Strona główna» Komunikacja w Krakowie» Tramwaje» Bombardier NGT6» Bombardier NGT6 #2026

Bombardier NGT6 #2026

«Poprzednie zdjęcie: Bombardier NGT6 #2025
Następne zdjęcie: Bombardier NGT6 #2036»

Bombardier NGT6 #2026

Data zrobienia zdjęcia: 12 czerwca 2011 roku (niedziela)
Opis: Miła niespodzianka na koniec dnia 🙂 . I tłukł się na Towarowy jak techniczny minutę przed liniową 5. Mogli go zostawić na ten jeden kurs jeszcze. Foto nie jest najlepsze, bo świetlenie kiepskie.
Słowa kluczowe: Bombardier NGT6 #2026 Kraków MPK_Kraków W1 Wiadukty przejazd_techniczny
Data dodania zdjęcia: 14.06.2011 12:24, Wyświetleń: 2448, Pobrań: 34, Wielkość pliku: 294.2 KB
Dodał: Sudi
EXIF Info
Nazwa aparatu: EASTMAN KODAK COMPANY
Model aparatu: KODAK EASYSHARE Z1012 IS Digital Camera
Czas ekspozycji: 1/60 sec(s)
Wartość przysłony: F/3.6
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 12.06.2011 20:32:13
Długość ogniskowej: 33.3mm

Ostatnie komentarze

N8S
Użytkownik

Komentarzy: 860
14.06.2011 13:39
Czyli udało Ci się go złapać 😉 Jakby NGT6 pojechał liniowo to z kolei EU8N miałby wyjazd przez pół miasta 😛
Offline N8Sdamian at interia.euhttp://krakowskiebrygady.info
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
14.06.2011 13:48
A z jakiej to okazji? 😉
Offline busik105
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
14.06.2011 14:48
Ale tak to przynajmniej można byłoby dojechać do centrum cywilizowanym niskopodłogowcem, a nie takim z ochłapem niskiej podłogi 🙂 .
Offline Sudi
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
14.06.2011 14:55
Jakby NGT6 wykonał kurs powrotny to EU8N wyjechałby przez Al. Solidarności czyli krótszą trasą.
busik105 napisał(a):
A z jakiej to okazji? 😉

EU8N się zepsuł i ściągnęli na jeden kurs NGT6 z innej linii.
Offline Słońce
Killeroth
Gość

14.06.2011 16:58
Sudi napisał(a):
Ale tak to przynajmniej można byłoby dojechać do centrum cywilizowanym niskopodłogowcem, a nie takim z ochłapem niskiej podłogi 🙂 .


Cywilizowany tramwaj, który w wieku 12 lat tłucze się bardziej niż stodwójki. Ładny wygląd to nie wszystko.
 
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
14.06.2011 23:15
Czyli uważasz, że NGT6 to szrot? A jechałeś 116Na w GOP 🤣 ? Poza tym ten numer jeździ w Krakowie ósmy rok, więc trafiłeś kulą w płot 😏 . Ale jeśli mieszkasz na Kurdwanowie to Huta z chęcią przyjmie ten szrot w postaci NGT6 😛 .
Offline Sudi
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
14.06.2011 23:57
Boże tłucze się bo ma obręcze zużyte i to wszystko, nie trzeba od razu szrotem tego nazywać... Poza tym torowiska są jakie są...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Killeroth
Gość

15.06.2011 16:19
Sudi napisał(a):
Czyli uważasz, że NGT6 to szrot? A jechałeś 116Na w GOP 🤣 ? Poza tym ten numer jeździ w Krakowie ósmy rok, więc trafiłeś kulą w płot 😏 . Ale jeśli mieszkasz na Kurdwanowie to Huta z chęcią przyjmie ten szrot w postaci NGT6 😛 .


Chodziło mi o te z pierwsze w Krakowie (typu #2001). Uważam również, że są to najlepsze wagony, które mają ponad 60% niskiej podłogi w Polsce (co źle świadczy o poziomie w innych miastach). A ja mieszkam na Prokocimiu, więc byłeś blisko 🙂.
 
