Strona główna» Szukaj» MAN GT6 #185

MAN GT6 #185

Następne zdjęcie: Ikarus 280.26 #34260»

MAN GT6 #185

Data zrobienia zdjęcia: 18 maja 2011 roku (środa)
Opis: Kraków, ulica Dajwór/św. Wawrzyńca.
Rzec by można - klasyka gatunku...
Słowa kluczowe: MAN GT6 #185 wynajem MPK_Kraków Kraków Dajwór św_wawrzyńca
Data dodania zdjęcia: 18.05.2011 12:39, Wyświetleń: 2746, Pobrań: 12, Wielkość pliku: 209.6 KB
Dodał: Wypalacz Rafał
EXIF Info
Nazwa aparatu: PENTAX Corporation
Model aparatu: PENTAX K100D Super
Czas ekspozycji: 1/750 sec(s)
Wartość przysłony: F/8
Wartość ISO: 200
Data utworzenia: 18.05.2011 10:59:09
Długość ogniskowej: 30mm

Ostatnie komentarze

Coffee
Gość

18.05.2011 12:43
I co lepsze: Ani w jedną, ani w drugą stronę...
 
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
18.05.2011 12:48
Uprzedzę wszelkie wpisy wiadomej treści: nic nie usprawiedliwia/uzasadnia/tłumaczy tego szkodliwego/bezmyślnego i egoistycznego zachowania kierowców.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
18.05.2011 13:34
Co za debile, jeszcze mógłbym zrozumiec gdyby samochody miały obce rejestracje, ale w tym wypadku oba wozy to KR.
Offline Kasztann44
Sudi
Użytkownik

Komentarzy: 3364
18.05.2011 14:46
Niepotrzebnie zamazywałeś numery rejestracyjne. Niech każdy wie. To nie są dane chronione.
Offline Sudi
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
18.05.2011 16:59
No... I ani niczyje biadolenie ani odholowanie jednego czy dziesięciu, nie zmieni faktu że taka sytuacja powtórzy się jeszcze kilka razy jeszcze w tym tygodniu.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
18.05.2011 17:38
To akurat świadczy tylko i wyłącznie o niskiej inteligencji ludzi tam parkujących.
Offline Kasztann44
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
18.05.2011 17:44
Skoro kierowcy nie potrafią parkować, to może warto zakazać parkowania na części ulicy odpowiednimi znakami. Nie będzie problemów, czy ktoś stanął już za daleko, bo nie będzie tam można zaparkować.

Obok są prywatne parkingi z ceną bodajże 3zł/h, zazwyczaj w sporej części puste, więc niedobór miejsc postojowych tam nie występuje.
Offline szubak
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
18.05.2011 18:50
Tak, ale po co płacić 3 zł/h, jak można stanąć z pozoru na nieużywanym torowisku ?
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
18.05.2011 19:19
Na "pozornie nieużywanym" torze kolejowym też zostawisz auto? Albo na środku "pozornie nieużywanej" bocznej drogi?
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
18.05.2011 19:24
Przecież tam nie wolno parkować i to wynika z przepisów ogólnych. To jest obszar skrzyżowania.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Klimueres
Użytkownik

Komentarzy: 245
18.05.2011 19:36
Ja na pewno ja bym nie zostawił, tak jak większość z nas tutaj którzy interesują się komunikacją, ponieważ każdy wie że po tych torach też coś jeździ.
Jednak ludzie którzy tym się nie interesują i nie użyją mózgu to tak parkują, a jak wiadomo łamanie przepisów drogowych szczególnie w Polsce jest nagminne. Choć i tak pewnie są tacy którzy sądzą że tramwaj jak trolejbus wyskoczy z szyn i sobie przejedzie obok.
Offline Klimueresgrisha6562 at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
18.05.2011 19:38
Ale w ogóle co to za podejście. Skoro są tory podłączone do sieci, to nie ma dyskusji. W każdej chwili może coś tam pojechać i koniec.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
18.05.2011 19:43
Michał Wojtaszek napisał(a):
Przecież tam nie wolno parkować i to wynika z przepisów ogólnych. To jest obszar skrzyżowania.

