Strona główna» Szukaj» Konstal 805N-EL "Elin" #1368+1369

Konstal 805N-EL "Elin" #1368+1369

Konstal 805N-EL "Elin" #1368+1369

Data zrobienia zdjęcia: 5 grudnia 2009 roku (sobota)
Opis: Pętla Stoki i "Elin" 1368+1369, na linii 12. Obecnie wagon nie wyjeżdża na miasto, tylko stoi w Hali Remontowej na Telefonicznej. Pozdrowienia dla dwóch pań motorowych 🙂
Słowa kluczowe: Konstal 805N-EL Elin #1368+1369 linia_12 Stoki MPK_Łódź Łódź
Data dodania zdjęcia: 10.07.2010 21:10, Wyświetleń: 1890, Pobrań: 8, Wielkość pliku: 326.6 KB
Dodał: Gość
Ocena: 5.57/10 (2 głosów)
EXIF Info
Nazwa aparatu: Canon
Model aparatu: Canon PowerShot SX110 IS
Czas ekspozycji: 1/25 sec(s)
Wartość przysłony: F/4
Wartość ISO: 100
Data utworzenia: 04.12.2008 14:42:39
Długość ogniskowej: 12.8mm

Ostatnie komentarze

Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
10.07.2010 22:58
A co on ma na dachu 😲
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
11.07.2010 00:11
Na dachu ma skrzynkę z oporami hamowania. W miejsce rozrusznika i oporów rozruchu są falowniki produkcji ELIN-EBG (wagon ten ma silniki asynchroniczne prądu przemiennego)
Offline szalony
Maciej12991
Gość

12.07.2010 12:56
Rozrusznik i opory zastępują układy tyrystorowe, tranzystorowe bądź chopperowe. W tych wagonach, jeśli dobrze pamiętam, zastosowano tranzystory. A falowniki mają zupełnie inną funkcję, nie związaną z rozruchem. One przekształcają prąd stały z sieci trakcyjnej na prąd przemienny dla silników (i odwrotnie w czasie hamowania elektrodynamicznego tramwaju).
 
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.07.2010 15:12
Mówiąc "w miejsce" miałem na myśli że są zamontowane w tym miejscu wagonu 😏 Rozruch w tym wagonie jest o ile pamiętam IGBT, wyświetlacz w kabinie (po lewej) pokazuje OIDP prąd rozruchu i hamowania. Elin ogranicza prąd rozruchowy, z wyłączonym ograniczeniem podobno potrafi pociągnąć nawet 1,5kA co prawdopodobnie skończyło by sie zniszczeniem pantografu.

Maciej12991 napisał(a):
Rozrusznik i opory zastępują układy tyrystorowe, tranzystorowe bądź chopperowe.


Nie rozumiem tej wypowiedzi. Układ "Chopper" to tzw. przerywacz elektroniczny (przekształtnik tranzystorowy). Chopper może być wykonany zarówno na tranzystorach, jak i tyrystorach wyłączanych bramką (GTO). Stąd też bez sensu jest zdanie "tranzystorowy bądź chopperowy". W nowszych rozwiązaniach są to najczęściej układy na modułach IGBT, które zdobywają coraz większą popularność. Układy z lat 70-90 to najczęściej układy GTO.

Kolejną bzdurą jest stwierdzenie, że falowniki nie mogą być używane do sterowania rozruchem. Oczywiście że mogą być, a odbywa się to przede wszystkim przez zmianę częstotliwości prądu przemiennego którym zasilany jest silnik. Większość współcześnie budowanych maszyn posiada rozruch z użyciem przemiennika częstotliwości, zwanego na ogół falownikiem. W handlu szeroko dostępne są falowniki wektorowe umożliwiające wygodne sterowanie momentu i prędkości, hamowanie prądem stałym i dynamiczne, ustawianie ramp hamowania, itd. Falowniki królują w obecnych napędach przemysłowych. Sam pracowałem na walcarce laboratoryjnej gdzie rozruch maszyny (niewielkiej mocy bo 7,5kW ale mającej bardzo dużą bezwładność) odbywa się z użyciem najzwyklejszego falownika, poprzez nastawę częstotliwości. Możemy sobie ustawić np. 10 Hz i maszyna idzie bardzo powoli (nominalna prędkość jest wiadomo przy 50Hz). Jeśli jakiś falownik posiada zintegrowany chopper, to jest to chopper hamowania. (Podłącza się odpowiednie oporniki hamowania, itd.)
Offline szalony
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
12.07.2010 15:16
NGT6 ma rozrusznik z falownikiem do prądu zmiennego.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
szalony
Użytkownik

Komentarzy: 325
12.07.2010 20:40
Warto jeszcze wspomnieć, że falownik wektorowy używa dosyć skomplikowanych algorytmów do odpowiednich przeliczeń i sterowania U/f (jest to przecież urządzenie z procesorem). Spotkałem się z ciekawymi rozwiązaniami falownika na procesorze sygnałowym ADSP2161 (Analog Devices.

Za pomocą układu wykonawczego typu chopper (włącz-wyłącz) nie jest w ogóle możliwe zrealizowanie takiego sterowania, gdyż w praktyce możemy tu zmieniać jedynie współczynnik wypełnienia i częstotliwość przełączeń.
Offline szalony