"W roku 1980 wprowadzono do nieukończonej zajezdni pierwsze autobusy P!-110U w ilości 19 szt. i rozpozęto eksploatację jednej linii autobusowej" cytat z "Historia komunikacji miejskiej w Krakowie 1976 - 1985".
Chodzi oczywiście o zajezdnię Wola (później zwaną zajezdnią Wola duchacka) i prawdopodobnie chodzi o przekazanie linii 164
"Kolejno przybywało taboru na dzień 1.I 81. było juz w eksploatacji 65 jednostek autobusowych, na koniec roku eksploatowano 137 autobusów i dodatkowo dwa autobusy socjalne dalekobieżne PR-110U. Przyjęto do obsługi 22 linie autobusowe, na które wyjeżdzało codziennie 97 wozów. Wprowadzona w tym czasie rejonizacja obsługi linii autobusowych ułatwiła obsługę rejonów bezpośrednio przyległych do baz autobusowych. I tak Zajezdnia Bieńczyce obsługiwała rejon Nowej Huty, Zajezdnia Czyżyny centrum i północne rejony miasta a Zajezdnia WOla duchacka południową część miasta, rejon Podgórze i nowych osiedli mieszkaniowych Prokocim-Bieżanów."
"W roku 1983 uzyskano na drodze bezinwestycyjnej nową bazę Płaszów, przez przejęcie jej od dotychczasowego użytkownika tj. Przedsiębiorstwa Transportu i Sprzetu Budownictwa Komunalnego. [...] Zajezdnia Płaszów wymaga modernizacji, gdyż była projektowana dla taboru ciężarowego, niemniej aktualnie obsługuje 123 jednostek autobusowych typ Jelcz RTO i Ikarus 260, docelowo 135 jednostek."
"W roku 1984 rozpoczęto budowę nowej bazy autobusowej w Toniach na 200 jednostek, w tym 50% taboru przegubowego."
10.12.2022 19:16
w 96 r. tym albo takim samym jechałem na kolonie nad morze 😁
10.12.2022 19:12
Teraz dopiero połączyłem kropki, że schemat jest z 1981 roku, zaj. na Woli oficjalnie otwarto dopiero w 1982, chociaż już od 1980 funkcjonowała tzn nowe Jelcze PR przychodziły na Wolę od 1980, pomimo, żę obiekt był jeszcze w budowie. Stąd logiczny wniosek, że tylko niektóre linie były obsługiwane z Woli w 1981. Interesujący byłby taki schemat z 1982 roku i potem z 1983/4 kiedy funkcjonowały już wszystkie 4 zajezdnie.
01.10.2022 20:57
Wydaje się ciekawe, że linie z Borku Fałęckiego po otwarciu zajezdni na Woli duchackiej pozostały w obsłudze zajezdni w Czyżynach, dopiero po otwarcie zajezdni w Płaszowie część linii z Borku przeszła na Płaszów, a część na Wolę.
03.09.2022 22:42
Cytat:
Prawda to, że jak otwierali Płaszów, to dla kierowców tam przenoszonych to było jak zesłanie na najgorszą zajezdnię?
Faktycznie tak wtedy mówiono, że idą tam za karę, ale nie tylko kierowcy, pracownicy zaplecza także.
03.09.2022 22:33
Cytat:
Wybaczcie, że odkopuje ale to ważne. Czy któryś z naszych 260.04 miał trilexy❓ Wielkie dziex za odpowiedź.
Tak, roczniki 1983 i 1984 mialy felge trójdzielną, a od 1985 wzwyż już wszystkie miały pełną felgę; wtedy też fabryka zmieniła I oś w Ikarusach.
Chodzi oczywiście o zajezdnię Wola (później zwaną zajezdnią Wola duchacka) i prawdopodobnie chodzi o przekazanie linii 164
"Kolejno przybywało taboru na dzień 1.I 81. było juz w eksploatacji 65 jednostek autobusowych, na koniec roku eksploatowano 137 autobusów i dodatkowo dwa autobusy socjalne dalekobieżne PR-110U. Przyjęto do obsługi 22 linie autobusowe, na które wyjeżdzało codziennie 97 wozów. Wprowadzona w tym czasie rejonizacja obsługi linii autobusowych ułatwiła obsługę rejonów bezpośrednio przyległych do baz autobusowych. I tak Zajezdnia Bieńczyce obsługiwała rejon Nowej Huty, Zajezdnia Czyżyny centrum i północne rejony miasta a Zajezdnia WOla duchacka południową część miasta, rejon Podgórze i nowych osiedli mieszkaniowych Prokocim-Bieżanów."
"W roku 1983 uzyskano na drodze bezinwestycyjnej nową bazę Płaszów, przez przejęcie jej od dotychczasowego użytkownika tj. Przedsiębiorstwa Transportu i Sprzetu Budownictwa Komunalnego. [...] Zajezdnia Płaszów wymaga modernizacji, gdyż była projektowana dla taboru ciężarowego, niemniej aktualnie obsługuje 123 jednostek autobusowych typ Jelcz RTO i Ikarus 260, docelowo 135 jednostek."
"W roku 1984 rozpoczęto budowę nowej bazy autobusowej w Toniach na 200 jednostek, w tym 50% taboru przegubowego."