Skocz do menu

gs

Zdjęcia

Brak zdjęć

Ostatnie komentarze

Konstal 105NT #2 05.03.2018 10:17
thomas_ napisał(a):
Był chyba jeszcze taki epizod, że po szczycie solówki z 18 przechodziły na 19 (...)Może ktoś lepiej będzie pamiętał.
Dokładnie tak było: pojedyncze kursy wieczorne (nie pamiętam, czy jeden czy więcej) były wydłużone do Borku Fałęckiego gdzie podmieniały składy. Możliwe że z linii #19, bo na #8 wówczas chyba jeździły ufoki.
Wiadukt 17.10.2017 18:27
Z planów, jakie mam (nie wiem, na ile aktualne) wynika, że przebudowa nie sięga aż tak daleko.
Co do usunięcia: taka rozbiórka to koszty. Po co je ponosić, jak może stać?
Pragoimex EVO1 #316 28.09.2017 12:28
@Dominiak Raczej nie. Dzienne LED (te fabryczne, nie "oszczędne" z placu za 10zł) są dość mocne i jeżeli znajdują się w tym samym miejscu (stykają się ze sobą), co kierunkowskaz mogłyby wpływać na jego widoczność. Jeżeli są od siebie oddalone, to nie są wyłączane - ja mam np. tak, że dzienne są w zderzaku w okolicy przeciwmgielnych, a kierunkowskaz w kloszu głównym i dzienne się nie wyłączają.
I szczerze pisząc jeszcze nie widziałem dziennych i kierunkowskazu zintegrowanych w jednej żarówce / jednym LED. W żarówce to nawet nie ma szans - jak miałaby świecić raz na żółto, a raz na biało? A nawet na tym zdjęciu widać, że kierunkowskaz jest w środku, a światło dzienne na zewnątrz (wyraźnie widać kółko w środku, gdzie jest kierunkowskaz).
Solaris Urbino 18 #DR548 27.08.2017 21:07
Tempomat na małe odcinki ... niby bezsens, bo hamowania, itp. ale ...
Nie wiem, jak działają w autobusach. W osobówce ustawiam tempomat, hamuję z jakiegoś powodu, potem jeden przycisk i sam się rozpędza do poprzedniej prędkości i ją utrzymuje. W autobusie spodziewałbym się możliwości ustawienia powiedzmy 50km/h i nawet przy ruszaniu z przystanku możliwości rozpędzenia do zadanej prędkości przez tempomat. Włączenie do ruchu, przycisk i "sam" jedzie.
A i w Krakowie są odcinki całkiem długie, gdzie można na nim jechać.
Powstańców Śląskich: 1,5km
Bora-Komorowskiego 1,5km.
Na 572 od Wiślickiej do Imbramowskiego 4km (ok, są 2x światła po drodze).
Budowa łącznicy D29-624 2016-11-05 08.11.2016 21:28
Wypalacz Rafał napisał(a):
A będzie jeszcze "weselej" gdy zacznie się remont odcinka Swoszowice - Podbory Skawińskie...

Jeżdżąc dość regularnie przez Kąpielową od dłuższego już czasu (= jeszcze przed wakacjami) jest zamknięty jeden tor. Wydawało mi się, że to w związku z budową przystanku przy CH Zakopianka, ale jak napisał mokum możliwe, że zamknięcie ma związek z tym remontem. Zwłaszcza, że znak oznaczający (jak przypuszczam) brak przejazdu jest wbity pomiędzy stacją/przystankiem Swoszowice a przejazdem na Kąpielowej, lub zaraz za przejazdem w kierunku Skawiny.
Scania CR112 #49806 28.09.2016 23:32
Wypalacz Rafał napisał(a):
Jeśli dobrze pamiętam, to drugie i trzecie drzwi otwierały się na zewnątrz.
Przy ówczesnym przeładowaniu jak na linii "B" lub "D" wjechał rozpędzony na Mogilskie, to trzeba było się nieźle trzymać aby nie "wysiąść" 🙂
Ursus CS12E #LU 699ET 25.09.2016 23:10
O tym jak ludzie nie myślą kupując mieszkania/domu można by duuuużo pisać (choćby o tym, jak na osiedlu gdzie kiedyś mieszkaliśmy sąsiedzi "nie wiedzieli" co mieli na mapach będących załącznikiem do aktu notarialnego).
Nie zmienia to faktu, że warto zwracać uwagę na dostępność do komunikacji. I to nie chodzi tylko o kwestię, jaki będzie dojazd do pracy - bo mówimy na początek o dwóch osobach, które mogą pracować w zupełnie różnych rejonach Krakowa. Nie pisząc o zmianach lokalizacji tej samej firmy.
Bardziej chodzi o to, aby DZIECI miały możliwość poruszania się komunikacją. Ale nie w kontekście:
Wypalacz Rafał napisał(a):
A nie lepiej było kupić mieszkanie tam gdzie w pobliżu jest żłobek, przedszkole, (...)

bo żłobków nie ma zbyt wielu (więc byłoby się naprawdę mocno ograniczonym), a i do przedszkola dziecku nie tak łatwo się dostać. Chyba, że mówimy o prywatnych - to ok.
Natomiast ważne staje się to, gdy dziecko zaczyna szkołę i staje się bardziej samodzielne. Jeżeli jest (w miarę) sensowna komunikacja, to dzięki temu (trochę) mniej czasu trzeba poświęcać np. na odbieranie ze szkoły. Albo na dowożenie na zajęcia pozalekcyjne.

Co do tego:
Wypalacz Rafał napisał(a):
Może drożej by Cię wyszło przy zakupie, ale później zawsze byś zaoszczędził na czasie, paliwie 😉

szczera prawda. Tylko mało kto tak liczy. Wiele osób traktuje koszt paliwa jako coś stałego, co nie jest zależne od niczego. Nie uwzględnia więc tego, że "tańszy" dom 10km od Krakowa to są wyższe koszty dojazdów. A już całkiem "zapomina", że po kilku latach zostaną zwielokrotnione przez kursowanie tam i z powrotem z dziećmi.
SN4+PN3 #151+555 20.09.2016 23:29
Z szyldem Pierogarnia - piękne 🙂
EN64 11.09.2016 20:40
Bardzo łatwo się teoretyzuje komuś, kto nie zderzył się z rzeczywistością. Co Ci da 100% dofinansowania, jeżeli dotyczy tylko wymiany na piec gazowy, a gazownia łaskawie daje dwuletnie terminy na wykonanie przyłącza. Przy czym jak we wniosku wskazujesz oczekiwany przebieg (na który masz zgodę) to gazownia w warunkach wskazuje inny przebieg, jakiego się nie da zrealizować, bo nie masz i nie będziesz miał zgody, co od razu we wniosku zastrzegłeś.
I nie możesz wymienić pieca na pompę ciepła, bo to idzie z innej puli, w której właśnie skończyli przyznawać dotacje do wniosków z 2014 roku (nie, to nie jest pomyłka).
Przy czym tegoroczna pula już się wyczerpała, a samo dofinansowanie jest niższe (bo masz limit kwotowy), niż przy wymianie na piec gazowy (gdzie takiego limitu nie ma).

Pomijam już nawet to, że wiązanie smogu z piecami przy 28-30 stopniach to ...
ET42-028 11.09.2016 20:29
Nie bardzo jest jak przybliżyć, bo przed Fredry i tak nie zrobisz. A punktem przesiadkowym jest/ma być przystanek przy Sanktuarium.
Budowa łącznicy D29-624 2016-09-04 08.09.2016 20:42
Ok, zgoda - mój błąd. Z planów wyglądało, jakby dopiero część z przejściem była szersza - na pełną szerokość z torami włącznie. Ale dokładniej przyglądając się rzeczywiście budowany wiadukt za częścią "ziemną" pokazuje docelową szerokość peronu. Obok będzie po prostu dołożona estakada dla torów.
ET42-028 08.09.2016 20:39
Patrząc mniej więcej z miejsca wykonania zdjęcia: będą cztery tory.
Dwa lewe - wiadomo, Główny
Dwa prawe - towarowe, Prokocim
Z prawego prawego odejdzie (jak już jest wybudowane) pojedynczy tor osobowy na Płaszów.
[uprzedziłeś mnie o 2 minuty 🙂]

