Strona główna» Kolej» Lokomotywy elektryczne» EU07/EP07/4E» EU07-196

EU07-196

«Poprzednie zdjęcie: EU07-055
Następne zdjęcie: EU07-139»

EU07-196

Data zrobienia zdjęcia: 25 marca 2009 roku (środa)
Opis: Szlak podg. Kraków Przedmieście - Kraków Główny. Opóźniony około 10 minut pociąg InterCity 1305 "Mickiewicz" z Warszawy Wschodniej u kresu swej podróży.
Słowa kluczowe: EU07 EU07-196 PKP_IC IC_Mickiewicz Kraków_Główny Kraków_Przedmieście D29-8
Data dodania zdjęcia: 27.03.2009 06:28, Wyświetleń: 1429, Pobrań: 7, Wielkość pliku: 243.9 KB
Dodał: Szymon Mrowiec
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon EOS 450D
Czas ekspozycji: 1/1000 sec(s)
Wartość przysłony: F/6.3
Wartość ISO: 400
Data utworzenia: 25.03.2009 14:19:51
Długość ogniskowej: 208mm

Ostatnie komentarze

Greg_Veinard
Użytkownik

Komentarzy: 81
27.03.2009 21:32
Nowe malowanie IC jest jak dla mnie ładniejsze od "jagodzianek". Co ciekawe na porządku dziennym jest częste prowadzenie IC-ków przez "siódemki" lub "swinie" zamiast EP09, z powodu niedoborów tych ostatnich. Gdzieś czytałem że rozkłady jazdy na CMK i tak są robione pod "siódemki", a opóźnienia się zdarzają...
Niedawno jadąc IC obserwowałem w wagonie wyświetlacz prędkości, mimo że prowadziła "epoka" na liczniku było od 140 do 149 km/h max. Więc 160 to raczej teoria chyba.
Offline Greg_Veinardlhs44 at o2.pl
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
27.03.2009 22:33
Z tego co przeczytałem na pmk, to nie tyle kwestia rozkładów (bo te są niezmienione od ponad roku), ale przede wszystkim usunięcia wielu sierżantów (m.in. na odcinku Kraków - Miechów) oraz zmiany przez PLK wymogów dot. masy hamującej, przez co nie wszystkie pociągi mogą przekroczyć 150 km/h.
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
28.03.2009 12:05
Nie tyle usunięcie sierżantów, co podniesienie prędkości szlakowej do 100-110 w niektórych miejscach. A wagonowy wyświetlacze prędkości są raczej mało wiarygodnym źródłem - przy zużytych obręczach lokomotywy, lub przy grubych butach wagonu prezentowany wynik daleki będzie od rzeczywistości.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
28.03.2009 14:47
Akurat jeżeli prędkość jest mierzona na osi wagonu, to grubość obręczy lokomotywy nie ma nic do gadania.
Offline szalony
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
28.03.2009 18:33
No nie ma - to przez mój skrót myślowy - jeśli lokomotywa będzie miała cienkie buty, to mimo iż hasler wskaże prędkość 160 kph, rzeczywiście pociąg będzie jechał wolniej.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
Ziner
Użytkownik

Komentarzy: 648
28.03.2009 18:36
Wracając jeszcze do wagonowych wyświetlaczy - na YT jest kilka filmików z wyświetlaczami pokazującymi prędkości 300-500 kph 😉 Sam jechałem w wagonie który wg wyświetlacza nie przekroczył 4 kph.
Offline Zinereu07483 at o2.plhttp://www.ep09.rail.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
29.03.2009 14:26
Ziner napisał(a):
No nie ma - to przez mój skrót myślowy - jeśli lokomotywa będzie miała cienkie buty, to mimo iż hasler wskaże prędkość 160 kph, rzeczywiście pociąg będzie jechał wolniej.


A to już racja 😉 Tak BTW - w jakich wagonach (i gdzie ? ) są takie wyświetlacze ? Ja nie jeżdzę pociągami "wyższej klasy" więc nie wiem 😁 Zawsze mnie też zastanawiało po co w wagonach manometry układu. To do próby hamulców ?
Offline szalony
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
07.01.2010 13:03
W pociągach IC w wagonach są wyświetlacze wielofunkcyjne tam gdzie w zwykłych wagonach jest lampka od WC (nad drzwiami z korytarza do przedsionka). Wyświetlana tam prędkość raczej niei jest prawdopodobna.
Kiedyś na CMK w IC Warszawa Kraków bawiłem się odbiornikiem GPS i prędkość w pewnym momencie przekroczyła 180km/h. Więc 160 jest jak najbardziej osiągalne. Zdarzyło mi się też podróżować z Gdańska do Krakowa i na CMK odrabiało się spokojnie 15minutowe opóźnienie powstałe na dojeździe do stolicy.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com