Strona główna» Szukaj» EN57-1000

EN57-1000

Następne zdjęcie: Solaris Urbino 8,9LE electric #DE603»

EN57-1000

Data zrobienia zdjęcia: 16 czerwca 1995 roku (piątek)
Opis: Kraków Główny, prowizoryczny peron 2a.
Tego dnia na krakowskim dworcu głównym pojawiły się tłumy ludzi, ekipa telewizyjna... ba, nawet orkiestra kolejowa...
Tyle że, jak się można domyśleć, nie w celu podziwiania tysięcznego "kibla"...

Numeru drugiej jednostki w tym składzie nie pamiętam, niewykluczone że była to EN57-999
Słowa kluczowe: EN57 EN57-1000 Kraków_Główny D29-133 D29-8 PKP Polskie_Koleje_Państwowe TGV TGV_Réseau TGV_38000 #4522 SNCF pokaz prezentacja archiwum90 1995
Data dodania zdjęcia: 13.04.2010 11:18, Wyświetleń: 4148, Pobrań: 17, Wielkość pliku: 161.6 KB
Dodał: Wypalacz Rafał

Ostatnie komentarze

Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.04.2010 11:35
Gdzie to ten peron był? I co się z nim stało później.
Co do TGV to SNCF kasuje już pociągi pierwszej generacji (TGV Sud-Est, te które pierwotnie były pomarańczowe) a my ciągle bawimy się kiblami. Szkoda że we Francji mają inne napięcie sieci w sieci trakcyjnej a ta pierwsza generacja była jedno systemowa, bo można by, wzorem MPK, kupić od nich te wycofywane jednostki i skierować do obsługi na przykład pociągów IC. Albo IR Kraków Warszawa itp. Ale kto by wtedy chciał IC jeździć.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
13.04.2010 11:41
Ten peron to dziś po prostu peron 2. A wówczas była to prowizorycznie uruchomiona część ze względu na trwającą budowę środkowej części peronu - tej na tunelem tramwajowym i przyszłymi kasami podziemnymi.
Offline Wypalacz Rafał
klaudio73
Gość

13.04.2010 16:33
Cos tu nie rozumiem jezeli te TGV sa jednosystemowe to jak ten pociag znalazl sie w Krakowie ? Przyciagnal go EPO czy co Jakies pomysly macie ?
 
Silkeborg
Użytkownik

Komentarzy: 557
13.04.2010 16:35
To jest wersja dwu-systemowa. Atlantique - dokładniej.
Offline Silkeborgkonrad.kriegel at gmail.com
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
13.04.2010 18:45
TGV Sud-Est który był w Krakowie wcześniej został przyciągnięty do polski lokomotywą polską albo zachodnią, wielosystemową. Pewną ciekawostką jest że lokomotywy TGV mają z części opływowej (zewnętrznej) sprzęgi samoczynne ale z drugiej zwykłe sprzęgi śrubowe którymi łączą się do składu wagonów. Wystarczyło więc spiąć obie lokomotywy przodami, przyłączyć z jednej strony wagonów, dodać jakieś wagony sypialne dla obsługi, lokomotywę i w drogę. W ten sposób przyjechały do Krakowa.
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Dominiak
Użytkownik

Komentarzy: 3739
13.04.2010 19:15
Guzik prawda nic go nie przyciągnęło, TGV Réseau jest dwusystemowy. Robiłem pracę na temat TGV więc wiem co mowie.

Cytat:
Pociągi TGV dwukrotnie odwiedzały Polskę. Po raz pierwszy w roku 1991, kiedy to, z okazji Międzynarodowej Konferencji Naukowej nt. Pociągów Dużej Prędkości, przybył do Polski pociąg TGV Atlantique 325, który rok wcześniej ustanowił światowy rekord prędkości pojazdu szynowego. Pociąg został udostępniony do zwiedzania 17 października 1991 na dworcu Warszawa Zachodnia. Druga wizyta miała miejsce w dniach 12 – 19 czerwca 1995, z okazji jubileuszu 150-lecia kolei na ziemiach Polskich. Do Polski przyjechał wtedy trzysystemowy pociąg TGV Réseau, wypożyczony dzięki uprzejmości kolei SNCF i firmy Alstom. Ten pociąg TGV był przystosowany do zasilania z polskiej sieci trakcyjnej, tak więc oprócz zwiedzania wnętrza możliwe były również przejazdy pociągiem.
Offline Dominiakdwlodarczyk2 at gmail.comhttp://niezaleznytransportowy.blogspot.com/
vear
Administrator

Komentarzy: 2470
13.04.2010 20:31
Pięć lat wtedy miałem, ale TGV robiło ogromne wrażenie.
No i spotowałem go (bo nie fociłem) później w Zastowie 😉
Offline vearkolodziej.radoslaw at gmail.comhttps://airlinepl.info
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
13.04.2010 20:35
Też pamiętam wizytę tego pociągu w Krakowie. Do Warszawy można było nim wówczas pojechać jak normalnym ekspresem.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
lysy310
Użytkownik

Komentarzy: 106
13.04.2010 20:56
Ma ktoś dokładniejsze zdjęcia wizyty tej maszyny w Krakowie Ja niestety nie miałem okazji jej spotkać... 🙁
Offline lysy310
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.04.2010 09:56
DominiaKM napisał(a):
Guzik prawda nic go nie przyciągnęło, TGV Réseau jest dwusystemowy. Robiłem pracę na temat TGV więc wiem co mowie.


Akurat ten był trójsystemowy, ale masz rację TGV Réseau były w wersjach dwu- i trójsystemowych
Offline Wypalacz Rafał
Unrealgod
Użytkownik

Komentarzy: 5520
14.04.2010 11:47
DominiaKM napisał(a):
Guzik prawda nic go nie przyciągnęło, TGV Réseau jest dwusystemowy.

W ogóle przeczytałeś mój komentarz powyżej twojego?
Jak pisałeś pracę o TGV to chyba potrafisz odróżnić Sud-Est'a od Réseau (czyli drugiej generacji)?
Offline Unrealgoddeocentro at gmail.com
Wypalacz Rafał
Użytkownik

Komentarzy: 5000
14.04.2010 11:56
Kiedy TGV Sud-Est był w Krakowie? 😲

Bo o ile mi wiadomo to wcześniej w Polsce jedynie był TGV Atlantique 325 i to nie w Krakowie, a w Warszawie.
A Réseau to na dobrą sprawę była trzecia generacja, po TGV Sud-Est i TGV Atlantique.
Zresztą w latach 90-tych po wprowadzeniu do ruchu TGV Atlantique i TGV Réseau zaczęto przemalowywać TGV Sud-Est na schemat widoczny na zdjęciu.
Offline Wypalacz Rafał