Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Autobusy» Mercedes O530G» Mercedes O530G #DC514

Mercedes O530G #DC514

«Poprzednie zdjęcie: Mercedes O530G #DC517
Następne zdjęcie: Mercedes O530G #DC525»

Mercedes O530G #DC514

Data zrobienia zdjęcia: 27 czerwca 2011 roku (poniedziałek)
Opis: Bo Bieżanów musi mieć najnowocześniejszy tabor.
Słowa kluczowe: Mercedes O530G #DC514 Solaris Urbino_12 #DU902 #PU902 Bieżanów_Nowy linia_173 linia_522
Data dodania zdjęcia: 30.06.2011 00:18, Wyświetleń: 2347, Pobrań: 5, Wielkość pliku: 301.1 KB
Dodał: Sudi
EXIF Info
Nazwa aparatu: EASTMAN KODAK COMPANY
Model aparatu: KODAK EASYSHARE Z1012 IS Digital Camera
Czas ekspozycji: 1/640 sec(s)
Wartość przysłony: F/4.5
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 27.06.2011 11:48:18
Długość ogniskowej: 17.6mm

Ostatnie komentarze

Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3737
30.06.2011 00:26
Bi Bieżanów Bieżanów jest Bi To chyba Bi-Komunikacyjny 😛
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
30.06.2011 07:32
Dominiak może to miał być Bio-Bieżanów 😁
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
30.06.2011 09:00
Zorientowałem się o błędzie po wysłaniu foty.
Offline Sudi
patrykrakoow
Gość

30.06.2011 12:22
Szczególnie ten Jelcz z tyłu jest nowoczesny 😉.
 
Maciek_143
Użytkownik

Komentarzy: 35
30.06.2011 12:49
Ja tu widzę trzy Jelcze 🤣
Offline Maciek_143
Coffee
Gość

30.06.2011 14:34
patrykrakoow napisał(a):
Szczególnie ten Jelcz z tyłu jest nowoczesny 😉.

Pod kilkoma względami Jelcz jest dużo bardziej "nowoczesny" i praktyczniejszy, niż Mercedes czy Solaris...
 
Mr. Krolik
Użytkownik

Komentarzy: 66
30.06.2011 16:00
Ciekawe jakimi? Wątpię, żeby można było cokolwiek znaleźć w Jelczu bardziej nowoczesnego i praktyczniejszego.
Offline Mr. Krolikhttp://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/116694264863469240440/albumid/5548452738729995345?alt=rss&kind=photo&hl=pl
M_Szymkowiak
Użytkownik

Komentarzy: 4229
30.06.2011 16:05
Siedzenia są wygodniejsze od solarisowych.
Offline M_SzymkowiakM_Szymkowiak at interia.euhttp://www.kmk.krakow.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
30.06.2011 16:21
Nie buja tak jak w Solarisach, nie szarpie tak jak w Mercach, wzrorowo się zbiera, świetnie, płynnie hamuje. Do tego ma więcej miejsca na nogi, nie licząc pierwszego siedzenia, co zresztą w Tantusach, Gazgniotach zostało naprawione.
Offline busik105
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
30.06.2011 16:31
busik105 napisał(a):
[...]wzrorowo się zbiera[...]

Zależy jak na to patrzeć bo może i wzorowo się zbiera, ale podczas "zbierania" się Jelcze są o wiele głośniejsze od Solarisów (mam na myśli siedzenie przy silniku)
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
30.06.2011 16:44
Zależy o jakiej głośności mówimy, bo Solaris wcale nie jest cichy.
Offline busik105
Coffee
Gość

30.06.2011 19:33
busik105 napisał(a):
Nie buja tak jak w Solarisach, nie szarpie tak jak w Mercach, wzrorowo się zbiera, świetnie, płynnie hamuje. Do tego ma więcej miejsca na nogi, nie licząc pierwszego siedzenia, co zresztą w Tantusach, Gazgniotach zostało naprawione.

Do tego dodałbym: Nie wypada z zakrętów (jest stabilniejszy na zakrętach), jak Solaris i ma wysoko usytuowane stanowisko kierowcy, co poprawia widoczność.
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4535
30.06.2011 19:38
Ale wiecie, że 993 pasażerów na 1000 nie widzi różnicy 😉 ?