Znajdź mi mniejsze skrzyżowanie w centrum, które nie jest obstawione parkującymi samochodami 😛
Offline szubak
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
18.05.2011 19:44
No i najwyższy czas, żeby straż miejska przestała na coś takiego przyzwalać.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
18.05.2011 19:49
Straż miejska jest zajęta wyłapywaniem studentów przechodzących przez jednię w niedozwolonym miejscu, bo studentów się nie boi.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
hurricane
Moderator

Komentarzy: 1694
18.05.2011 19:54
Albo czajeniem się na tych co wyjdą z piwem za granicę uczelni 😛
Offline hurricanetomasz.wlodekk at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
18.05.2011 20:24
Biadolenia przybyło a problem jak był tak został.
Parking po 3zł za godzinę raczej nie jest żadną alternatywą dla kogoś kto tam do pracy dojeżdża bo łatwo sobie policzyć że miesięcznie płaciłby słono ponad 600zł.
Gdyby pomalować na jezdni linie wyznaczające skrajnię. Można by też na jezdni napisać że tory są używane, albo postawić jakieś tabliczki. Oczywiście najłatwiej biadolić i ludziom od idiotów wymyślać, zamiast się ruszyć i coś zrobić.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
18.05.2011 20:27
W tym momencie sam udowadniasz, że ludzie są idiotami. 😛
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
18.05.2011 20:31
"Parking kosztuje 600 zł więc mogę stać na torach" - gratuluję rozumowania.

To ja rozbiję namiot na autostradzie, bo czynsz za mieszkanie mam wysoki.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
18.05.2011 20:33
Weźcież nie karmcie trolla, przecież on wypisuje te swoje głupoty pod każdym takim zdjęciem tylko po to, żeby się rozpoczęła dyskusja 😛
Offline szubak
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
18.05.2011 20:44
@MW: Nigdy nie twierdziłem inaczej.
@szubak: Ja pisze głupoty bo opisuje świat i tą sytuację taka jaka jest? A Pan panie szanowny z resztą szanownego grona, sobie popluje na sytuacje i to wszystko co w temacie zrobi.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Kasztann44
Użytkownik

Komentarzy: 1858
18.05.2011 20:53
No a cóż my mamy zrobic wiecej? Mamy jakies uprawnienia? Możemy co najwyżej zadzwonic na straż miejską która zazwyczaj sama nie wie co robic.
Offline Kasztann44
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
18.05.2011 20:53
Nie, piszesz głupoty w momencie, gdy mówisz, że wolno stać na torach, bo miasto nie zapewniło wspaniałego darmowego albo półdarmowego parkingu.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
18.05.2011 23:11
AndrzejK napisał(a):
(...)mówisz, że wolno stać na torach, bo miasto nie zapewniło (...)

Przeglądnąłem swoje posty i nigdzie takiego nie znalazłem. Nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek uważał że "wolno stać na czynnym torowisku". Owszem uważam że darmowych miejsc parkingowych jest stanowczo za mało (zresztą w całym Krakowie, nie tylko w centrum) i uważam że jest to podstawowa przyczyna permanentnego zastawiania torowisk, nie tylko w tym konkretnym miejscu.
Każdy oczywiście może sobie moje wypowiedzi rozumieć jak chce, ot wolność wyznania.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
AndrzejK
Użytkownik

Komentarzy: 4536
19.05.2011 00:18
Wiedziałem, że tak odpiszesz, zresztą jest to zgodne z prawdą - nie napisałeś tego dosłownie.

Z całej jednak dyskusji z Tobą można odnieść wrażenie, że źródeł problemu doszukujesz się w czymś innym niż bezmyślność i egoizm kierowców.
Offline AndrzejKandrzej.k1984 at interia.pl
Coffee
Gość

19.05.2011 00:35
AndrzejK napisał(a):
Z całej jednak dyskusji z Tobą można odnieść wrażenie, że źródeł problemu doszukujesz się w czymś innym niż bezmyślność i egoizm kierowców.

Bo jakbyś chciał zauważyć, to nie tylko to wpływa na zastawianie torowisk. Absolutny brak darmowych/tanich (ewentualnie dobrych - kumplowi z płatnego, strzeżonego parkingu ukradli radio, a mnie przegrzebali schowek i bagażnik w skuterze) parkingów w centrum + taryfa biletowa demotywująca do przesiadek (z auta na tramwaj) = zablokowane torowisko.
 