A swoją drogą ciekawi mnie, czy przebudują Bonarkę? Czy zostawią tak, jak jest i będą pociągi z kierunku Głównego wekslować przed stacją?
Budowa łącznicy D29-624 2016-09-04 08.09.2016 17:57
Wypalacz Rafał napisał(a):
Ale teraz jedynie zrobią peron w docelowej szerokości
Tory zewnętrzne będą prowadzone estakadą. I z planów, które mam wynika, że peron nie jest budowany w docelowej szerokości, a jedynie w części "ziemnej". Bo peron będzie mniej więcej tak szeroki, jak widać po szybie windy.
Gdyby już teraz mieli go zrobić w docelowej szerokości to musieliby do już wybudowanej części "dokleić" kawałek estakady przeznaczony pod peron, zostawiając na później zrobienie części estakady, na której będą tory.
Pisząc zaś o wiadukcie w docelowym kształcie miałem na myśli obiekt budowany już teraz, a widoczny na drugim planie - przejście w ciągu Lipowa-Kącik.
Budowa łącznicy D29-624 2016-09-04 08.09.2016 08:49
Zgodnie z projektem (jaki mam skądś ściągnięty) część peronu będzie po prostu na estakadzie, na której znajdzie się też sam tor zewnętrzny. Widoczna na zdjęciu ściana pozostanie tak, jak jest.
Co do wiaduktu (a właściwie przejścia pod torami) widocznego z tyłu i jego szerokości - docelowo po nim pobiegnie sam tor i zjazd od Krzemionek. Ale już teraz bezpośrednio przed nim będzie kozioł oporowy. Być może więc prościej (i taniej) od razu wybudować w docelowym kształcie, niż potem "doklejać" jakieś kawałeczki.
EN81-005 29.08.2016 22:01
To jest pytanie o koszty i możliwości wykorzystania. Wydawać nawet (tylko) 145 tys/szt po to, aby postawić je w krzakach jest nonsensem. A nie wiemy (ok, ja nie wiem) jakie są koszty przeglądu P4 dla EN81. W przypadku SA106 to było 1,65 mln netto (rok 2015), co pokazać może rząd wielkości.
EN57-1818 25.06.2016 21:03
KS 44009 przyjeżdża do Katowic o 15:28 na peron II
Z tego samego peronu o 15:36 odjeżdża pociąg KS 44275 do Lublińca
Więc zapewne jest to łączenie i może od razu jedzie jako Lubliniec.
Konstal N+ND #20+511 22.06.2016 00:02
Wówczas do kompletu brakowałoby tylko szyn łączonych z krótkich odcinków i związanego z tym bujania podłużnego 🙂
Scania CN94UB #PS152 02.06.2016 22:57
ul. Obrony Tyńca?
Solaris Urbino 8.9LE #WGM_5VR8 26.04.2016 00:04
To mi przypomniało, że jak byłem mały to naklejałem na swoje resorówki numery rejestracyjne 🙂
Z pięć ich było na krzyż, więc miały numery: KRA 0001, KRA 0002 itd. 🙂
Cerro Rico 23.04.2016 13:37
Podałeś ciąg do wyszukiwarki i pod pierwszym linkiem jest artykuł BBC. Który - wydaje mi się - wyjaśnia i godzi obie strony. Choć wymaga doprecyzowania pojęć. Bo owszem, mowa w nim jest o tym, że na 8 milionów szacuje się - ale nie liczbę osób, które zginęły, lecz liczbę osób, które zmarły.
Różnica?
8 milionów które zmarły obejmuje tych, którzy zginęli w trakcie pracy, jak i tych, którzy zmarli w wyniku chorób spowodowanych warunkami pracy, wśród których wymienione zostały choroby płuc wynikające z zapylenia oraz kontaktu z rtęcią. Zwłaszcza, że jak podaje to samo źródło długość życia tych górników to około 40 lat. Prawie wszystkich więc można byłoby zapewne zaliczyć do "ofiar". Ofiarami będą również osoby które nigdy w kopalni nie pracowały, ale zmarły w wyniku jej wpływu na środowisko.
Jeżeli więc to wszystko uwzględnimy, to liczba 8 milionów przez 500 lat może być bliska prawdy - ale w znacznie szerszym ujęciu.