Strona główna» Komunikacja w Polsce» Wrocław» Wrocław - Tramwaje» Škoda 19T #3114

Škoda 19T #3114

«Poprzednie zdjęcie: Konstal 105Na #2401+2399
Następne zdjęcie: Škoda 19T #3102»

Škoda 19T #3114

Data zrobienia zdjęcia: 4 maja 2013 roku (sobota)
Opis: Wrocław, ulica Gwarecka.

Trzecia z końcówek systemu Tram+ we Wrocławiu. Różni się nieco od pozostałych dwóch przede wszystkim tym że tramwaj po wysadzeniu pasażerów na przystanku końcowym "Kozanów-Dokerska" musi jeszcze przejechać około 150-200 metrów do widocznego na zdjęciu miejsca, gdzie dopiero może zmienić kierunek jazdy. Tor na którym stoi tytułowy wagon jest ślepy, natomiast tor obok tworzy jednotorową (ale z możliwością przejazdu w obu kierunkach) łącznicę z linią prowadzącą w kierunku stadionu, co daje możliwość wysyłania na Kozanów taboru jednokierunkowego (możliwość zresztą praktykowaną w pierwszych dniach kursowania tramwajów na Kozanów, obecnie podobno stopiątki mają bezwzględny zakaz wjazdu na nową trasę...).

W tle, częściowo zasłonięta drzewem, Škoda 19T o nieznanym mi numerze na linii 31plus wraca spod stadionu w kierunku centrum Wrocławia (i dalej do Gaju) pokonując most nad wezbraną po dwudniowych opadach Ślęzą.
Słowa kluczowe: Škoda 19T #3114 linia_32plus MPK_Wrocław Wrocław Gwarecka Kozanów-Dokerska
Data dodania zdjęcia: 05.05.2013 18:06, Wyświetleń: 2560, Pobrań: 8, Wielkość pliku: 213.5 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX
Model aparatu: PENTAX K-30
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/7.1
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 04.05.2013 09:37:13
Długość ogniskowej: 53mm

Ostatnie komentarze

AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
05.05.2013 19:06
Hmm... teraz się zorientowałem, że ten cały pomysł, to troszkę wygłup. Cała ta odnoga ma czynnych w ruchu pasażerskim 520 m. W najdalszym miejscu do linii na stadion jest 260 m w linii prostej.

Ludzie z najdalszych budynków wielorodzinnych mają 600 m do przystanku na linii ze stadionu, a do końcówki Dokerska 430 m. Oczywiście końcówka Dokerska jest fajnie położona w osiedlu, ale czy to warto? I rozdzielać ruch zamiast jednej linii? Wiadomo, że łatwiej zachować takt na jednej.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
05.05.2013 19:23
I pytanie mam: jak się udaje ruch na Legnickiej przy 35 tramwajach na godzinę w szczycie?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
05.05.2013 19:42
Wiesz, może chodziło o to by zbudować pętlę na osiedlu, tak by możliwa była obsługa tej trasy przez tabor jednokierunkowy. Oczywiście pod warunkiem zmiany "widzimisie" władz Wrocławia...

Odnośnie ruchu na Legnickiej nie wypowiem się - byłem w weekend, wszystko jeździło płynnie.
Offline Wypalacz Rafał
AniMate89
Użytkownik

Komentarzy: 169
05.05.2013 21:02
Ruch na Legnickiej daje radę, co najwyżej się zjeżdżają po 3 wozy na raz... ale jak się nie zjadą to jest tramwaj co minutę/dwie. Dla pasażerów fajnie bo nie trzeba długo czekać, a ludzi po tej trasie jeździ na prawdę dużo...
Offline AniMate89
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
05.05.2013 22:27
Skody na 31/32 w godzinach szczytu często są na pl. JP2 nabite po same brzegi (często ponad 130 osób na kurs). Frekwencja za to trochę spadła w 3 i 23. Z kolei 33 często lubi się opóźniać, przez to, że idiotyczny ITS wybiórczo traktuje konkretne linie tramwajowe, przez co, np. 3 i 10 potrafią opóźnić 33PLUS do takiego stopnia, że później mogą pojawić się 3 Skody na tej linii. jedna po drugiej. Pierwsza opóźniona 5 minut, druga o czasie (1 minutę po pierwszej) a następna której motorniczy wyjechał ze 2 minuty przed czasem i specjalnie spowalnia jazdę, żeby trafić na swój rozkład, ale światła mu na to nie pozwalają 😉

AndrzejK napisał(a):
Hmm... teraz się zorientowałem, że ten cały pomysł, to troszkę wygłup. Cała ta odnoga ma czynnych w ruchu pasażerskim 520 m. W najdalszym miejscu do linii na stadion jest 260 m w linii prostej.