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.05.2011 00:45
Pokaż mi jakiekolwiek większe zachodnie miasto, gdzie w centrum masz darmowe miejsca parkingowe dla każdego 😏 Takie rzeczy to na wschodzie (choć nie wszędzie), ale tam od czasu do czasu radzą sobie z tym znowu tak, że jak masz na chodniku dajmy na to 10 aut uniemożliwiających przejście, to... podjeżdża laweta za lawetą i po kilkudziesięciu minutach auta nie ma ani jednego😏

Generalnie nasza polityka parkingowa od tej stosowanej w miastach zachodnich różni się jedną zasadniczą rzeczą: tam koszt parkowania na ulicach w centrum jest zazwyczaj wyższy, niż koszt parkowania na parkingu. Dodatkowo parkowanie na ulicy jest ograniczone czasowo.

Przy obecnych cenach na prywatnych parkingach to tak, jakbyś wprowadził w tym momencie w Krk ceny w strefie na poziomie ~6-8zł/h + max. czas postoju 30-120 min w zależności od rejonu.

Zresztą przykład Niepołomic pokazuje tą zależność bardzo dobitnie. Przez lata cały Rynek był wiecznie zastawiony samochodami. Od tego roku wprowadzili sobie opłaty: 0,5zł za 1h, a za każdą kolejną.... 6zł/h. I co? Dzisiaj na Rynku ok. 14 stało max. kilkanaście samochodów. Gdzie się podziały pozostałe? Na okolicznych parkingach, które do tej pory stały puste, a ludzie narzekali, że "nie ma gdzie parkować, bo Rynek cały zastawiony"...

I nie jest prawdą, że u nas w centrum parkingów nie ma, bo są i to sporo z cenami 3-4zł/h.
A najbardziej skrajnym przykładem jest Reymonta, kilka lat temu parking przy Wiśle kosztował dla studentów bodajże.... 4zł/DZIEŃ. Oczywiście cały pusty, za to chodnik zawalony autami w całości.
Offline szubak
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
19.05.2011 08:33
@AndrzejK: Tak jak napisałem, wrażenie możesz sobie odnosić jakie chcesz, ale nie wmówisz mi że twierdzę że wolno parkować na torach, bo tak po prostu nie jest. Ludzie przez lata nauczyli się że torowisko na Wawrzyńca i Dajwór nie jest używane, latami je zastawiali. Czy było to w porządku? Ale nikt się nie czepiał, nie odholowywał, nie dawał mandatów... No to się nauczyli. Większość z nich się nie interesuje tramwajami i nie wiedzą że teraz tory te są używane (chociaż nie liniowo). Można by zrobić właśnie jakąś akcję informacyjną na miejscu, jakoś to zaznaczyć w sposób który ulicy nie oszpeci a będzie dobitnie ostrzegał parkujących. Oczywiście można sobie tylko z za komputera narzekać, tramwajom się tam widać nie śpieszy a i laweciarz zarobi.
Tym którzy twierdzą że parking za 3zł za godzinę to tanio, radzę podać cenę po pomnożeniu przez ilość godzin pracy w ciągu dnia i ilość dni pracujących w miesiącu.
Tym którzy twierdzą że trzeba w mieście się przesiąść z samochodu na KM proszę o wskazanie jednego węzła przesiadkowego z dostępem do miejsc parkingowych dla tych którzy by się chcieli faktycznie przesiadać.

@szubak: Paryż (na zachodzie i całkiem spory).
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
19.05.2011 21:37
Michał Wojtaszek napisał(a):
Przecież tam nie wolno parkować i to wynika z przepisów ogólnych. To jest obszar skrzyżowania.

Zwróciłem kiedyś uwagę idiocie parkującemu pomiędzy tarczą skrzyżowania a znajdującym się w jego obszarze oznakowanym przejściem dla pieszych, że tu nie wolno parkować.
Riposta krótka: "A widzi Pan tu gdzieś znak zakazu? Niech się Pan przepisów nauczy!".
Niestety tak się kończy rozdawanie praw jazdy za umiejętność zdania egzaminu ...