Co najwyżej w siedzeniach (o ile siedzą).
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Profesor
Użytkownik

Komentarzy: 278
30.06.2011 19:56
Cały czas nie mogę wyjść z podziwu nad waszą nieograniczoną wiedzą na temat poszczególnych typów autobusów która w większości jest jedną wielką bzdurą.
Offline Profesorprofex.cd at gmail.comhttp://www.nadruki-cd.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
30.06.2011 20:33
No widzisz- w każdym razie jest ona większa niż Twoja, bo gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie w tym temacie to napisałbyś coś bardziej logicznego, niż tylko i wyłącznie takie byle co.
Offline busik105
sarzek
Administrator

Komentarzy: 1859
30.06.2011 20:54
busik105 napisał(a):
No widzisz- w każdym razie jest ona większa niż Twoja, bo gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie w tym temacie to napisałbyś coś bardziej logicznego, niż tylko i wyłącznie takie byle co.


No i tu kolego się pomyliłeś tak więc jeśli nie masz o czymś pojęcia to taka moja delikatna prośba byś się powstrzymał od komentowania.
Mam jeszcze takie małe pytanie skoro jesteś takim znawcą, czy mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego fabryka produkująca takie super autobusy nie mogła znaleźć na nie nabywców i ostatecznie zbankrutowała
Offline sarzekssarzek at gmail.comhttp://
Profesor
Użytkownik

Komentarzy: 278
30.06.2011 20:59
Nie jest to forum dyskusyjne więc wspomnę tylko o jednej rzeczy jakim jest porównywanie solarisa/mercedesa do jelcza i jego użyteczności, bo to zupełnie inna kategoria, a śpiewka o szarpiących mercedesach była rozbrajająca.
Offline Profesorprofex.cd at gmail.comhttp://www.nadruki-cd.pl
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
30.06.2011 21:01
Busik - Zamiast po raz kolejny komuś docinać mogłeś napisać Profesorowi na PW żeby Ci wytłumaczył o co chodzi, tymczasem znów po kimś jeździsz.
Offline Sudi
Killeroth
Gość

30.06.2011 21:23
I znowu kłótnia z powodu jednej opinii. Czy już nie ma szans na uszanowanie zdania innych? Jedni lubią Jelcze, drudzy Solarisy, a niektórzy MANy. To nie jest wystarczający powód do rozpętywania "wojny".
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
30.06.2011 21:29
Sarzek- to bardzo proste- fatalna jakość wykonania, do tego przestarzała konstrukcja. Jego wykonanie do faktycznej użyteczności eksploatacyjnej nic nie ma. Jelcze są dużo mniej zaawansowane technicznie, do tego potrafią się rozsypać po 12 latach eksploatacji. Jednak podzielam zdanie Coffeego. Jelcz jest nieraz dużo praktyczniejszy. Pewne cechy już wymieniłem- wymienię kolejne: nie podskakuje jak Solaris przy zdejmowaniu hamulca przystankowego, siedzenia nie trzeszczą, do tego są dużo wygodniejsze i lepiej dostosowane do ciała, ma cichsze drzwi niż Solaris, zresztą od pikawy Merca też może trafić szlag. Do tego nie mają fotokomórek, a sterowanie nimi jest wygodniejsze niż w Mercu. (zamykanie/otwieranie wszystkich drzwi jednym przyciskiem). Owszem- Mercedesy szarpią i to nieraz bardzo. A Jelcz, nawet z ZFem jedzie łagodnie, zbiera się aż miło i łagodnie hamuje. Jeszcze mnie tu zaraz za jakiegoś zagorzałego miłosnika Jelczów uznacie. Nie o to chodzi. Każdy autobus/tramwaj/trolejbus ma coś, czego nie ma ten drugi. Dlatego nie można jednoznacznie klasyfikować na zasadzie: Jelcz jest zły, bo przestarzały. W mojej (i widzę, że nie tylko 😉 )opinii Tantusem podróżuje się przyjemniej niż Solarisem.
Wybaczcie za ton zarezerwowany dla drugiego Kuby, jednak od długiego czasu uczycie mnie merytorycznej dyskusji popartej argumentami. Gdy się w takowej wypowiadam wylatuje Profesor, z czymś co przypomina spam, jednocześnie wzniecając kłótnię, zamiast wyrazić swoją opinię.
Offline busik105
B4
Użytkownik