Ludzie z najdalszych budynków wielorodzinnych mają 600 m do przystanku na linii ze stadionu, a do końcówki Dokerska 430 m. Oczywiście końcówka Dokerska jest fajnie położona w osiedlu, ale czy to warto? I rozdzielać ruch zamiast jednej linii? Wiadomo, że łatwiej zachować takt na jednej.
Przecież 31/32 to de facto jedna linia o częstotliwości co 6 minut w szczycie, o dwóch wariantach i tak są one traktowane. To że jest osobna numeracja na te warianty, to tylko z uwagi na niedomyślnych pasażerów. Jednotor na Gwareckiej powstał tylko na wniosek MPK, które wymusiło takie rozwiązanie, na wypadek, gdyby nie było możliwości wystawienia wszystkich Skód na 32PLUS. Pierwotnie miała być tylko końcówka bez łącznika jednotorowego.

Jak jakiś tramwaj na 31/32 będzie miał awarię, to w pewnych okolicznościach awaryjny może obsłużyć większość trasy - wówczas (zwykle 205WrAs, lub 204WrAs) jedzie jako 31PLUS do przystanku Górnicza, następnie wjeżdża w jednotor i podstawia się jako 32PLUS do Dokerskiej i jedzie na Tarnogaj.

Jakiekolwiek zmiany organizacji linii 31-33 nie są możliwe bodaj do 2016r.
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
05.05.2013 22:43
AndrzejK napisał(a):
Hmm... teraz się zorientowałem, że ten cały pomysł, to troszkę wygłup. Cała ta odnoga ma czynnych w ruchu pasażerskim 520 m. W najdalszym miejscu do linii na stadion jest 260 m w linii prostej.

Ludzie z najdalszych budynków wielorodzinnych mają 600 m do przystanku na linii ze stadionu, a do końcówki Dokerska 430 m. Oczywiście końcówka Dokerska jest fajnie położona w osiedlu, ale czy to warto? I rozdzielać ruch zamiast jednej linii? Wiadomo, że łatwiej zachować takt na jednej.

No to teraz mają bliżej do tramwaju🙂 W sumie to wolałbym mieć linię z f-12 pod domem i drugą z f-12 500m dalej, niż jedną 500m dalej. A za osiedlem przecież całość tworzy jedną linię z f-6. Przynajmniej nie ma sytuacji w stylu "Do tramwaju muszę iść 500m, a po drodze poczekać kilka minut na światłach, więc wolę jechać autem"🙂
Offline szubak
Przemek
Użytkownik

Komentarzy: 817
05.05.2013 22:50
Koncepcja odnogi na Stadion powstała po tym, jak się okazało, że Polska będzie współorganizatorem Euro i kilka meczów będzie we Wrocławiu 😉
Offline Przemekhttps://transportnews.eu/
AniMate89
Użytkownik

Komentarzy: 169
05.05.2013 22:55
ITS jest rąbnięty bo zamiast działać dla wszystkich tramwajów to działa tylko dla plusów i w efekcie nieważne że 8 była szybciej przy skrzyżowaniu i właśnie powinna mieć światło - jedzie plus, więc 8 musi czekać cały kolejny cykl bo światło dla niej się nie zapali, podobnie 9 i 15... co z tego że stoi i czeka już pół cyklu na swoje światło, kiedy w momencie gdy powinna je dostać, nadjeżdża plus i kolejny cykl do tyłu... a opóźnienie wzrasta...
Offline AniMate89
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
06.05.2013 01:05
Może macie rację z tą odnogą. To trzeba było zrobić obecną końcówkę (to co na zdjęciu) też z wsiadaniem, byłaby pełnia szczęścia 😉
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl