Jeżeli chodzi Ci o to że autobus wyjechał daleko poza swój pas, to myślę że gdyby kierowca chciał to by się zmieścił w obrębie tego swojego. Wyjeżdżając szerzej, po pierwsze ma lepszą widoczność, po drugie mniej kręcenia i może pojechać szybciej. Ruch na tym zjeździ nie jest aż tak duży i jednak często można zobaczyć takie "szerokie" wyjazdy.
Jeżeli chodzi Ci o to że autobus wyjechał daleko poza swój pas, to myślę że gdyby kierowca chciał to by się zmieścił w obrębie tego swojego. Wyjeżdżając szerzej, po pierwsze ma lepszą widoczność, po drugie mniej kręcenia i może pojechać szybciej. Ruch na tym zjeździ nie jest aż tak duży i jednak często można zobaczyć takie "szerokie" wyjazdy.
Wszystko, co napisałeś jest prawdą. Trzeba tylko mieć na uwadze taką rzecz, że jazda dwoma pasami ruchu na raz jest niedozwolona, poza sytuacją gdy pojazd nie jest w stanie się zmieścić na jednym pasie ruchu (tak, jak tu na zdjęciu). Chodziło mi o to, w mojej wcześniej wypowiedzi, że absurdem jest robienie tak ostrych zakrętów i tak ciasnych, skoro z góry wiadomo, że będzie tam wzmożony ruch pojazdów o niemałych gabarytach. Czy projektant o tym pomyślał? Notabene, podobna sytuacja jest przy wjeździe na Rondo Mogilskie od ulicy Berliny- Prażmowskiego. Obydwa układy drogowe są co najmniej chore...
Dominiak napisał(a):
Ostatnio jak jechałem Lką (Yaris) to widziałem jak się kierowca zmieścił takim VanHoolem w jednym pasie.
No, to nie ma co, musiał być bardzo zdolny. A tak spytam jeszcze z ciekawości. Czy przypadkiem nie zaliczył krawężnika (obcierka, najechanie), przy tej jeździe jednym pasem ruchu?
Przecież na zdjęciu widać, że gościu przejeżdża autobusem na lewy pas, dlatego, że na rondzie będzie korzystał z drugiego wylotu. Jakby jechał prawym pasem, to by musiał pojechać (skręcić) w stronę Rakowickiej.
Trzeci wylot z perspektywy kierowcy tytułowego autobusu to ul. Wita Stwosza w kierunku al. 29 listopada. Drugi to slumsy i parking przy muzeum AK, autobusy wprawdzie też tam zaglądają, ale raczej takie z gatunku "PKS Wypizdowo" 😛
Dominiak napisał(a):
Ostatnio jak jechałem Lką (Yaris) to widziałem jak się kierowca zmieścił takim VanHoolem w jednym pasie.
Na pewno fakt, że jechałeś tam eLką, jak również to że był to Yaris, był kluczowy dla utrzymania się w pasie przez kierowcę autobusu 😈
Trzeba tylko mieć na uwadze taką rzecz, że jazda dwoma pasami ruchu na raz jest niedozwolona, poza sytuacją gdy pojazd nie jest w stanie się zmieścić na jednym pasie ruchu (tak, jak tu na zdjęciu). Chodziło mi o to, w mojej wcześniej wypowiedzi, że absurdem jest robienie tak ostrych zakrętów i tak ciasnych, skoro z góry wiadomo, że będzie tam wzmożony ruch pojazdów o niemałych gabarytach. (...)
Ktokolwiek projektował ten układ drogowy, nie robił tego w myśl własnego widzimisię ale według pewnych obowiązujących norm oraz w dostępnej przestrzeni. Autobusy w tym miejscu były by w stanie się zmieścić na jednym pasie. Nie jestem pewien ale wyjeżdżając z górnej płyty RDA w tym miejscu trzeba chyba zostać na prawym pasie (linia ciągła) i można go zmienić dopiero kawałek dalej. Taki sposób wyjeżdżania autobusów to raczej efekt lenistwa/niechlujstwa w połączeniu z niewielkim ruchem, który umożliwia bezkolizyjne zajmowanie kilku pasów na raz (do czasu...).
No to rzeczywiście chodziło mi o trzeci wyjazd. Nie widziałem, że tam jest wylot do tego syfu przy muzeum AK. Nie mniej jednak uważam, że na zdjęciu kierowca tylko zmienia pas.