Bombardier NGT6 #2027
Następne zdjęcie: Konstal 805Na #265+266»

Bombardier NGT6 #2027
Data zrobienia zdjęcia: | 11 września 2007 roku (wtorek) |
Opis: | Pierwszy z partii 24 nowych Bombardierów. Uwagę zwraca "elektroniczna" brygadówka. |
Słowa kluczowe: | Bombardier NGT6 #2027 MPK_Kraków Kraków zajezdnia_Podgórze |
Data dodania zdjęcia: 11.09.2007 17:11, Wyświetleń: 3003, Pobrań: 22, Wielkość pliku: 175.0 KB | |
Dodał: | Michał Wojtaszek |
Ostatnie komentarze
Wiroos Administrator Komentarzy: 3794 11.09.2007 17:39 |
||
![]() ![]() |
||
YogY Administrator Komentarzy: 705 11.09.2007 18:04 |
Przód nie jest w malowaniu zakładowym 😈
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
MisiekK Użytkownik Komentarzy: 246 11.09.2007 18:41 |
Yogy - hahaha
W sumie bardzo cacy. Bardziej mi się podoba niż dotychczasowy design. |
|
![]() ![]() ![]() |
||
thomas_ Administrator Komentarzy: 6594 11.09.2007 19:48 |
Ten wóz już jest zaklepany ponoć przez jednego motorniczego 😈
|
|
![]() ![]() |
||
Coffee Gość 11.09.2007 19:50 |
Brzydactwo. Na projekcie wyglądał dużo lepiej. 😡 😲
|
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 11.09.2007 19:51 |
Co najmniej trzy pierwsze wozy są już zaklepane. 😈
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
abc Gość 11.09.2007 19:56 |
Już myślałem, że przez Motornicze 🙂 Na pewno lepiej pasowałyby do nowego taboru 😛
|
|
Coffee Gość 11.09.2007 19:56 |
Załamka
Żeby aż tak zepsuć taki ładny projekt. 🙁 😕 |
|
kaczor Użytkownik Komentarzy: 586 11.09.2007 19:58 |
Cacy, to ja zaklepuję sobie ten wóz na którąkolwiek podgórską brygadę czwórki 😏
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Coffee Gość 11.09.2007 20:10 |
Tak na "czwórkę". Jasne. Może jeszcze składy NGT6 lub NGT8 ❓ ❓
|
|
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 11.09.2007 20:22 |
Mnie się osobiście bardzo podoba ten wóz. Wygląda lepiej niż na wizualizacji.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Filimer Użytkownik Komentarzy: 445 11.09.2007 20:23 |
Mnie w sumie nie podobają sie tylko lampy - mogli zostawić spokojnie te stare - pomijam już fakt, że zdecydowanie wolę "lekki" Dizajn Citadisów -pudło i wnętrze Bombek jakoś nigdy mnie nie przekonywało - jest dla mnie zbyt toporne😛
|
|
![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 11.09.2007 20:24 |
Nad wyglądem zewnętrznym możemy dyskutować, ale wnętrze jest najlepiej zaprojektowanym i wykorzystanym spośród wszystkich niskopodłogowców jeżdżących w Polsce.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Coffee Gość 11.09.2007 20:36 |
Za wygląd zewnętrzny -3, a resztę zobaczymy 20 Września.
|
|
Filimer Użytkownik Komentarzy: 445 11.09.2007 21:08 |
Szkoda że padł mi dysk ze zdjęciami Dublińskich Citadisów - wnętrze mają jaśniejsze i bardziej przestronne - ciekawie też jest zaprojektowana rzeźnia z oparciami na pupy stojących.
to kilka przykładów rozwiązań z Dublina w jeśli chodzi o dizajn i sam system komunikacji tramwajowej: widok tramwaju z zewnątrz: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-171211.html całkowicie wydzielone torowisko: http://www.subways.net/ireland/dublin-lrt.jpg Strona z informacjami dla pasażerów: http://www.luas.ie/page.php?name=Polish Fotografie wnętrza: http://www.railway-technology.com/projects/dublin/dublin3.htm http://www.hidden-dublin.com/images/luas/Luas20.html kilka innych fot:l http://www.hidden-dublin.com/images/luas/Luas43.html http://www.hidden-dublin.com/images/luas/Luas41.html Klipy z jazdy pomiędzy poszczególnymi przystankami sfilmowane z kabiny motorniczego: http://www.hidden-dublin.com/railfans/luas_movies.html Jak ktoś chce, to może też poszukać filmików o Luasie na YouTube |
|
![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 11.09.2007 21:22 |
Oparcia na pupy widziałem między innymi w Scaniach OC na targach w Kielcach. Nie sądzę jednak, by było to jakieś niezbędne wyposażenie pojazdu.
