Strona główna» Szukaj» Duewag M8S #1004

Duewag M8S #1004

Duewag M8S #1004

Data zrobienia zdjęcia: 29 września 2006 roku (piątek)
Opis: Rozładunek wagonu M8S z Essen, przeznaczonego na części zamienne.
Słowa kluczowe: Duewag M8S #1004
Data dodania zdjęcia: 11.10.2006 20:25, Wyświetleń: 2837, Pobrań: 23, Wielkość pliku: 176.9 KB
Dodał: Michał Wojtaszek

Ostatnie komentarze

Marcus Lehmann
Gość

17.10.2006 15:03
Essen
Hello,

the Trams was not from MAN,only the Trams von Nürnberg was build in Lizenz from DUEWAG.

The M/N-Wagen was a Car form the DUEWAG, Düsseldorf.

A german list, form the M8S Cars in Essen

Hier noch ne Liste zu den M8S, der EVAG

1001 - verschrottet über einen Zwischenhändeler in Essen (Mitte 2000+)
1002 - verschrottet über einen Zwischenhändeler in Essen (Ende 2000+)
1003 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1004 - verkauft nach Krakau, dort Ersatzteilspender
1005 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1006 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1007 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1008 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1009 - ausgebrant, noch verwertbare Teile kamen im heutigen 1180 zur Verwendung
1010 - ausgebrant und durch 1021 ersetzt worden, verkauft an die MVG, Mülheim. Dort als Wagen 268 derzeit
1011 - Verkauft an die MVG (B-Teil) und nach Leipzig (A-Teil) für Feuerversuche, Rest verschrottet.
1012 - Verkauft an einen zwischen Händler in SZ, Fahrzeug derzeit in Raum Lodz als Leihfahrzeug.
1013 - verkauft nach Krakau, dort Ersatzteilspender
1014 - verkauft an die MVG, Mülheim. Dort als Wagen 269 derzeit abgestellt
1015 - verkauft nach Krefeld, dort Ersatzteilspender
1016 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1017 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1018 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1019 - verkauft an Arad, derzeit noch in Essen
1020 - verkauft an die MVG, Mülheim. Dort als Wagen 270, bedingt UNfall derzeit in der Aufarbeitung.
1021 - wurde umgenummert in den Wagen 1010

Und noch zu erwähnen ist. Das man auch für den ausgebranten M8S 1010 bei der DÜWAG einen neuen Wagen geodert hat.
Da der Wagen aber zeitgleich mit den Dormunder N-Wagen und den letzten M-Wagen der ersten 1100er Serie, der EVAG erstellt worden ist. Wurde der Wagen bei der EVAG als 1115 in den Wagenpark eingenummert und nicht mehr als 1010, wie es mal geplant war. Deshalb hat 1021, seinen Platz eingenommen.

Grüße,
ML
 
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
17.10.2006 16:32
Thanks a lot.
Offline thomas_
Michał Wojtaszek
Użytkownik

Komentarzy: 2991
17.10.2006 16:40
Międzynarodowe towarzystwo
Widzę, że coraz ciekawsi ludzie tu zaglądają. I jeszcze całą kronikę taborową nam gość wkleił 🙂

Swoją drogą gość ma dość ciekawy sposób pisania w języku angielsko-niemieckim. Nie jestem do końca pewny, ale chyba chodzi o to, że tylko wagony dla Norymbergi produkowane były na licencji Duewaga i to są MAN. Pozostałe wozy M i N składane były w zakładach Duewag w Düsseldorf.

Niestety nie jestem w stanie przetłumaczyć tego co gość napisał na dole.
Offline Michał Wojtaszekmwojtasz at psmkms.krakow.plhttp://www.psmkms.krakow.pl
YogY
Administrator

Komentarzy: 705
20.10.2006 16:05
tłumaczenie / translation
1001 – zezłomowany przez pośrednika w Essen(środek 2000+)
1002 - zezłomowany przez pośrednika w Essen(koniec 2000+)
1003 – sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1004 – sprzedany do Krakowa na części zamienne
1005 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1006 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1007 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1008 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1009 – spalony, użyteczne części w obecnym1180
1010 – spalony i zamieniony na 1021, sprzedany do MVG, Mülheim. Tam jeździ jako 268
1011 – sprzedany do MVG (człon B) i do Leipzig (człon A) dla (Feuerversuche) straży pożarnej, Reszta zezłomowana
1012 – sprzedany pośrednikowi w SZ, Póki co wypożyczony Łodzi.
1013 – sprzedany do Krakowa na części zamienne
1014 - sprzedany MVG, Mülheim. Tam jako 269, odstawiony.
1015 – sprzedany do Krefeld, na części zamienne
1016 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1017 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1018 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1019 - sprzedany do Arad, póki co stoi jeszcze w Essen
1020 – sprzedany do MVG, Mülheim. Tam jako 270, po wypadku, remontowany.
1021 – przenumerowany na 1010




Z ciekawostek: za spalony wagon M8S 1010 przyporządkowano/przydzielono (geodert – nie wiem co to jest, bo nie ma tego w żadnym słowniku) w Duwagu nowy wóz. Ponieważ wagon ten został wyprodukowany dla EVAGu równolegle z Dortmundzkim N i z ostatnim M (pierwszym z serii 1100), przydzielono mu numer 1115 (w EVAGu), a nie 1010 jak wcześniej planowano. Dlatego 1021 wskoczył na jego miejsce.
Offline YogYyogy at onet.eu
thomas_
Administrator

Komentarzy: 6594
20.10.2006 22:20
re: tłumaczenie
Dzięki 🙂
Offline thomas_