EU07-052

EU07-052
|
|
Ostatnie komentarze
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.11.2013 13:53 |
No i powstanie najbardziej malownicza linia w województwie 😉
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 17.11.2013 14:00 |
Pod jednym zasadniczym warunkiem - że nie nastawiają ekranów akustycznych i lasu słupów trakcyjnych.
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.11.2013 14:26 |
A jak stan prac w miejscach połączenia starej z nową? Robili coś w ogóle, bo zdaje mi się, że jakieś wyłączenia ruchu już były (ale może mi się tyko zdaje).
Wejście w ślad starej linii będzie bliżej Suchej niż tego miejsca? http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=45694. Zdawałoby się, że jeszcze kilkaset metrów i już... ? Jak będzie wyglądała nowa stacja Skawce? Będzie miała budynek? W ogóle żadnej porządnej dokumentacji nie ma udostępnionej w necie do tej inwestycji... |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 17.11.2013 14:48 |
Uff, nawrzucałeś pytań 😛
Dobra, po kolei: - odnośnie miejsc połączenia nowego przebiegu z istniejącą trasą nie wypowiem się ponieważ tam nie byliśmy, ograniczyliśmy się do rejonu Zembrzyc, stacji w Skawcach i krótkiego wypadu do Wadowic na Wadlopera. - natomiast wejście będzie na pewno znacznie dalej na południe, w kierunku Suchej. W Zembrzycach jest już budowany nowy peron przystanku, bliżej drogi 28, nowy tor idzie dalej w kierunku Suchej. Co do nowej stacji w Skawcach to odeślę Cię (i innych zainteresowanych) na forum Skyscrapercity do wątku Budowa zbiornika wodnego Świnna Poręba gdzie na ostatnich trzech stronach znajdziesz aktualną, dość obszerną fotorelację 🙂 |
|
![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 17.11.2013 17:46 |
@AndrzejK
Jechałem w sierpniu Kasprowym oglądając przy okazji prace. Spróbuję więc odpowiedzieć na Twoje pytania z tej perspektywy. - na połączeniach starej linii z nową nie wyglądało na to, aby były robione jakiekolwiek prace. Powód zapewne prosty: to nie będzie linia równoległa, ale zamienna - co za tym idzie nie ma sensu prowadzić prac teraz, gdy jeszcze nie jest gotowa nowa linia. - wejście w linię będzie zdecydowanie bliżej Suchej. Przy okazji linia będzie nieco "wyprostowana". - stacji Skawce raczej po prostu ... nie będzie. Nowa linia idzie wszak drugą stroną zbiornika. Do tego na starej linii w zasadzie sens jej istnienia wynikał z istnienia linii do Wadowic. |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.11.2013 18:55 |
A będzie jakiś przystanek między Stryszowem a Zembrzycami?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
vear Administrator Komentarzy: 2470 17.11.2013 19:01 |
Od Suchej do Stryszowa jest ok. 13 km, więc jeśli po drodze nie będzie żadnej stacji ani mijanki, to powstanie tak długiego szlaku na jednotorowej linii o niepowalającej prędkości drogowej znacznie ograniczy jej przepustowość. Choć oczywiście nowa niekoniecznie musiałaby powstać na wysokości istniejącej stacji.
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.11.2013 19:05 |
Ale to chyba jest już dawno ustalone co i gdzie będzie, prawda 😉 ?
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 17.11.2013 19:24 |
Zachęcam do oglądnięcia: http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/kolej/obiekty-inzynieryjne/292-pociagiem-po-dnie-jeziora
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.11.2013 20:26 |
"Linia kolejowa z dna przyszłego jeziora przeniesiona zostanie na jego wschodni brzeg. Tu również powstanie nowa stacja Skawce" 😉
Chętnie bym się coś więcej dowiedział 😉 |
|
![]() ![]() ![]() |
||
Michał Wojtaszek Użytkownik Komentarzy: 2991 17.11.2013 20:29 |
Budowę stacji Skawce niestety odwołali 🙄
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 17.11.2013 20:42 |
Z tego, co znalazłem gdzieś w mediach mijanka będzie w Zembrzycach. A nowy odcinek będzie przystosowany do - uwaga - prędkości 120km/h
|
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.11.2013 20:44 |
Odwołali budowę stacji, więc będzie przystanek, czy też odwołali i nic nie będzie?
W sumie to za wielu ludzi tam nie mieszka... |
|
![]() ![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 17.11.2013 21:20 |
No właśnie - pytanie, jaki miałby sens? Po wschodniej stronie jest w zasadzie tylko las i jakiś mały przysiółek.
Natomiast znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę: przebudowa obejmuje odcinek od km 34+100 do km 43+078,5 (istn. km 43+197,42). Obecny przystanek Zembrzyce jest na 40,759, dawny posterunek odstawczy Koźle na 41,816 - zgodnie z Atlasem Kolejowym jest to w okolicach nowego mostu drogowego obwodnicy Zembrzyc. To pokazuje dość dokładnie, dokąd sięgnie przebudowa. |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 17.11.2013 22:36 |
Sens by miało tylko, jak vear pisał, jako miejsce krzyżowania pociągów. Ale za parę lat i tak nie będzie co krzyżować. Będą 2 albo 4 pary do Suchej i sezonowy z Warszawy.
|
|
![]() ![]() ![]() |
||
gs Użytkownik Komentarzy: 240 01.04.2014 21:39 |
Jechałem dziś do Suchej - z drogi widać już ustawione nowe słupy do trakcji w miejscu gdzie będzie przystanek(?) Zembrzyce. Potwierdza się, że tam będzie mijanka.
|
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 19.10.2014 22:28 |
Stacja Skawce w ubiegłą niedzielę:
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=118286474&postcount=512 |
|
![]() ![]() |
||
Wypalacz Rafał Użytkownik Komentarzy: 5000 29.11.2014 11:24 |
No i nie ma już mostu kolejowego w Skawcach:
http://wadowice24.pl/index.php/nowe/wydarzenia/993-wysadzili-most-kolejowy-w-skawcach-spektakularna-akcja.html |
|
![]() ![]() |
||
AndrzejK Użytkownik Komentarzy: 4536 29.11.2014 12:06 |
Miałem wczoraj podlinkować video z wysadzenia, ale zrezygnowałem, jak zobaczyłem, że jest w sumie mało efektowne 😉
|
|
![]() ![]() ![]() |