Skocz do menu

czatowiec

Data przyłączenia:09.10.2009
Komentarzy:1554
Strona WWW:http://shift.org.pl

Ulubione

Jelcz 120M #11002 Scania CN113ALB #38004 Scania CN113CLL #49001 Konstal 105Na #472+473 Konstal 102Na #243+153 Scania CR112 #49805 Konstal 102NaD #155 Jelcz 120ME #3316 SM42-896 PESA 120Na

Ostatnie komentarze

Konstal N #286 + 456 07.05.2022 20:00
SoPelek napisał(a):
Zapytam się, jakie plusy z tej wymiany osiągnęły strony? Bo zarówno Poznań miał już N-kę, a Kraków miał już 102N. O ile Kraków jeszcze nie stracił, to w moim postrzeganiu Poznań już tak.

Chodziło o pozyskanie eNki dwukierunkowej na otwarcie Naramowic, bo takiej Poznań nie ma. Wykonawca trasy był jednym ze współorganizatorów wymiany.
E1 HW128+HB528 04.04.2022 13:15
Dominiak napisał(a):
Zanim oddadzą Tunel pod białymi morzami to jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie.

Na od lipca ponoć 50, 10 i 11.
EN57-781 21.02.2022 23:24
Ziner napisał(a):
Tak, wyjazdowy grupowy. Przejazd w Łagiewnikach obecnie jest osłaniany semaforem wjazdowym, przed przejazdem są łuki więc nie dało się zapewnić odpowiedniej widoczności (na szlaku z SBL nie można stosować powtarzaczy), więc wjazdowy od Skawiny jest zaraz za Łagiewniki Sanktuarium. Przez co od wyjazdu (ze stacji w Bonarce) do pierwszego SBL powstała spora odległość. No i powstał grupowy wyjazdowy.


Jest jakieś konkretne uzasadnienie takiego zakazu? Żeby przypadkiem się nie pomyliło wskazanie z papugi myśląc, że to SBL i vice versa?
Protram 405N #HG999 04.11.2021 12:27
Wypalacz Rafał napisał(a):
W Krakowie finalnie pewnie też tak skończy. Na razie jednak znów od kilku dni nie jeździ.

Pytanie, przy rosnącym popycie w mieście na wagony tej wielkości zasób wózków od 105Na oraz prawa do dokumentacji 405N jeszcze nie okażą się przydatne.
Karsan Jest #PA100 02.09.2021 23:55
kmk napisał(a):
Pytanie zatem jak ten pojazd dostał homologację i został dopuszczony do ruchu?

Może być dopuszczony do ruchu i jest, ale nie może być wykorzystywany na regularnych liniach w ramach systemu komunikacji miejskiej. Może być wykorzystywany np. jako bus albo lokalny autobusik gminny. Inna sprawa, że część przewoźników w mniejszych miastach się tym specjalnie nie przejmuje. Dlatego ludzie zasadniczo podzielili się na dwa obozy - jeden zarzuca, że ktoś w MPK ewidentnie zawalił sprawę pisząc SIWZ i teraz firma zmarnowała sporo kasy której nie odzyska w jakikolwiek sposób. Drugi z kolei uważa uważa, że dlaczego Kraków ma przestrzegać "martwego" przepisu, którym część operatorów się w ogóle nie przejmuje i nie ponieśli z tego tytułu konsekwencji ani od ITD ani od policji, a takie autobusiki są wykorzystywane z powodzeniem w Europie.

Cytat:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

§ 18. [Obowiązkowe wyposażenie autobusu]
1.
Autobus powinien być wyposażony w:
1)
co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie, wyposażone w uchwyty lub poręcze; w razie urządzenia oddzielnego przedziału kierowcy przedział ten powinien umożliwiać wyjście na zewnątrz autobusu;