Strona główna» Szukaj» EN71-011

EN71-011

Następne zdjęcie: MAN NG363 #A213»

EN71-011

Data zrobienia zdjęcia: 13 listopada 2008 roku (czwartek)
Opis: Opóźniony 10 minut pociąg '34126' Giewont dojeżdża do Koniecpola. Motyw z krzyżem to tak na pożegnanie, bo parówy od nowego RJ uwaliły to połączenie, będzie tylko Zakopane-Kraków Gł. Nie ma to jak logika PKP gdzie likwidowane są pociągi cieszące się bardzo dużą popularnością :/ Kibel zapewne występuje tu w zastępstwie za jakiegoś ED72 normalnie występującego w obsłudze tego pociągu.
Słowa kluczowe: EN71 EN71-011 D29-64 Koniecpol Giewont PKP_PR
Data dodania zdjęcia: 14.11.2008 15:03, Wyświetleń: 1604, Pobrań: 16, Wielkość pliku: 152.5 KB
Dodał: sarzek

Ostatnie komentarze

kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
14.11.2008 16:44
Dodatkowo jest to ostatni pociąg pasażerski kursujący na odcinku Starzyny - Koniecpol, tak więc wraz z nim do historii odejdzie cały ruch pasażerski tamże... 😕
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
14.11.2008 20:01
W tamtym roku na tej linii był jeśli się nie mylę jeszcze jeden pociąg pasażerski z Płaszowa do Koluszek właśnie przez Koniecpol. Mam pytanko czy cały odcinek od Kozłowa do Koniecpola był kiedyś dwutorowy Bo w tym miejscu wygląda tak jakby kiedyś był tutaj drugi tor, dalej w kierunku Kozłowa są już dwa tory.
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
mouset
Użytkownik

Komentarzy: 1103
15.11.2008 00:16
była to
"Pilica" w okresie zgonowym kursująca 5/6 i 7/1, Giewonta o tej porze zastąpi grupa do gdyni w posp. Stoczniowiec, ale p. trzebinię 😕
Offline mousetklub428 at wp.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
15.11.2008 00:30
Mi idealnie pasował ten pociąg bo dojeżdżałem sobie nim z okolic Koniecpola do Krakowa w troche ponad 1,5 godziny i cenowo też było to bardzo przystępne. Natomiast jazda z Radomska przez Częstochowe i Trzebinie to już 3 godziny i droższy bilet :/
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.11.2008 12:37
Wydaje mi się, że raczej nie był dwutorowy, a jedynie przygotowany pod budowę drugiego toru w przyszłości. Ta linia powstała w 1978 roku.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
15.11.2008 12:49
To raczej dwutorowy już nie będzie
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
15.11.2008 14:08
Linia została otwarta w 1972 roku jako częściowo dwutorowa, z końcem grudnia 1973 ukończono elektryfikację.
Offline szalony
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
15.11.2008 14:13
...prawdopodobnie była przeznaczona do rozbudowy dwutorowej, podobnie jak większość inwestycji z okresu wczesnego Gierka - również LHS miała być zelektryfikowana i w dalszej przyszłości dwutorowa. To pozostalo na etapie założen, ale są np. na LHS miejsca z niwelacją toru pod mijankę. Większość inwestycji z tamtego okresu była tak wykonywana no ale po paru latach nastąpił krach gierkowskiej ekonomii i nic z tego nie wyszło (Huty Katowice również de facto nie ukończono, tzn rozwinęła ona zdolność produkcyjną rzędu 5,5mln ton stali / rok przy planowanej 9,5). Jedyne co właściwie doprowadzono do końca to CMK. Nie chcę tutaj chwalić nieszczęsnego ustroju ktory panowal wtedy w Polsce, ale zastanawiam się, czy gdyby nie było okresu rządów Gierka to istniała by jakaś linia magistralna szybkiego ruchu z prawdziwego zdarzenia..
Offline szalony
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
15.11.2008 16:42
Nie istniałaby, tak jak mimo rządów Gierka też nie istnieje. Linie magistralne szybkiego ruchu z prawdziwego zdarzenia to są w Niemczech, we Francji, w Hiszpanii.
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
16.11.2008 15:05
Jak na nasze realia to nawet D29-4 jest dużym sukcesem.
Offline szalony
kuba203
Użytkownik

Komentarzy: 4498
16.11.2008 16:35
Zgadza się, ale linią szybkiego ruchu z prawdziwego zdarzenia bym jej nie nazwał 😉
Offline kuba203kuba203 at gazeta.pl