Komentarzy: 364
30.06.2011 21:35
Ludzie O co tyle hałasu Sudi wkleił fote ukazującą merca, solarkę i jelczydła i od razu tyle krzyków
Poza tym, było bodajże na forum wyjaśniane nie miłe traktowanie czegoś takiego 😡
sarzek napisał(a):
busik105 napisał(a):
No widzisz- w każdym razie jest ona większa niż Twoja, bo gdybyś miał jakiekolwiek pojęcie w tym temacie to napisałbyś coś bardziej logicznego, niż tylko i wyłącznie takie byle co.


No i tu kolego się pomyliłeś tak więc jeśli nie masz o czymś pojęcia to taka moja delikatna prośba byś się powstrzymał od komentowania.
Mam jeszcze takie małe pytanie skoro jesteś takim znawcą, czy mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego fabryka produkująca takie super autobusy nie mogła znaleźć na nie nabywców i ostatecznie zbankrutowała

Chodzi mi tu o cytowanie poprzedniego komentarza.
Offline B4https://www.facebook.com/pages/Krochmal-Photography/133892706698495
longer151515
Użytkownik

Komentarzy: 144
30.06.2011 21:58
Klimueres napisał(a):
busik105 napisał(a):
[...]wzrorowo się zbiera[...]

Zależy jak na to patrzeć bo może i wzorowo się zbiera, ale podczas "zbierania" się Jelcze są o wiele głośniejsze od Solarisów (mam na myśli siedzenie przy silniku)


Każdy ma inne zdanie , każdy lubi to co lubi, i tak naprawde co by wyszło " nowego" to tak ktoś znajdzie w tym cos jak by to powiedziec hmm "negatywnego DLA NIEGO"
Offline longer151515
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
30.06.2011 23:46
A autobusem mojego dzieciństwa był Ikarus i to te autobusy uważam za najfajniejsze.

Argument dobry (jak nie lepszy, bo nie udaje obiektywnego) jak wszystkie powyżej.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Profesor
Użytkownik

Komentarzy: 278
01.07.2011 00:31
Cała różnica w postrzeganiu wynika z tego ,że większość postrzega dany typ autobusu tylko z punktu widzenia trochę bardziej rozgarniętego pasażera, a istnieje niemniej ważna strona eksploatacyjna przez przewoźnika.
Jelcz był zawsze autobusem fatalnie wykonanym co wpływało na jego walory eksploatacyjne: zapadające się siedzenia w pierwszym miesiącu eksploatacji, konieczność odbudowywania nadkoli po paru latach, umieszczenie chłodnicy przy samej ziemi itp itd Dla przykładu DD401 w swojej karierze przeszedł co najmniej 2 poważne odbudowy, w tym jedną po chyba 3 latach w zakładach producenta. Czy oszczędności przy zakupie nie są mniejsze niż późniejsze koszty remontów, przestojów?
Szarpanie, hamowanie - wszystko to w dużym stopniu zależy od prowadzącego, jazda zwłaszcza mercedesem przy umiejętnym posługiwaniu się gazem jest właściwie bez stopniowa. Praktyka pokazuje , że duża ilość prowadzących nie lubi tych aut za nowoczesność która wymaga szkoleń doskonalenia jazdy.
Kwestia siedzeń, odgłosów drzwi jest subiektywna i zależy od zamawiającego.
Sterowania drzwiami: sumator/wzbudzenie w solarisie i mercedesie pod klawiszem, fotokomórka w mercedesie bardzo przydatna rzecz - którą da się ominąć wiedząc jak.

Porównywanie solarisa w parze z mercedesem z jelczem ma mały sens - bo to zupełnie inne auta i kupowane w zupełnie innych celach.
Offline Profesorprofex.cd at gmail.comhttp://www.nadruki-cd.pl