Unrealgod napisał(a):
Tym którzy twierdzą że trzeba w mieście się przesiąść z samochodu na KM proszę o wskazanie jednego węzła przesiadkowego z dostępem do miejsc parkingowych dla tych którzy by się chcieli faktycznie przesiadać.
Borek Fałęcki. Spora ilość miejsc parkingowych (CH Zakopianka) - od wczesnych godzin porannych od strony pętli parkują właśnie Ci, którzy się na komunikację przesiadają.
Kurdwanów: nie raz zdarzało mi się zostawić samochód albo na małym parkingu przy pętli (bezpośrednio obok przystanku), albo jakieś 100 metrów dalej koło Biedronki - obydwa są ogólnodostępne.
Zostawiałem samochód także na parkingu (dostępne również parkowanie na szerokim chodniku) przy przystanku Witosa. Owszem, te miejsca na Kurdwanowie to nie jest jakaś oszałamiająca ilość - ale ilekroć jechałem, zawsze miejsca były.
Offline gs
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
19.05.2011 21:48
Ja się niedawno pożarłem z taksówkarzem, który chciał mnie przegonić z przejścia tuż po załączeniu się czerwonego światła, a byłem już za połową.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
19.05.2011 22:11
@gs: ale ty wymieniłeś miejsca parkingowe należące do zewnętrznych niezależnych podmiotów. Te parkingi czy to CH Zakopianka, czy CH Czyżyny czy biedronka mogą w każdej chwili być wyposażone (na wzór Galerii Krakowskiej) w szlaban i stać się parkingami jedynie dla klientów.
Oczywiście fajnie że te parkingi akurat w tych 3 przypadkach są dostępne. Ale szkoda że to bardziej przypadkiem i z łaski handlowców niż z celowego działania władz miasta.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
gs
Użytkownik

Komentarzy: 240
19.05.2011 22:42
@Unrealgod: Nie wiem, do kogo należą - może znajdują się na działkach gminnych? Zresztą nie ma to znaczenia - w przeciwieństwie do np. oznakowanych odpowiednio parkingów przy Galerii Solvay te są ogólnodostępne. A Ty pytałeś o "dostęp do miejsc parkingowych" a nie o "dostęp do miejsc parkingowych będących skutkiem celowego działania władz miasta". Konkretne pytanie, konkretne przykłady.
Chcieć znaczy móc. Nie chcieć - znaleźć 150 powodów że nie móc.
Offline gs
szubak
Administrator

Komentarzy: 1694
19.05.2011 22:52
Jadąc z NH mamy CH Czyżyny (bardzo blisko jest na przystanek na Bieńczyckiej) oraz M1. Można również stanąć na Dąbrowskiej (bliziutko na przystanek na JPII, miejsca są zawsze).
Offline szubak
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
20.05.2011 07:28
@gs: moje konkretne pytanie dotyczyło węzłów przesiadkowych "z dostępem do miejsc parkingowych dla tych którzy by się chcieli faktycznie przesiadać." Miejsca parkingowe dla klientów sklepów nie łapią się chyba pod taką definicję.
Gdyby powszechną praktyką było korzystanie z tych parkingów przez sporą ilość przesiadkowiczów to zaraz parking by dla nich zamknięto. w tym momencie jest to jednak marginalna sprawa i nikomu nie przeszkadza.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
20.05.2011 08:11
Ale też i coraz częściej centra handlowe i hipermarkety umieszczają przy wjazdach na swoje parkingi tablice z napisem: "tylko dla klientów".
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
21.05.2011 02:30
No bo skoro są właścicielami lub dzierżawcami, płacą podatki, teren wybrukowali, oświetlają go i odśnieżają to logiczne że chcą go mieć dla swoich klientów a nie dla czyiś innych. Jak znam życie to miasto wydając zezwolenia nie zastrzegło nigdzie możliwości korzystania z parkingów przez "nie klientów" danych centrów handlowych.

Tym niemniej się OT zrobiło, a wracając do głównego wątku to na potwierdzenie moich wcześniejszych wypowiedzi, parę godzin temu byłem na miejscu (ze zdjęcia) i w skrajni przynajmniej jednego łuku znajdował się zaparkowany samochód. Jak będzie miał szczęście to odjedzie zanim będzie chciał przejechać jakiś tramwaj, jak nie to go odholują.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com