Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Video» Nocne testy EU8N

Nocne testy EU8N

«Poprzednie zdjęcie: Awaria Konstal 105Na #413+412
Następne zdjęcie: KLM 2009 Podsumowanie»

Nocne testy EU8N

Data zrobienia zdjęcia: 5 września 2009 roku (sobota)
Opis: Filmik znaleziony na YouTube.
Nocne testy członu niskopodłogowego do EU8N.
Słowa kluczowe: E6 #4942 MPK_Kraków Kraków testy EU8N video
Data dodania zdjęcia: 06.09.2009 11:14, Wyświetleń: 4131, Pobrań: 0, Wielkość pliku: n/a
Dodał: thomas_

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
06.09.2009 12:53
Jak się ma koszt kupienia, sprowadzenia i przebudowy czegoś takiego do kosztu kupienia Bombardiera? Chodzi mi o rząd wielkości - to jest 1/10, 1/100 Wie ktoś?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Sędzia Czesław
Administrator

Komentarzy: 986
06.09.2009 13:01
Z tego co wiem to koszt kupienia i przebudowy wszystkich EU8N jest mniejszy od jednego Bombardiera.
Offline Sędzia Czesławsedziaczeslaw at interia.plhttps://fototramwaj.wordpress.com/
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
06.09.2009 13:20
Wg. "Dziennika Polskiego" całość ma się zamknąć w kwocie 3,3 mln złotych.

Szkoda tylko - moim zdaniem - że człony A i B zostaną poddane tak "dalekiej" modernizacji. Nie wiem, czy jest to konieczność, ale jeśli to tylko względy estetyczne, to czoła można było zostawić wiedeńskie, oszczędzając nieco pieniędzy.
Offline Warwas z Rugii
solarisbus
Użytkownik

Komentarzy: 367
06.09.2009 13:59
Według mnie dziwnie by to wyglądało.
Offline solarisbus
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
06.09.2009 14:15
Dziwnie może, ale tanio. Nie ma co udawać że stare jest nowe.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
06.09.2009 16:28
Wcale nie musiałoby dziwnie wyglądać - eksploatowane przez TP Łódź wozy GT8N powstały w podobny sposób (są to GT6 z dodaną wstawką niskopodłogową ) . Człony środkowe mają okna na uszczelkach, tak samo "przejrzyste" jak w członach A i B (w sumie to wstawki NF są bardzo podobne z wyglądu do krakowskich) i w rezultacie sekcje pasują do siebie.
Offline Warwas z Rugii
mseifer
Użytkownik

Komentarzy: 463
06.09.2009 16:59
Przykład z Łodzi: http://gtlodz.eu/img16840.htm
Offline mseifer
Pietrek
Użytkownik

Komentarzy: 177
06.09.2009 20:05
Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia.
Offline Pietrekfaur at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.09.2009 20:13
Pietrek napisał(a):
Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia.


Rozumiem że masz dokładny kosztorys zarówno dla jednej jak i drugiej przebudowy, a nie napisałeś sobie tego ot tak, byle coś napisać
Offline Wypalacz Rafał
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
06.09.2009 20:24
Pietrek napisał(a):
Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia.



Chyba nie wiesz co mówisz

Przy E6 wystarczy pomiędzy pierwszy a drugi człon wstawić trzeci. To jedyna zmiana ingerująca w konstrukcję tramwaju. Oprócz tego kilka zmian stylistycznych. A przy stopiątce trzeba by było ingerować przy podwoziu nie mówiąc już ,że jeśli checmy otrzymać tyle tramwajów które są łączną
sumą długości EU8N to musielibyśmy zmodernizować dwa razy więcej Konstalików 105N/Na. 😡 😡 🤣 🤣 🤣 😁
Offline busik105
SolarisMan
Użytkownik

Komentarzy: 73
06.09.2009 20:27
Pietrek napisał(a):
Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia.



Zmodernizowali sobie kiedyś w Poznaniu, Co z tego wyszło mówić nie trzeba 😈
Offline SolarisMan
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
06.09.2009 20:30
EDIT...
Znalazłem artykuł z Gazety Krakowskiej:

Cytat:
Przerabianie wagonów z Wiednia jest opłacalne dla miasta. Za wszystkie 25 zakupionych dotąd pociągów MPK zapłaciło nieco ponad 3 mln zł, czyli tyle, ile kosztuje połowa jednego nowego tramwaju. Koszt modernizacji wszystkich wagonów powinien się zamknąć w kwocie ok. 3,5 mln zł.
Offline Warwas z Rugii
jarek_m
Użytkownik

Komentarzy: 264
06.09.2009 20:46
Warwas z Rugii napisał(a):
Znalazłem artykuł z Gazety Krakowskiej:


Akurat bzdur pisanych w Krakowskiej bym nie traktował poważnie. Wszyscy dobrze wiemy, jaki poziom merytoryczny prezentuje ta gazeta.
Offline jarek_m
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.09.2009 21:08
SolarisMan napisał(a):
Pietrek napisał(a):
Najtaniej by wyszło jakby w ten sposób zmodernizować 105-tki a nie jakiś tam złom z Wiednia.



