Strona główna» Szukaj» MAN GT6 #164

MAN GT6 #164

Następne zdjęcie: Konstal 105Na #2390+2389»

MAN GT6 #164

Data zrobienia zdjęcia: 5 kwietnia 1995 roku (środa)
Opis: Kraków, pętla Cichy Kącik.

Pierwsze dni eksploatacji drugiego GT6 w Krakowie.

I swoją drogą pomyśleć że na tej pętli przez około czterdzieści lat nie było płotków dookoła. I jakoś nie dochodziło do masowej hekatomby przechodniów, mimo iż ci skracali sobie drogę ścieżką biegnącą przez łuk pokonywany właśnie przez tytułowy wagon...
Słowa kluczowe: MAN GT6 #164 linia_15 MPK_Kraków Kraków Cichy_Kącik archiwum90 990px
Data dodania zdjęcia: 30.11.2012 20:28, Wyświetleń: 2912, Pobrań: 10, Wielkość pliku: 299.2 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
30.11.2012 20:40
Myślałem, że to Pleszów.

Co do ludzi to niestety społeczeństwo jest coraz głupsze i nie umie korzystać z udogodnień dzisiejszego świata. Nie rozumiem jak można wejść w jadący tramwaj.
Offline Sudi
Omar Sharif
Użytkownik

Komentarzy: 353
30.11.2012 20:44
Na Bronowicach na pętli też nigdy płotów nie było.
Offline Omar Sharif
akselmen
Użytkownik

Komentarzy: 182
30.11.2012 22:24
Sudi napisał(a):
Nie rozumiem jak można wejść w jadący tramwaj.

To Ci, którzy mieli dopa z fizyki.
Offline akselmenakselmen at wp.pl
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
30.11.2012 22:33
Dop z fizyki o niczym nie świadczy, chodzi o logiczne myślenie
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
30.11.2012 22:47
Znajomość wzoru E_k = mv^2/2 pomaga w logicznym myśleniu 😎
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Lipien20
Użytkownik

Komentarzy: 113
30.11.2012 23:04
Wystarczy słuchać muzyki z ipoda, pisać SMSy i już się traci uwagę. Od tamtego czasu społeczeństwo nie zrobiło się nagle głupsze - od zawsze były wypadki i potrącenia (mój śp. dziadek był motorniczym i podczas pracy zawsze opowiadał rodzinie, że najgorszy odcinek 18 to obecna Al. 3 Maja i pętla na Kąciku - ludzie łazili jak popadnie i często cudem udawało się zatrzymać wóz (raz się nie udało). Innym miejscem, gdzie uwagę trzeba było mocno zachowywać był róg Limanowskiego z Lwowską (dość słaba widoczność gdy jechało się z Podgórza na Most).
Od tamtego czasu zwiększył się ruch samochodowy = hałas, a ludzie zakochali się w walkmanach i tym co po nich nastąpiło.
Są oczywiście miejsca, gdzie potrzeby płotków nie ma i ich nadprodukcja (podobnie jak ekranów akustycznych) wręcz zwiększa zagrożenie niż je niweluje.
Jest jeszcze jeden powód moim zdaniem dla którego w tym konkretnym wypadku zastosowano płotki - technologia torowiska - dziś przełażenie mogłoby się wiązać z możliwością potknięcia się o szynę.
Podejrzewam, że dziś przypadki potrąceń byłyby niewiele częstsze, ale za to mamy o wiele szybsze sposoby informowania się i odczucia dawałyby dużo mocniejsze wrażenie.

Są też sytuacje, gdzie zgodzę się ze sformułowaniem o dopie z fizyki - zwłaszcza osoba, która ustaliła, że pieszy ma pierwszeństwo nad tramwajem na pewno nie znała się na fizyce.
Offline Lipien20
marcin3991
Użytkownik

Komentarzy: 290
30.11.2012 23:46
Strzeżonego Pan Bóg strzeże, od tego są chodniki żeby po nich chodzić. Jak już się czepiać barierek, to tych które stanęły ostanio przy Placu inwalidów.
Offline marcin3991
Coffee
Gość

01.12.2012 00:17
Rafale, masz może gdzieś zdjęcie lub pamiętasz które GT6 miały pojedyncze drzwi z przodu? Wiem, że był/były takie, a później je przerabiano.
 
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
01.12.2012 08:23
Coffee napisał(a):
Rafale, masz może gdzieś zdjęcie lub pamiętasz które GT6 miały pojedyncze drzwi z przodu? Wiem, że był/były takie, a później je przerabiano.


Żaden GT6 z pojedynczymi drzwiami nie jeździł liniowo po Krakowie, wszystkie były od razu przerabiane.

holmes napisał(a):
Na Bronowicach na pętli też nigdy płotów nie było.


No bo ta pętla była wyremontowana jeszcze przed płotkowym szałem.
Offline Wypalacz Rafał