Cukier
Data przyłączenia: | 07.04.2013 |
Ostatnia aktywność: | 09.02.2021 |
Komentarzy: | 90 |
Średnia otrzymanych ocen: | 0,00 (0 głosów) |
Zdjęcia
Ostatnie komentarze
10.02.2019 20:35 Teoretycznie mają skończyć w okolicach maja / czerwca, ale myślę że obie strony (ZDMK i wykonawca) cicho planują poślizg, żeby nie zamykać całej jednej jezdni ATW w miesiącach szkolnych bo wiadomo jak to się skończy.
|
|
29.01.2019 19:11 Czy ten plan opowiada na Twoje pytanie? 🙂
https://sadeczanin.info/sites/default/files/gallery/układ%20dróg%20po%20stronie%20Heleny.PNG |
|
23.07.2018 20:06 Ten rodzynek to przebudowany z wąskiego toru na normalny M8S z Essen.
|
|
18.04.2018 21:13 Tak jak się to robi na pozostałych liniach elektrycznych, czyli planuje się o określonej porze zjazd na ładowanie. Z Krowodrzy Górki na Twardego to rzut beretem, nawet w godzinach szczytu da się relatywnie szybko przejechać.
Jeśli dobrze rozumiem temat, to bateria w elektryku wytrzymuje w zależności od przebytych kilometrów, jeśli więc autobus się turla w korku to jedyne co się zmienia, to że ten sam dystans pokona znacznie dłużej, a przy tym będzie często hamował i ruszał, co sprzyja rekuperacji. Trasa linii "217" / "247" to około 15 km na kółko. Jeśli bateria pozwoli na przejechanie 240 km to brygada całodzienna może jeździć cały dzień na jednym ładowaniu. Jeśli nie pozwala, to można zrobić tak, że jedna brygada zaczyna wcześnie rano i kończy po popłudniowym szczycie, a druga zaczyna z początkiem porannego szczytu a kończy późnym wieczorem, a w międzyszczycie któraś z nich (obie?) mogą się doładować. Myślę że MPK ma na tyle kompetentnych ludzi od rozkładów i planowania zmian, że potrafiliby to mądrze rozegrać. |
|
18.04.2018 19:25 O wiele sprawniej by było, gdyby ładowarki były instalowane na peryferiach. Przestrzeń na Pawiej jest zdecydowanie zbyt cenna by przez choćby 20 minut miał ją okupować autobus i to jeszcze w miejscu niebędącym przystankiem.
Wielka szkoda że nie zbudowano ładowarek na Dra Twardego, gdzie jest i miejsce na dowolnie długi postój autobusu, i zasilanie pod nosem. I elektryki kierować na linie takie jak "217" czy "247", które ewidentnie przez sporą część dnia więcej stoją niż jadą. Albo takie "168". A nie na "304" które przez większą część trasy jedzie na pełnych obrotach. Dla hybryd policzono, że są one tańsze w eksploatacji dopiero gdy średnia prędkość jest mniejsza niż 13 km/h. Nie wiem jak jest w przypadku czystych elektryków, ale obstawiam że może być bardzo podobnie. |
|
13.11.2017 21:40 Będzie nieco lepiej gdy wybudują tą pętlę dla "139" przy przystanku Wapiennik.
|
|
31.10.2017 21:22 Trochę też miała celów pobocznych: wspomaganie tunelu w zastępstwie za linie przerzucone na Rakowice, oraz utrzymanie relacji Bieżanów - estakada - R. Grzegórzeckie podczas przeniesienia "9" na trasę przez Starowiślną.
|
|
21.10.2017 22:13 Brodowicza.
|
|
16.08.2017 22:34 Czyli będą rozwalać. Ech, czy to było takie trudne, żeby od razu zbudować ten przystanek w wersji czeterotorowej, z tym że dwa skrajne tory tuż przed i tuż za przystankiem byłyby ślepe / włączały się zwrotnicami w tory środkowe?
Ja nie wiem, może powinniśmy się w ogóle cieszyć, że budując estakadę nad linią Główny - Płaszów dla wschodniego toru łącznicy pomyślano nad tym, żeby nie postawić filara tejże estakady w miejscu gdzie ma powstać nowy tor. Bo tak to trzeba by było filary estakady przestawiać a może i jej fragment burzyć i stawiać na nowo. |
|
15.08.2017 22:23 W końcu to Zabłocie zbudowali już w opcji docelowej, czy teraz znów będą wszystko rozwalać przy okazji dobudowy dwóch torów? Pytam bo po rozwalaniu trzechletniego skrzyżowania Saska/Lipska już mnie nic w tym mieście nie zdziwi w tej materii.
|