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
15.06.2011 16:29
Ale do Prokocimia zaglądają często a do Huty wogóle już. Damy Ci składy E1+c3 to poczujesz komfort 😏
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
15.06.2011 16:51
Killeroth napisał(a):
Uważam również, że są to najlepsze wagony, które mają ponad 60% niskiej podłogi w Polsce (co źle świadczy o poziomie w innych miastach). A ja mieszkam na Prokocimiu, więc byłeś blisko 🙂.


Nie bardzo rozumiem - 60 % niskiej Podłogi w Polsce ?
Offline Kasztann44
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
15.06.2011 17:58
Po "podłogi" dodaj przecinek to zdanie stanie się jasne.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Killeroth
Gość

15.06.2011 20:34
Z 23 zabrać GT6, dać na 7, z której to wziąć NGT6, które posłużą na nowohuckiej linii. E1 pojeżdżą na 23. Każda część miasta będzie miała to, czego jej trzeba. Dobry pomysł?

NGT6 zamiast E1+c3 to byłaby dla Was męka.

Często jestem w Hucie, to wiem, jak to jest jeździć wiedeńcem.

Apropo moich poprzednich postów - to była moja subiektywna opinia.
 
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
15.06.2011 21:40
Czyli pasażerowie siódemki będą musieli męczyć się w wagonie 6 metrów mniejszym, by ludzi z Huty zamiast E1+c3 (nie ma co liczyć, że za E1, bo nikt Ci na 15/16 NGT6 nie puści) dostali znowu krótszego Bombardiera, a co- jak szpan to szpan.

Wiadomo, że Huta pod względem taboru jest niejako dyskryminowana, jednak mimo miłości do zabiegów MPK, które nieraz niestety są nie trafione to ten akurat w pełni popieram. Infrastruktura torowa nie jest wystarczająco dobrze utrzymana aby na Hucką linię puścić taki tramwaj. Do tego na linie jadące do centrum będą definitywnie za małe, a na Huckie za duże. Temat '5' bardzo proszę pomińmy, bo logiczne jest, że na tej linii lepiej sprawdzą się wozy używane, które de facto mają środkowy niskopodłogowy człon i jak w przypadku EU8N zabiorą więcej pasażerów niż Bombardier. Poza tym kultura osobista niektórych mieszkańców owej dzielnicy pozostawia wiele do życzenia.

Jak widać takie i inne argumenty jednoznacznie pokazują, że wymysł MPK nie jest tylko subiektywną gierką ale ma podłoże znacznie głębsze.
Offline busik105
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
15.06.2011 21:47
Zacznijmy od tego, że pasażer wsiada i jedzie i nie patrzy czy to nowe czy stare...
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
15.06.2011 21:49
busik105 -> Bredzisz.
- Gdzie w NH infrastruktura torowa jest źle utrzymana na trasach takich jak '5', '9' czy '10'? Np. w Borku jest lepsza? 🤣 Jedyny gorszy fragment to Bieńczycka, problem w tym, ze nie odstaje jakoś strasznie od fragmentów trasy na Borek...
- Na linie do centrum są za małe, ale za małe już nie są GT8S czy N8?
- Czemu niby na '5' się lepiej sprawdza wozy używane, niż NGT6? Piszesz, ze więcej osób weźmie EU8N, a co z N8 na tej linii?

A co do "kultury osobistej niektórych mieszkańców dzielnicy", to polecam przejść się np. na Kozłówek 😛

Generalnie ni trzyma się ten Twój wywód kupy;p
Offline szubak
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
15.06.2011 21:55
Doszukiwanie się różnic między osiedlami nowohuckimi a pozostałymi jest mocno naciągane. A że nie ma w Hucie porządnej niskiej podłogi to jest w najlepszym razie niedopatrzenie, w najgorszym dyskryminacja.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
15.06.2011 22:17
Dominiak- w szczególności jak masz 70 lat i musisz się tarabanić do wysokiej stopiątki. Pasażer nic nie czuje, to robot, który ma dojechać do celu, tak? 'Mowa jest srebre, milczenie złotem'.