Zmodernizowali sobie kiedyś w Poznaniu, Co z tego wyszło mówić nie trzeba 😈


A najśmieszniejsze jest to że jeszcze im mało i od przyszłego roku będą tak przerabiać kolejne stopiątki. Tym razem w Modertransie...
Offline Wypalacz Rafał
Podi
Użytkownik

Komentarzy: 20
06.09.2009 21:50
Nie wiem w czym dodawanie niskopodłogowej wstawki do stopiątki jest gorsze od tego samego działania wobec helmuta.
Offline Podi
Voith
Gość

06.09.2009 22:02
Naprawdę nie widzisz różnicy w przerabianiu z wykorzystaniem przegubów już istniejących i sprawdzonych, a robieniem przegubów własnej kontrukcji?
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.09.2009 22:04
Podi napisał(a):
Nie wiem w czym dodawanie niskopodłogowej wstawki do stopiątki jest gorsze od tego samego działania wobec helmuta.


Gdybyś przeczytał ze zrozumieniem komentarze wyżej to nie zadawałbyś tego pytania 😐

busik105 napisał(a):
(...)Przy E6 wystarczy pomiędzy pierwszy a drugi człon wstawić trzeci. To jedyna zmiana ingerująca w konstrukcję tramwaju. Oprócz tego kilka zmian stylistycznych. A przy stopiątce trzeba by było ingerować przy podwoziu(...)


Innymi słowy przy stopiątce trzeba by ciąć belkę grzbietową, przy E6 (jak i przy innych wagonach na wózkach Jacobsa) wystarczy rozłączyć wagon, dodać drugi wózek i trzeci człon.
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
06.09.2009 22:12
Tak by można przerabiać wagony 102 (których już niewiele zostało a nie 105. Spóźnili się z 15 lat z tym pomysłem.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
vear
Administrator

Komentarzy: 2462
06.09.2009 22:14
Zmęczenia niskiej jakości materiału niestety nie oszukasz...
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Pietrek
Użytkownik

Komentarzy: 177
06.09.2009 22:27
Po pierwsze 105-tki stoją na zajezdni, a wiedence trzeba kupować za ciężkie euro, a po drugie 105-tka z Poznania po przebudowie jezdziła ponad 10 lat - zobaczymy ile wytrzymają 40 letnie wiedence.
Offline Pietrekfaur at gazeta.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
06.09.2009 22:32
E6 były produkowane od 1979 roku, więc najstarsze mają 30 lat.
Offline Wypalacz Rafał
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
06.09.2009 22:53
Pietrek napisał(a):
Po pierwsze 105-tki stoją na zajezdni, a wiedence trzeba kupować za ciężkie euro, a po drugie 105-tka z Poznania po przebudowie jezdziła ponad 10 lat - zobaczymy ile wytrzymają 40 letnie wiedence.

Tak, tylko poznańska niskopodłogowa stozłoma będzie kosztować 2mln, jeśli nie więcej.... Musisz do tego zaprojektować i zbudować przeguby oraz wózki pod nie, w przypadku EU8N wszystko masz gotowe... Myślę, że 105Na możesz nawet przerobić na statek kosmiczny, jeśli odpowiednio za to zapłacisz, pozostaje pytanie o sens takich inwestycji.
Offline szubak
Podi
Użytkownik

Komentarzy: 20
06.09.2009 23:03
Poznań przegapił możliwość zakupów odpowiednich helmutów (to już jego wina) do tego typu eksperymentów, a modernizacje taboru trzeba jakoś rozwijać, więc obrano coś w deseń wrocławski.
Offline Podi
Warwas z Rugii
Użytkownik

Komentarzy: 359
06.09.2009 23:43
Przecież stopiętnastka bardziej stała niż jeździła. Po dziesięciu latach miała rok postoju, potem wróciła na parę miesięcy i od tego czasu stoi w krzakach na Budziszyńskiej.

Modertrans ma właśnie wyprodukować "nowe glizdy" - przy czym wg. Wyborczej cena poprzednich zmodernizowanych stopiątek wahała się od 1,3 do 1,9 mln złotych - co chyba "wyjaśnia" sprawę.
Offline Warwas z Rugii
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
06.09.2009 23:58
A wracając do filmu, to czym on tak przydzwonił w chodnik? I dlaczego tylko pierwszy wózek takie iskry puścił?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
07.09.2009 01:05
Już się nie mogę doczekac debiutu na mieście 🙂
Offline Kasztann44
szypa
Użytkownik

Komentarzy: 52
07.09.2009 14:53
.
Stylistycznie nie wygląda to zestawienie rewelacyjnie. Ale to wszystko jest do dopracowania. Myślę, że sam pomysł wypalił. Fajnie, w Krakowie będą niskopodłogowe wiedeńce i to chyba małym kosztem. No przecież - w Krakowie 😉
Offline szypa