć w kwocie 3,3 mln złotych.
Szkoda tylko - moim zdaniem - że człony A i B zostaną poddane tak "dalekiej" modernizacji. Nie wiem, czy jest to konieczność, ale jeśli to tylko względy estetyczne, to czoła można było zostawić wiedeńskie, oszczędzając nieco pieniędzy. |
|
solarisbus Użytkownik Komentarzy: 367 06.09.2009 13:59 |
Według mnie dziwnie by to wyglądało.
|
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 06.09.2009 14:15 |
Dziwnie może, ale tanio. Nie ma co udawać że stare jest nowe.
|
|
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 06.09.2009 16:28 |
Wcale nie musiałoby dziwnie wyglądać - eksploatowane przez TP Łódź wozy GT8N powstały w podobny sposób (są to GT6 z dodaną wstawką niskopodłogową ) . Człony środkowe mają okna na uszczelkach, tak samo "przejrzyste" jak w członach A i B (w sumie to wstawki NF są bardzo podobne z wyglądu do krakowskich) i w rezultacie sekcje pasują do siebie.
|
|
mseifer Użytkownik Komentarzy: 463 06.09.2009 16:59 |
Przykład z Łodzi: http://gtlodz.eu/img16840.htm
|
|
Pietrek Użytkownik Komentarzy: 177 06.09.2009 20:05 |
Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 06.09.2009 20:13 |
Pietrek napisał(a): Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia. Rozumiem że masz dokładny kosztorys zarówno dla jednej jak i drugiej przebudowy, a nie napisałeś sobie tego ot tak, byle coś napisać ❓ |
|
busik105 Użytkownik Komentarzy: 1111 06.09.2009 20:24 |
Pietrek napisał(a): Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia. Chyba nie wiesz co mówisz‼‼‼‼ Przy E6 wystarczy pomiędzy pierwszy a drugi człon wstawić trzeci. To jedyna zmiana ingerująca w konstrukcję tramwaju. Oprócz tego kilka zmian stylistycznych. A przy stopiątce trzeba by było ingerować przy podwoziu nie mówiąc już ,że jeśli checmy otrzymać tyle tramwajów które są łączną sumą długości EU8N to musielibyśmy zmodernizować dwa razy więcej Konstalików 105N/Na. 😡 😡 🤣 🤣 🤣 😁 |
|
SolarisMan Użytkownik Komentarzy: 73 06.09.2009 20:27 |
Pietrek napisał(a): Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia. Zmodernizowali sobie kiedyś w Poznaniu, Co z tego wyszło mówić nie trzeba 😈 |
|
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 06.09.2009 20:30 |
EDIT...
Znalazłem artykuł z Gazety Krakowskiej: Cytat: Przerabianie wagonów z Wiednia jest opłacalne dla miasta. Za wszystkie 25 zakupionych dotąd pociągów MPK zapłaciło nieco ponad 3 mln zł, czyli tyle, ile kosztuje połowa jednego nowego tramwaju. Koszt modernizacji wszystkich wagonów powinien się zamknąć w kwocie ok. 3,5 mln zł. |
|
jarek_m Użytkownik Komentarzy: 264 06.09.2009 20:46 |
Warwas z Rugii napisał(a): Znalazłem artykuł z Gazety Krakowskiej: Akurat bzdur pisanych w Krakowskiej bym nie traktował poważnie. Wszyscy dobrze wiemy, jaki poziom merytoryczny prezentuje ta gazeta. |
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 06.09.2009 21:08 |
SolarisMan napisał(a): Pietrek napisał(a): Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia. Zmodernizowali sobie kiedyś w Poznaniu, Co z tego wyszło mówić nie trzeba 😈 A najśmieszniejsze jest to że jeszcze im mało i od przyszłego roku będą tak przerabiać kolejne stopiątki. Tym razem w Modertransie... |
|
Podi Użytkownik Komentarzy: 20 06.09.2009 21:50 |
Nie wiem w czym dodawanie niskopodłogowej wstawki do stopiątki jest gorsze od tego samego działania wobec helmuta.
|
|
Voith Gość 06.09.2009 22:02 |
Naprawdę nie widzisz różnicy w przerabianiu z wykorzystaniem przegubów już istniejących i sprawdzonych, a robieniem przegubów własnej kontrukcji?
