Skocz do menu

czatowiec

Data przyłączenia:09.10.2009
Komentarzy:1550
Strona WWW:http://shift.org.pl

Ulubione

Jelcz 120M #11002 Scania CN113ALB #38004 Scania CN113CLL #49001 Konstal 105Na #472+473 Konstal 102Na #243+153 Scania CR112 #49805 Konstal 102NaD #155 Jelcz 120ME #3316 SM42-896 PESA 120Na

Ostatnie komentarze

Karsan Jest #PA100 02.09.2021 23:55
kmk napisał(a):
Pytanie zatem jak ten pojazd dostał homologację i został dopuszczony do ruchu?

Może być dopuszczony do ruchu i jest, ale nie może być wykorzystywany na regularnych liniach w ramach systemu komunikacji miejskiej. Może być wykorzystywany np. jako bus albo lokalny autobusik gminny. Inna sprawa, że część przewoźników w mniejszych miastach się tym specjalnie nie przejmuje. Dlatego ludzie zasadniczo podzielili się na dwa obozy - jeden zarzuca, że ktoś w MPK ewidentnie zawalił sprawę pisząc SIWZ i teraz firma zmarnowała sporo kasy której nie odzyska w jakikolwiek sposób. Drugi z kolei uważa uważa, że dlaczego Kraków ma przestrzegać "martwego" przepisu, którym część operatorów się w ogóle nie przejmuje i nie ponieśli z tego tytułu konsekwencji ani od ITD ani od policji, a takie autobusiki są wykorzystywane z powodzeniem w Europie.

Cytat:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

§ 18. [Obowiązkowe wyposażenie autobusu]
1.
Autobus powinien być wyposażony w:
1)
co najmniej jedne drzwi po prawej stronie, a autobus regularnej miejskiej komunikacji publicznej - co najmniej w dwoje drzwi po prawej stronie, wyposażone w uchwyty lub poręcze; w razie urządzenia oddzielnego przedziału kierowcy przedział ten powinien umożliwiać wyjście na zewnątrz autobusu;
SM42-1031 24.08.2021 21:47
hurricane napisał(a):
Święte prędkość i przepustowość. Ma być do Sącza w godzinę, nieważne, że po drodze pogubią kilkanaście tysięcy mieszkańców.

Bo patrząc na pierwotne plany dot. 104-ki, to pewnie gdyby nie wyciągnięto z szuflady linii Podłęże-Piekiełko jako jedynej sensownej możliwości by znacząco poprawić dla Krakowa i Warszawy czas dojazdu do Zakopanego, to prawdopodobnie by już linia została rozebrana niestety.
Konstal N+4ND+ND #26+573+502 18.06.2021 23:30
Jacekk napisał(a):
Za chwilę talerzowy sprzęg zniknie z ostatniego wagonu. Nie, nie dlatego, że nie lubię, ale sprawia on spore problemy z łączeniem wagonów choćby w sytuacjach awaryjnych.
Warto pamiętać, że ten techniczny problem był m.in. powodem posiadania w latach 50. dwóch sieci tramwajowych łączących się na Rondzie z czasem nazwanym Mogilskim.

Eksploatacja półsprzęgu/adaptera (nie wiem która nazwa będzie bardziej poprawna), który przecież zawsze jeździ w tym wagonie, jest aż taka kłopotliwa? Bo raczej właśnie i tak na szybko te wozy są sprzęgane w sytuacjach awaryjnych, a nie regularnie i na co dzień.
Konstal N+4ND+ND #26+573+502 16.06.2021 23:00
Dorzucę do zestawu z marzeń sprzęgi talerzowe 😉 Ale to ogólnie na jakimś wozie silnikowym analogicznym do #502. Wtedy Twoja lira, zasugerowane przeze mnie sprzęgi, a także tabliczki wejście/wyjście żywcem wyjęte z SN2 byłyby naprawdę pięknymi detalami.
Bombardier NGT8 #RY810 14.04.2021 12:10
Jacekk napisał(a):
Czym objawia się ów "turbodebilizm" przy tworzeniu placu? Czy oddanie przestrzeni ludziom to jest coś złego? Czy zrobienie dla nich placu może z barami, ogródkami, straganami to coś złego? W takie miejsce dotrzesz tramwajem, pociągiem, pieszo. Nie musi być w tym miejscu parkingu czyli straconej powierzchni miasta należącego do wszystkich a nie tylko do właścicieli samochodów.
Zamiast budować kolejną autostradę prowadzącą do centrum miasta wystarczyło pomyśleć o innej formie komunikacji z Zielonkami, choćby tramwajowej. No tak, ale wpierw trzeba wysiąść mentalnie z samochodu, a to nadal dla zbyt wielu oznaka "zamożności, sukcesu i wolności".

Szczególnie, że na Dietla może się okazać, że takie rozwiązanie... samo się wprowadzi poniekąd. Bo cały temat wynika z tego, że spodziewany jest gigantyczny ruch pasażerów z/na pociąg tam i nie wystarczy dla nich obecna przestrzeń na placu i przystankach. Z racji wygody, to może być dla naprawdę wielkiej liczby ludzi bardziej istotny węzeł przesiadkowy między koleją a KMK niż Kraków Główny. Schodzimy z peronu w dół i zarówno jesteśmy w centrum, jak i mamy linie tramwajowe we wszystkich głównych kierunkach miasta.