Ostatnie komentarze
26.11.2021 18:06 |
|
02.01.2020 08:47 Ładne zdjęcie, chociaż na bezdroża to nie wygląda. Nawet most drogowy widać porządny.
|
|
21.12.2019 17:03 Wygląda mniej więcej jak ta:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/zabytkowa-przyczepa-autobusowa-i7965719545.html |
|
04.01.2019 22:29 Ano, nie dałem się nabrać.
Dach cabrio ze srebrnej taśmy zbrojonej też mnie nie zmylił. |
|
02.01.2019 18:52 Czy dobrze widzę?
Cztery człony lokomotywy na dziewięć wagonów osobowych (o ile pamiętam wagony w tym systemie są raczej krótkie)? |
|
07.12.2018 14:29 Będąc we Lwowie w wakacje, widziałem cały plac jakiegoś przedsiębiorstwa zastawiony podobnymi pojazdami
|
|
19.11.2018 13:12 Są dwie różnice między Mrozowa a Krakowską czy Kościuszki:
Pierwsza to wydzielone torowisko, które sobie można remontować bez wpływu na ruch samochodowy. Druga to chyba marginalne znaczenie tej pierwszej. Tam chyba mało kto jeździ tramwajem. Historycznie to by była chyba pierwsza likwidacja jakiejś linii tramwajowej od bardzo dawna. |
|
19.11.2018 11:52 To już tak definitywnie?
|
|
16.11.2018 20:20 Przewody wydają się wisieć strasznie luźno. Chyba nie było jakoś wyjątkowo ciepło?
|
|
31.08.2018 15:13 Co do jednokierunkowego szlaku, to nie jest taki tylko między Przełęczą Zawrat a Kozią Przełęczą?
|
|
22.02.2018 22:03 Ja bym po prostu do mostu dostawił wiadukt, w powiedzmy 1m odstępie, i ucharakteryzował żeby wyglądał tak samo (tylko datę dał współczesną). Wtedy w razie jakiejś zmiany koncepcji by się wiadukt rozebrało a most by został jak stał, nienaruszony. W końcu to zabytek dużo ciekawszy od chociażby Hotelu Cracovia.
|
|
22.02.2018 18:32 Nie przestaje mnie dziwić że konserwator pozwolił na takie zabudowanie tego zabytkowego mostu. Tym bardziej że ten dobudowany wiadukt będzie taki doklejony.
|
|
15.02.2018 08:15 Jak to potem wygląda na granicy?
Zmiana wózków w całym składzie a wózki normalnotorowe na platformy? |
|
09.02.2018 08:36 Jak Ci bardzo zależy, to można tam na weekend pojechać.
Startujesz w piątek po pracy i w sobotnie popołudnie rozbijasz obóz na miejscu albo meldujesz się w którymś z hoteli/schronisk przy drodze. Wyjeżdżając przed południem w niedzielę, spokojnie zdążysz do pracy w poniedziałek. Mnie tam ciągnie na jakiś długi weekend ale bardziej terenowym samochodem. Sporo jest dróg "polnych" którymi można dotrzeć do ciekawszych widoków. No i Transalpina też jest piękną drogą. |
|
11.01.2018 21:59 Pamiętam jak regularnie jeździłem takim do Balic. Mija już dekada od tamtego czasu.
Ciekawe jak by dziś wyglądały kolejowe przewozy pasażerów, gdyby temat szynobusów potraktowano poważnie w odpowiednim momencie (lata 80). |
|
04.01.2018 23:14 Tylko pytanie czy miało by to ekonomiczne uzasadnienie? Rabka nie jest kurortem, jakim była niegdyś.
Zanim by ten tor do oblotów powstał, to już będzie dawno łącznica omijająca Chabówkę i pociągi do Zakopanego, będą po prostu śmigały bokiem, oszczędzając cenne minuty. Rabka to ma szanse jak powstanie linia Podłęże - Piekiełko. |
|
01.12.2017 22:44 czatowiec napisał(a): wiecie może jak przepisy regulują kwestię zmiany kierunku jazdy pociągu? Bo niektórzy "konserwatywni" miłośnicy pisali, że PLK uwali to połączenie, bo pociąg może zaczynać lub kończyć bieg ponoć tylko i wyłącznie na stacji, nawet jak z technicznego punktu widzenia nie jest ona potrzebna. Ciekawe pytanie. A jak zawracał Balice Express? Kraków Balice miał status stacji? |
|
01.12.2017 22:28 Jest to owszem, kolejka krzesełkowa z zakrętem 90*. Wszystko na jednej linie, bez przesiadki.
Zakręt "w lewo" na raz (koło widoczne po lewej, na dole), "w prawo" na dwa razy w lewo. Na stacji pośredniej perony dla wsiadajacych i wsiadajacych. Podróż do końca trasy nie ma obecnie sensu, gdyż znajdujący się tam ośrodek wypoczynkowy obraca się od dawna w ruinę. Przez kilka miesięcy nie udało mi się ustalić żadnych bliższych szczegółów na temat tej kolejki. |
|
01.12.2017 18:01 Technicznie, to wygląda bardziej na jakieś gondole, nie na krzesełka. Mniejsza jednak z tym.
Nie umieszczałem tego wprost w opisie, gdyż wciąż jestem ciekaw czy ktoś się zorientuje jaka jest największa ciekawostka techniczna tej konkretnej kolejki (widoczna na tym zdjęciu). Ta w Odessie, po zdjęciach patrząc, nie ma takiej funkcjonalności. |
|
30.11.2017 09:02 Nie ma się co dziwić, tunel w najwyższym miejscu jest na ponad 2000m.n.p.m. Droga ma głównie walory turystyczne, wbrew temu co twierdził jej twórca. Odśnieżanie zimą nie ma więc sensu.
Zamykany na zimę jest tunel, z tego co słyszałem, sama droga nie jest w dosłownym tego słowa znaczeniu zamykana. Jak ktoś chce, może próbować szczęścia. |
Widzę, że kompresja przy transferze zjadła jakość zdjęcia, jak za dawnych lat.
Przed wysłaniem na pewno tak źle nie wyglądało.