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 06.09.2009 22:04 |
Podi napisał(a): Nie wiem w czym dodawanie niskopodłogowej wstawki do stopiątki jest gorsze od tego samego działania wobec helmuta. Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem komentarze wyżej to nie zadawałbyś tego pytania 😐 busik105 napisał(a): (...)Przy E6 wystarczy pomiędzy pierwszy a drugi człon wstawić trzeci. To jedyna zmiana ingerująca w konstrukcję tramwaju. Oprócz tego kilka zmian stylistycznych. A przy stopiątce trzeba by było ingerować przy podwoziu(...) Innymi słowy przy stopiątce trzeba by ciąć belkę grzbietową, przy E6 (jak i przy innych wagonach na wózkach Jacobsa) wystarczy rozłączyć wagon, dodać drugi wózek i trzeci człon. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 06.09.2009 22:12 |
Tak by można przerabiać wagony 102 (których już niewiele zostało a nie 105. Spóźnili się z 15 lat z tym pomysłem.
|
|
vear Administrator Komentarzy: 2462 06.09.2009 22:14 |
Zmęczenia niskiej jakości materiału niestety nie oszukasz...
|
|
Pietrek Użytkownik Komentarzy: 177 06.09.2009 22:27 |
Po pierwsze 105-tki stoją na zajezdni, a wiedence trzeba kupować za ciężkie euro, a po drugie 105-tka z Poznania po przebudowie jezdziła ponad 10 lat - zobaczymy ile wytrzymają 40 letnie wiedence.
|
|
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 06.09.2009 22:32 |
E6 były produkowane od 1979 roku, więc najstarsze mają 30 lat.
|
|
szubak Administrator Komentarzy: 1694 06.09.2009 22:53 |
Pietrek napisał(a): Po pierwsze 105-tki stoją na zajezdni, a wiedence trzeba kupować za ciężkie euro, a po drugie 105-tka z Poznania po przebudowie jezdziła ponad 10 lat - zobaczymy ile wytrzymają 40 letnie wiedence. Tak, tylko poznańska niskopodłogowa stozłoma będzie kosztować 2mln, jeśli nie więcej.... Musisz do tego zaprojektować i zbudować przeguby oraz wózki pod nie, w przypadku EU8N wszystko masz gotowe... Myślę, że 105Na możesz nawet przerobić na statek kosmiczny, jeśli odpowiednio za to zapłacisz, pozostaje pytanie o sens takich inwestycji. |
|
Podi Użytkownik Komentarzy: 20 06.09.2009 23:03 |
Poznań przegapił możliwość zakupów odpowiednich helmutów (to już jego wina) do tego typu eksperymentów, a modernizacje taboru trzeba jakoś rozwijać, więc obrano coś w deseń wrocławski.
|
|
Warwas z Rugii Użytkownik Komentarzy: 359 06.09.2009 23:43 |
Przecież stopiętnastka bardziej stała niż jeździła. Po dziesięciu latach miała rok postoju, potem wróciła na parę miesięcy i od tego czasu stoi w krzakach na Budziszyńskiej.
Modertrans ma właśnie wyprodukować "nowe glizdy" - przy czym wg. Wyborczej cena poprzednich zmodernizowanych stopiątek wahała się od 1,3 do 1,9 mln złotych - co chyba "wyjaśnia" sprawę. |
|
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 06.09.2009 23:58 |
A wracając do filmu, to czym on tak przydzwonił w chodnik? I dlaczego tylko pierwszy wózek takie iskry puścił?
|
|
Kasztann44 Użytkownik Komentarzy: 1858 07.09.2009 01:05 |
Już się nie mogę doczekac debiutu na mieście 🙂
|
|
szypa Użytkownik Komentarzy: 52 07.09.2009 14:53 |
.
Stylistycznie nie wygląda to zestawienie rewelacyjnie. Ale to wszystko jest do dopracowania. Myślę, że sam pomysł wypalił. Fajnie, w Krakowie będą niskopodłogowe wiedeńce i to chyba małym kosztem. No przecież - w Krakowie 😉 |
|