Szubak- oczywiście, że GT8S na takiej lnii jak '9' w DP to nieporozumienie. Takie niestety ostatnimi czasy nastały trendy, w końcu małe jest piękne. Nie znaczy to jednak, że wypada tam dać Bombardiera, który lepiej swoje zadanie spełni na innej linii.

Trasa na Borek nie jest aż taka zła, natomiast Bieńczycka w duecie z Kocmyrzowską dają popalić- i dlatego będzie tam lepszy świetnie tłumiący nierówności EU8N. Do tego ma większą pojemność, co ostatnimi czasy na '5' stało się ważną rzeczą. N8- ze względu na propagandowy niski człon jeżdżą na reprezentacyjnych liniach, co przy 50 NGT6 ma niewielki sens. Jednak dużo lepiej by było gdyby ten wóz od czasu do czasu pojawił się na 2/16 czy nawet w weekend '15'.

Przecież Huta ma de facto niskopodłogowce- 5/9/16 (czasami). Ale powiedzcie sami na co innego można tu dać NGT6. Należy wziąć także pod uwagę rozkład brygad- nie raz po prostu wygodniej jedną z nich dać zajezdni w NH. A wtedy Bombardier odpada.
Offline busik105
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
15.06.2011 22:25
Naszła mnie w tej chwili jedna myśl. Zrobię ukłon w stronę Szubaka i zaproponuję coś takiego.

Jak myślicie, czy taki układ byłby dobry:

5- wracają N8S
9-na brygadach NH EU8N/105N, na podgórskich NGT6 zdjęte z '20'
11- wszystkie brygady do TP obsługiwane GT8S
20- wszystkie brygady do NH odbługiwane EU8N

W przypadku 11 skróciłby się czas dojazdu z zajezdni, Huta posmakowałaby prawdziwie niskiej podłogi, na '5' trzeba by było się przemęczyć, bo '9' wymaga większego taboru, natomiast '11', która nie raz mocno obładowana zyskała by nieco większy tabor, tym bardziej, że część wiedeńców niedługo dostanie doczepki, więc składy utworzone z nich poszłyby na kilka brygad '10', dobijając w zupełności E1 na '15', na którą przyjdą z kolei 105N z '10'.
Offline busik105
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
15.06.2011 22:53
Ja nie mogę, ale macie problem. Pierdu pierdu, a MPK i tak nie da NGT6 do Huty, więc Twoje propozycje legną w gruzach. Po prostu jest jak jest i ja się już przyzwyczaiłem do E1. Nie będę sie codziennie oszukiwał jadąc od siebie, że może jutro pojadę tu NGT6. Poza tym Busik porównaj sobie torowisko na Podwalu i na Srebrnych Orłów. Ale skoro jak już tak wymyślacie co gdzie i jak ma jeździć, to mnie zadowoliłyby NGT6 na 9-06, 9-07, 10-01 i 10-07. Starczy.
Offline Sudi
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
16.06.2011 07:45
Zmiany w rozdziale taboru wprowadzone od kwietnia są wbrew pozorom dobre i opłacalne dla MPK. Skoro w Hucie są teraz wszystkie N8S i EU8N to bezsensem jest obsadzanie "5" brygadami z Podgórza (które powinny obsługiwać rejony bliższe tej zajezdni) a huckie używańce gdzieś muszą jeździć.

W mojej opinii, N8S i EU8N sprawdzają się dobrze na "5". Moim zdaniem, walka o NGT6 to tylko i wyłącznie walka o prestiż danej trasy. Bo i w NGT6 i w szrocie z niskopodłogowym członem pasażer z wózkiem dziecięcym i inwalidzkim ma w zasadzie tylko jedne drzwi do dyspozycji.

