Skocz do menu

Wypalacz Rafał

Data przyłączenia:08.03.2009
Komentarzy:4878

Ostatnie komentarze

Mercedes Conecto G LF #1497 22.05.2019 17:59
Cytat:
Tylko człowiek czuję się już staro, gdy pamięta te pociągi, te tory, a dzisiaj w ich miejscu autobus...


Oj, znajome uczucie, znajome - rzecz jasna nie w odniesieniu do pociągów dojeżdżających do dworca Łódź Fabryczna ;)

Tylko do wielu, bardzo wielu miejsc, które na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza się zmieniły.
EU07-325 03.05.2019 07:05
Przęsła nie są konstrukcjami całkowicie spawanymi, tylko częściowo łączonymi za pomocą nitowania:
Foto 1
Foto 2
Foto 3

Więc gdyby zdecydowano się na ten wariant, przęsło będzie można przetransportować częściowo rozmontowane.
Solaris Urbino 12,9 hybrid #DH406 22.04.2019 16:46
M_Szymkowiak napisał(a):
W piątek był też 407 na 219 ;)


Zgadza się, chwilę wcześniej mi uciekł - na szczęście ten pojechał ;)

Jasiek1993krk napisał(a):
Wypożyczone Urbino jeżdżą brygady dwurazowe wiec linie: 475, 107, 169/469, czasem: 511, 754. Jeśli chodzi o linię 162 to Urbino 12,9 Hybrid są zbyt dużymi autobusami, na Podgórkach Tynieckich jest dość ciasno, ale i tak je upychają gdzie tylko się da...


Te wypożyczone Solaricy były też i na "233", "116" (a i głowy nie dam czy kiedyś i na "219" nie widziałem jednego...)
K #437 07.04.2019 20:16
To jeszcze Basztowa, Dunajewskiego zaczyna się za łukiem ;)
Tatra KTNF6 #99 06.04.2019 13:01
Tu jeszcze wspomnę ;) że aktualnie te wagony przechodzą remonty w Ostrawie (Ekova) - ten ze zdjęcia już jest po remoncie.

I przy okazji - robiłeś może jakieś zdjęcia na tamtejszej kolei? Na przykład te amerykańskie lokomotywy?
Tatra KT4D #141 05.04.2019 19:05
Miało ich być (lub już jest) sześć. A noszą imiona prezydentów Estonii w okresie międzywojennym.
Solaris Trollino 12AC #329 05.04.2019 19:04
Warto wspomnieć że obecnie tabor trolejbusowy w Tallinie składa się wyłącznie z pojazdów niskopodłogowych - Solarisów Trollino 12 i 18. Przy czym nie jest to niestety wynikiem przemyślanej i konsekwentnie realizowanej polityki wymiany i odnowy taboru, tylko podjętej ponad trzy lata temu decyzji o stopniowym zlikwidowaniu całej sieci trolejbusowej i zastąpieniu trolejbusów autobusami zasilanymi gazem i hybrydowymi.

Decyzji cokolwiek kuriozalnej, zwłaszcza w kraju importującym surowce i paliwa od mocno mu nieprzyjaznego sąsiada ze wschodu, a jednocześnie produkującego energię elektryczną samodzielnie.

Tyle że za podjęciem owej decyzji nie stały kwestie racjonalne, ochrony środowiska, niezależności gospodarczej od Rosji - tylko łapówki na łączną kwotę dwóch milionów Euro przyjęte przez pracowników firm przewozowych.

Po wyjściu na jaw tego faktu, podjęto decyzję o wstrzymaniu procesu zamykania kolejnych linii oraz podjęcia działań w celu przedłużenia żywotności istniejącej infrastruktury.

Ale zlikwidowanym liniom już to nie pomoże.
Škoda 21Tr #3029 04.04.2019 16:48
To była zdaje się jedna ze spekulacji odnośnie przyczyn, zresztą na nagraniu z wideorejestratora innego pojazdu nie widać nikogo na jezdni w momencie zderzenia:

https://www.facebook.com/udalostibrno/videos/1142245922643804/
Škoda 21Tr #3029 02.04.2019 17:54
Zaś tramwaj biorący udział w tym wypadku (#1715) dla odmiany ja złapałem podczas swojej pierwszej wizyty w Brnie, w 2012 roku.
Škoda 21Tr #3029 01.04.2019 17:20
Zdaje się że to już historyczne zdjęcie:

https://www.idnes.cz/brno/zpravy/srazka-tramvaj-trolejbus-zraneni-brno.A190401_140948_brno-zpravy_krut

Patrząc na zniszczenia obu pojazdów - cud że nikt nie zginął, choć jest aż 38 osób rannych... :(