Na Zachodzie umieją zaprojektować odpowiednie wnętrze, czego przykładem są zarówno Bombardiery jak i Citadisy. Aż dziwne, że Alstom pozwolił na takie marnotrawstwo miejsca w wozach dla Gdańska, Śląska czy Warszawy. Swoją drogą Alstomek podpisał się pod projektem... bulwy, więc chyba nie ma się co dziwić. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
barttek Użytkownik Komentarzy: 180 11.09.2007 21:26 |
Zrobili zgodnie z życzeniem zamawiającego widocznie. Jeśli przewoźnik nie ma konkretnych planów zagospodarowania wnętrza, myślę, że można mu wepchnąć tramwaj z ogromną ilością miejsc siedzących np. Skoda we Wrocławiu. Kilka miejsc jest tam zbędnych. Z nowoczesnych tramwajów, którymi miałem okazję podróżować najbardziej spodobał mi się chorwacki wyrób Konsorcjum Crotram.
|
|
![]() ![]() |
||
Filimer Użytkownik Komentarzy: 445 11.09.2007 21:29 |
No niestety, u nas z projektowaniem wnętrza tramwajów nie jest zbyt szczęśliwie... Taka rzeźnia, jaką mają dublińskie citadisy, przydałaby się w bombkach - przydałoby się również planowanie jednolitego dizajnu dla całych tras tramwajowych - w tym system telewizji przemysłowej i automaty biletowe
|
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 11.09.2007 21:33 |
Oo To widzę plany na następne 50 lat rozwoju.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
I.G.I Użytkownik Komentarzy: 190 11.09.2007 21:53 |
Ma on klimatyzacje może? 😛 czy tak jak reszta bombek tylko wywietrzniki? 😛
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 11.09.2007 21:56 |
Klimatyzacja jest tylko dla motorniczego. Co do Skody, to jej układ wnętrza, to totalna porażka. I nawet nie chodzi o to, czy któreś miejsce jest zbędne czy nie, tylko o te fotele twarzą do środka.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
barttek Użytkownik Komentarzy: 180 11.09.2007 21:59 |
Crotram ma jak najbardziej pełną klimatyzację wnętrza, która w dodatku jest używana i jest bardzo wydajna nawet w temp. rzędu +35 stopni i wyższych. A co do Skody, to te fotele to innowacja u nas, ale dlaczego zaraz porażka? Czy wszystko co inne, innowacyjne musi być złe?
|
|
![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 11.09.2007 22:15 |
Biorąc pod uwagę klimat w Chorwacji, to mocno zdziwiłbym się, gdyby tamtejsze tramwaje nie miały klimatyzacji.
Co do układu siedzeń w Skodach, to już na pierwszy rzut oka widać, że jest to wielka porażka, gdyż: 1) Pasażerowie mogą się patrzyć co najwyżej na siebie; 2) Pasażerowie wbrew pozorom mają mało miejsca na nogi, a więc miejsca te są niewygodne; 3) Pomiędzy siedzeniami i nogami pasażerów jest tak mało miejsce, że ciężko jest tam przejść, a co dopiero zająć miejsce stojące. Nawet, gdy to się uda, komfort pasażerów siedzących właściwie spada do zera. |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
szubak Administrator Komentarzy: 1694 11.09.2007 22:16 |
Porazka, bo jak ludzie siedza naprzeciwko to nie da sie miedzy nimi przejsc...:/
Ad. naszych bombek, w porownaniu z wizualizacja spieprzyli malowanie. reszta wyglada nawet cacy 😈 |
|
![]() ![]() |
||
barttek Użytkownik Komentarzy: 180 11.09.2007 22:19 |
Dotyczy to środkowego członu, bo tam odstęp między siedzeniami jest mniejszy. Ale w 1 i 5 jest ok.
|
|
![]() ![]() |
||
barttek Użytkownik Komentarzy: 180 11.09.2007 22:32 |
A wracając do klimy, to u nas także lata stają się coraz bardziej upalne i mało kto kupuje wozy z klimą 😐
|
|
![]() ![]() |
||
Owsik Użytkownik Komentarzy: 758 11.09.2007 22:36 |
Wreszcie skunks jest prawdziwym skunksem i ma czarno białe umaszczenie 😉
|
|
![]() ![]() |
||
Unrealgod Użytkownik Komentarzy: 5520 11.09.2007 23:07 |
Pewnie da się go połączyć z poprzednią wersją. Ciekawe czy kiedyś po Krakowie będą zasuwać składy bombek...
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
sarzek Administrator Komentarzy: 1859 11.09.2007 23:36 |
Malowanie jest zjebane wogole mi sie nie podoba i jakos nie pasuje do tego tramwaju mogli wymysleć coś innego. Ten przód też jest jakis taki sobie ale pewno z czasem sie opatrzy 🙂 te lusterka jakoś tandetnie mi wygladaja tylko 😕
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
A w Poznaniu elektroniczne brygadówki lubią się psuć, zobaczymy jak to będzie u nas.