Pozwolę sobie przypomnieć, że nowy rozdział taboru pozwolił na lepsze wykorzystanie N8S, EU8N i NGT6 zwłaszcza w weekendy. Skierowano NGT6 na "13", dzięki czemu Bieżanów ma znów niską podłogę. Na "9" i "10/40" w weekend się już nie raczej uświadczy stozłomki.
Offline Słońce
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
16.06.2011 15:08
Sudi- nie chcę być niegrzeczny ale ja zamiast siedzieć przed kompem i pisać, że cobyśmy nie zrobili i tak MPK zrobi po swojemu próbuję coś zaproponować. Jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia najlepiej nie pisz nic.

Słońce- zgadzam się z Twoją opinią, zresztą sam od początku zaznaczałem, żeby '5' z tej dyskusji wykluczyć, bo obecne wozy sprawdzają się na niej, nieraz lepiej niż NGT6. Niech rozdział brygad nawet pozostanie taki sam, lecz te 2/3 brygady '9' mogłby być obsługiwane Bombardierami zamiast GT8S, które są notabene trochę mniejsze. Ale nic poza tym! Na '10' to to za małe, z kolei w weekend ma sensowny przydział na '13', a na tej pierwszej kursują i tak wozy z niską podłogą. Dyskryminacja dyskryminacją ale zobaczcie jak dużo trzeba by zrobić, żeby NGT6 do Huty puścić.
Offline busik105
brovar
Użytkownik

Komentarzy: 56
16.06.2011 18:01
Wakacje nie długo, zobaczymy czy NGT6 wylądują na "10".
W końcu do zajezdni mają bardzo blisko.
Lecz pewnie postanowią kompresować pasażerów N8S na linii '10'.
Offline brovarhttp://www.youtube.com/user/brofar1081
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
16.06.2011 19:04
W ubiegłoroczne wakacje w dni powszednie na "10" pojawiały się GT8S. W tym roku zapewne opanują wszystkie podgórskie brygady tej linii cały tydzień.
busik105 napisał(a):
(...)natomiast Bieńczycka w duecie z Kocmyrzowską dają popalić- i dlatego będzie tam lepszy świetnie tłumiący nierówności EU8N.

Przejedź się EU8N przez Bieńczycką siedząc na samym tyle to zobaczysz, jak tłumi nierówności.
😈
Offline Słońce
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
16.06.2011 20:22
Słońce- piszesz bez sensu. Wiadomo, że po nierównym nic nie pojedzie prosto. Jednak porónaj sobie jazdę Bombardierem z EU8N, chociażby na trasie na Płaszów. EU8N sztywno trzyma się toró, natomiast NGT6 'giba się' na różne strony.
Offline busik105
Słońce
Użytkownik

Komentarzy: 494
16.06.2011 21:19
Przecież sam pisałeś, że EU8N jest lepszy od NGT6 na Bieńczyckiej bo tłumi nierówności. Potraktowałem Twoją wypowiedź dosłownie, nic nie wyciągałem z kontekstu.
Poza tym, co ma do tego trasa na Płaszów? To jest nowe torowisko a Bieńczycka to porozjeżdżane na boki tory, nieremontowane od wielu lat.
Offline Słońce
busik105
Użytkownik

Komentarzy: 1111
16.06.2011 22:00
Ale idealnie pokazuje, że 'sztywność' EU8N jest większa niż NGT6, a co za tym idzie lepiej tłumi nierówności na np. Bieńczyckiej.

Taka rada na przyszłość- nie radzę traktować wszystkiego dosłownie.

Cytat:
i dlatego będzie tam lepszy świetnie tłumiący nierówności EU8N


Pisząc to nie sugeruję, że EU8N tłumi nierówności, a jedynie robi to lepiej niż Bombardier i jeśli chcesz rozumieć wszystko dosłownie to będzie to sporą różnicą. 😉

EOT
Offline busik105
Butelka
Użytkownik

Komentarzy: 492
04.08.2011 00:17
Myślicie że z tej konwersacji wynikną jakieś zmiany w obsadzeniu linii? 😛
Offline Butelka