Trasa linii 1 w kierunku dworca PKP jest inna niż w kierunku przeciwnym. Z trasą linii 2 jest dokładnie na odwrót. De facto są to dwie linie okrężne, które jadą po tej samej trasie, tylko każda na odwrót. I jeżdżą w tych samych porach.
To są dwie osobne linie - każdy autobus jest przypisany do jednej; przynajmniej w dniu kiedy tam byłem. 1 jedzie z Dworca przez Szpital i Park na ZWiK i z powrotem, a 2 z Dworca na ZWiK przez Osiedle XXX-lecia i z powrotem.
Obecny układ linii jest efektem tego, że wybiórczo czyta się to co się dostaje.
Plan mobilności dla Miechowa zakładał właśnie dwie linie przeciwbieżne, a studium transportowe zakładało w pierwszym etapie jedną linię miejską i 5 linii gminnych jako drugi etap. Studium zakładało też, że będzie jeździł jeden autobus bo musi być drugi w rezerwie.
27.06.2019 22:56
Ogólnie to historia autobusów tej firmy jest ciekawa. NRD nie mogło od pewnego momentu produkować autobusów i tramwajów na mocy decyzji RWPG (stąd Tatra produkowała tramwaje typu T2D). Autobusy Fleicher to formalnie przebudowy starszych wozów (np. IFA H6B) z nowym nadwoziem z wymianą części elementów (produkcji NRD) na kompatybilne z Ikarusem (a realnie typy S4 i S5 to nowe wozy). Ta S6 to przebudowa Ikarusa 260.02 z nadwoziem S4/5 (stylistyka z połowy lat 60), czyli samo podwozie jest starsze od karoserii. Przypomina mi to trochę nasze ogórki z końcowych lat produkcji.
18.09.2017 21:01
Powinno być sam Rynek, ewentualnie Plac Rynek.
18.07.2017 15:59
Pozostałe zdjęcia z broszurki wskazują na "po 1986" (Gucio, szkoleniowe 102Na, a skład 102N dokładnie na 1 XI 1986). W moim egzemplarzu poprzedni właściciel przy tym zdjęciu zapisał 212+905.
14.05.2017 00:19
Sudi napisał(a):
Pl. Boh. Getta nie nazywał się wtedy jeszcze Plac Zgody?
Z 36 lat już nosił obecną nazwę, co nie oznacza, że starsza nazwa nie jest do dziś używana.
AndrzejK napisał(a):
Zakład Materiałów Ogniotrwałych (jako jeden z oddziałów Kombinatu). .
Najlepsze, że bliżej do obecnego AMR jest z Bramy nr 5 niż z tego przystanku.
13.11.2016 18:57
Poprawka do opisu: Zabłocie zamiast Łobzowa 🙂 .
14.10.2016 20:14
Jest ruchomy i jest to most dwupoziomowy. Dolnym poziomem biegną tory kolejowe i to właśnie ta część jest podnoszona na czas przepływania statku, a ruch na górnym poziomie nie jest zatrzymywany.
18.08.2016 00:52
"Tramwaj elektryczny w Krakowie. Dzisiaj po godzinie 6 zrana mieszkańcy ulic: Wiślnej, Zwierzynieckiej, Sławkowskiej, Długiej, Podwala,i Wolskiej <Piłsudskiego>, obudzeni zostali silnem dzwonieniem, od tej też chwili stale co kilka minut powtrzającem się. To dzwonki kolei elektrycznej, która dzisiaj rano po raz pierwszy puszczoną została w ruch na wymienionych ulicach. - Na wszystkich liniach kursować będzie 27 wozów, mianowicie: na linii Most podgórski - Dworzec 9, na linii Most podgórski - Park krakowski (przez ulice Dietla, Starowiślną, Sienną, Rynek, bez przesiadania) wozów 7, na linii Rogatka Zwierzyniecka - ulica Długa (ulicami Zwierzyniecką, Wiślną, Rynkiem, Sławkowską i Długą) wozów 7, wreszcie na linii Rynek - Park dra Jordana (przez ulice Szewską, Podwale i Wolską) wozów 4. - Od mostu podgórskiego,od dworca kolejowego, od ulicy Długiej, od rogatki Zwierzynieckiej lub od parku Krakowskiego przesiadać się muszą w Rynku przed pałacem Spiskim, a względnie przed ulicą Sienną. - Cały tabor składa się z 17 wozów dawnych i 13 nowych, bardzo wygodnych do wsiadania i wysiadania, tudzież 24 wozów do spinania razem, więc 54 wozów. - Cena jazdy za kurs po każdej z całych linij lub z przesiadaniem wynosi, jak poprzednio, w I klasie 12 halerzy, w II klasie 10 halerzy."
Nowa Reforma 26.10.1902.
Na potwierdzenie wersji tej gazety jest zdjęcie wozu linii 2 przed Pałacem Pugetów.
Dnia 6.12.1902 skierowano linię 3 na trasę Dworzec Zwierzyniecki - Most Podgórski przez Koszary CK Policji wojskowej. Uruchomiono linię dodatkową 5 na trasie Rynek - Rogatka Wrocławska. Powodem było przewidywane zwiększenie frekwencji z Podgórza do stacji kolejowych. Do stałego układu powrócono 13.12.1902 roku, gdyż frekwencja na linii 3 nie osiągnęła zakładanej wielkości, linię 5 zlikwidowano.
W 1912 roku skrócono trasę linii 2 do Poczty Głównej w związku z rozpoczęciem budowy sieci normalnotorowej. Na nowy przebieg przez: Starowiślną wpłynęła budowa III Mostu.
Dlaczego więc wszystkie źródła późniejsze podają, że jeździła tędy linia 3 Rynek - Dietla? Otóż wcześniejsze gazety opisujące plany rozbudowy sieci używały słowa "trasa" np. "piąta trasa puszczoną będzie z Dworca zwierzynieckiego do Rynku poprzez Zwierzyniecką i dalej do Rogatki wrocławskiej poprzez Sławkowską i Długą", ostatecznie tą trasą jeździły wozy linii 3 (i jak wspomniałem przejściowo linii 5).
16.11.2015 22:43
W rejonie Hotelu na tyłach Centrum Konferencyjnego, teraz w jej miejscu biegnie ul.Monte Cassino.
16.11.2015 22:33
TOMAS8112 napisał(a):
Te dwie Nyski to na jakich liniach mogły być?
M2 - Rondo Mogilskie - Os. XXX-lecia PRL. To był czas eksperymentalnej próby wprowadzenia mikrobusów (w stylu radzieckich Marszrutnoje Taksi) jako uzupełnienia komunikacji.
Przy okazji ich występowanie w tym miejscu może wskazywać na lata 1975-1980.
To są dwie osobne linie - każdy autobus jest przypisany do jednej; przynajmniej w dniu kiedy tam byłem. 1 jedzie z Dworca przez Szpital i Park na ZWiK i z powrotem, a 2 z Dworca na ZWiK przez Osiedle XXX-lecia i z powrotem.
Obecny układ linii jest efektem tego, że wybiórczo czyta się to co się dostaje.
Plan mobilności dla Miechowa zakładał właśnie dwie linie przeciwbieżne, a studium transportowe zakładało w pierwszym etapie jedną linię miejską i 5 linii gminnych jako drugi etap. Studium zakładało też, że będzie jeździł jeden autobus bo musi być drugi w rezerwie.