Strona główna» Szukaj» 2-140-353

2-140-353

2-140-353

Data zrobienia zdjęcia: 15 czerwca 2014 roku (niedziela)
Opis: Sieradz - Zduńska Wola.
Inauguracja Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - pierwsze realne próby Flirtów w akcji. Tego dnia równolegle zorganizowano piknik w Sieradzu, a wszystkie kursy były darmowe. Frekwencja dosłownie przytłaczała 😁
Do samego tworu mam stosunek ambiwalentny - Flirty rewelacyjnie tłumią wszystkie nierówności, porównując z dotychczasowym komfortem PR'ów, aczkolwiek taryfa żywcem zerżnięta z ŁZPR (przynajmniej bilety są honorowane) i stosunkowo niedługie pojazdy dają uczucie niesmaku. Nie hejtując PESY cieszę się jednak, że w okolicach Łodzi będą jeździć Stadlery.

P.S. Jeżeli moderacja uzna za stosowne, proszę o dodanie kategorii L-4268
Słowa kluczowe: 2-140 2-140-353 L-4268 L-4268-006 D29-14 łódzkie Sieradz 11542 ŁKA Łódzka_Kolej_Aglomeracyjna
Data dodania zdjęcia: 21.06.2014 19:22, Wyświetleń: 2354, Pobrań: 33, Wielkość pliku: 445.4 KB
Dodał: OFkP

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
21.06.2014 23:48
Niesmak to budzi rozkład jazdy. Niby aglo, a 3 godziny dziury przed południem.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
21.06.2014 23:57
Nie sądzę, by stosowanie taryfy PR i honorowanie ich biletów było niesmakiem, wręcz przeciwnie.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
OFkP
Użytkownik

Komentarzy: 40
22.06.2014 00:08
AndrzejK napisał(a):
Niesmak to budzi rozkład jazdy. Niby aglo, a 3 godziny dziury przed południem.

Poczekamy - zobaczymy, jeszcze się łudzę, że coś z tego wyjdzie.
@up: Dlatego napisałem to w nawiasie, jako wtrącenie.
Offline OFkP
MaraS
Użytkownik

Komentarzy: 324
22.06.2014 00:27
AndrzejK napisał(a):
Niesmak to budzi rozkład jazdy. Niby aglo, a 3 godziny dziury przed południem.

W tym momencie jest 6 pociągów, ŁKA się promuje, ale nigdzie nie widziałem wzmianki o tym, że liczba połączeń wzrośnie wraz z dostarczeniem kolejnych pociągów, czy coś w po dobie. Ogólnie promowanie się "teraz jest dobrze" opanowali, ale żeby stwierdzić, że to dopiero początek to nie za bardzo, dlatego już wiele krytycznych opinii słyszałem.
Offline MaraShttps://www.facebook.com/PhotoMetalFactory/
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
22.06.2014 13:01
Ha, pociąg z Pabianic na Kaliską jedzie 19 min. Tramwaj z przystanku w rejonie dworca Pabianice 46 min. na Pl. Niepodległości (i tu i tu trzeba jeszcze podjechać do centrum, więc porównywalne).

Co prawda kolej gorzej obsługuje miasto, ale wschodnie osiedla spokojnie by mogły chodzić na pociąg.

Z Sieradza taki rozkład to może i spoko, ale ściśle w aglomeracji to bieda. Choć trzeba przyznać że rano jest co pół godziny.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
22.06.2014 20:58
Będzie większy udział ŁKA na tym połączeniu, to i podróżnych przybędzie. Na E30 sporo ludzi przesiadło się na kolej, odkąd KD obsługuje wszystkie pociągi wewnątrz wojewódzkie na tej linii. Choć w tym przypadku jeszcze ta liczba wzrośnie jak zelektryfikują szlak Węgliniec-Pieńsk-Zgorzelec.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
OFkP
Użytkownik

Komentarzy: 40
22.06.2014 21:20
@up: Czemu elektryfikacja miałaby dodać ludzi, skoro linia jest zrobiona pod 160? Szynobusy KD i tak są zrobione pod 120, szlak jest dwutorowy, SBL'ki jak na CMK, żyć nie umierać...
Offline OFkP
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
22.06.2014 21:26
Ponieważ jaszczury na kursach z Wrocławia nie będą musiały już kończyć biegu w "metropolii" z węzłem kolejowym większym od samej miejscowości, tylko dojadą do Zgorzelca, dzięki czemu także czas przejazdu na odcinku Węgliniec-Zgorzelec ulegnie skróceniu. Obecnie "piłuje się" tam szynobusami 120km/h, nie szybciej.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
OFkP
Użytkownik

Komentarzy: 40
22.06.2014 23:28
Przecież to jest bezsens. Elektryfikacja odcinka po to, żeby ezet jechał 5, max. 7 minut krócej takim kosztem, to przesada, PKP PLK ma większe problemy. No i dochodzi kwestia mikolstwa, w końcu linia jest jedną z ładniejszych w tym kraju 😁
Offline OFkP
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
23.06.2014 02:01
Bezsensem to jest stan obecny, czego skutkiem ubocznym jest piłowanie 120km/h obładowanym do granic możliwości (i głośnym) szynobusem (lub składem dwóch szynobusów) z Wrocławia do Drezna po linii która jest wytrasowana pod wyższe prędkości. Elektryfikacja była przewidziana od początku na całym odcinku E30 (Myślałeś, że dlaczego na Węgliniec - Zgorzelec jest 160km/h?) i doszłaby do skutku na Węgliniec-Zgorzelec, gdyby nie upór związkowców z węglinieckiej szopy, bo myśleli, że jak to - stracą pracę. Okazało się, że ich upór nie uchronił przed zmniejszeniem znaczenia tamtejszej szopy. Weszło porozumienie ws. połączeń do Drezna, które zastąpiły pociągi do Gorlitz, później weszło KD - rewidenci i inni pracownicy przeszli do tego przewoźnika a w PR gniazdo drużyn konduktorskich w Węglińcu istnieje już tylko w szczątkowej formie, legnickie zlikwidowane. Ale na szczęście beton kruszeje - wreszcie zrozumiał, że ta wyrwa w sieci utrudnia komunikację między Zgorzelcem a stolicą województwa (bezpośrednie pociągi na tym odcinku miały i mają po dziś dzień bardzo duże napełnienia) a także utrudnia dojazd koleją z Niemcami. Most graniczny zresztą też został podczas modernizacji E30 przystosowany do elektryfikacji linii. W dłuższej perspektywie czasowej, jak jeszcze po niemieckiej stronie powieszą sieć, to będzie można do Drezna dojechać na wielosystemowej lokomotywie a to już pozwoli uciąć więcej jak pół godziny z trasówki tego połączenia. Co do tego ostatniego - wiesz co mnie obchodzą biadolenia mikoli? Tyle, co zeszłoroczny śnieg.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/