Skocz do menu

czatowiec

Data przyłączenia:09.10.2009
Komentarzy:1548
Strona WWW:http://shift.org.pl

Ulubione

Jelcz 120M #11002 Scania CN113ALB #38004 Scania CN113CLL #49001 Konstal 105Na #472+473 Konstal 102Na #243+153 Scania CR112 #49805 Konstal 102NaD #155 Jelcz 120ME #3316 SM42-896 PESA 120Na

Ostatnie komentarze

Konstal N+4ND+ND #26+573+502 18.06.2021 23:30
Jacekk napisał(a):
Za chwilę talerzowy sprzęg zniknie z ostatniego wagonu. Nie, nie dlatego, że nie lubię, ale sprawia on spore problemy z łączeniem wagonów choćby w sytuacjach awaryjnych.
Warto pamiętać, że ten techniczny problem był m.in. powodem posiadania w latach 50. dwóch sieci tramwajowych łączących się na Rondzie z czasem nazwanym Mogilskim.

Eksploatacja półsprzęgu/adaptera (nie wiem która nazwa będzie bardziej poprawna), który przecież zawsze jeździ w tym wagonie, jest aż taka kłopotliwa? Bo raczej właśnie i tak na szybko te wozy są sprzęgane w sytuacjach awaryjnych, a nie regularnie i na co dzień.
Konstal N+4ND+ND #26+573+502 16.06.2021 23:00
Dorzucę do zestawu z marzeń sprzęgi talerzowe 😉 Ale to ogólnie na jakimś wozie silnikowym analogicznym do #502. Wtedy Twoja lira, zasugerowane przeze mnie sprzęgi, a także tabliczki wejście/wyjście żywcem wyjęte z SN2 byłyby naprawdę pięknymi detalami.
Bombardier NGT8 #RY810 14.04.2021 12:10
Jacekk napisał(a):
Czym objawia się ów "turbodebilizm" przy tworzeniu placu? Czy oddanie przestrzeni ludziom to jest coś złego? Czy zrobienie dla nich placu może z barami, ogródkami, straganami to coś złego? W takie miejsce dotrzesz tramwajem, pociągiem, pieszo. Nie musi być w tym miejscu parkingu czyli straconej powierzchni miasta należącego do wszystkich a nie tylko do właścicieli samochodów.
Zamiast budować kolejną autostradę prowadzącą do centrum miasta wystarczyło pomyśleć o innej formie komunikacji z Zielonkami, choćby tramwajowej. No tak, ale wpierw trzeba wysiąść mentalnie z samochodu, a to nadal dla zbyt wielu oznaka "zamożności, sukcesu i wolności".

Szczególnie, że na Dietla może się okazać, że takie rozwiązanie... samo się wprowadzi poniekąd. Bo cały temat wynika z tego, że spodziewany jest gigantyczny ruch pasażerów z/na pociąg tam i nie wystarczy dla nich obecna przestrzeń na placu i przystankach. Z racji wygody, to może być dla naprawdę wielkiej liczby ludzi bardziej istotny węzeł przesiadkowy między koleją a KMK niż Kraków Główny. Schodzimy z peronu w dół i zarówno jesteśmy w centrum, jak i mamy linie tramwajowe we wszystkich głównych kierunkach miasta.
Bombardier NGT8 #RY810 13.04.2021 16:51
kmk napisał(a):
W ten sposób cały ten "tranzyt" zamiast nową drogą pojedzie Krowoderskich Zuchów - będzie to jeszcze bardziej uciążliwe dla mieszkańców. W takim wypadku po co łącznik Opolska-Fieldorfa?

Pierwotnie w projekcie to był jeden ciąg. Po tym jak pojawiły się głosy na temat tego, że "przeszkadzała komuś linia tramwajowa bez autostrady obok", że "tłumy mieszkańców Zielonek ruszą do Nowego Kleparza" itp. to po prostu przeprojektowali najbardziej nerwowy fragment, całej reszty nie ruszali (pewnie prościej i taniej). Sam możesz zaobserwować, że wg części osób, problem z z przepustowością ciągu można rozwiązać jego przecięciem, żeby przestał być wygodny jako droga bezpośrednia (takie teraz głosy pojawiają się ws. Dietla, sugerując stworzenie swego rodzaju rynku na Hali Targowej po otwarciu stacji kolejowej).
Bombardier NGT8 #RY810 12.04.2021 17:33
kmk napisał(a):
Krajobraz istnie księżycowy. Kolejny rejon, który zmieni się nie do poznania.

Wypalacz Rafał napisał(a):
Małe sprostowanie - budowa ulicy na widocznym odcinku była w pierwotnej koncepcji inwestycji, ale została zastąpiona wybetonowanym torowiskiem, czyli PAT-em.

Zamiast przeprowadzić ruch nową drogą do dra Twardego i na Wybickiego, dużą ilość samochodów upycha się po wąskiej Krowoderskich Zuchów i Fieldorfa-Nila... faktycznie pomyślane.

Po co w ogóle taki PAT, na którym nie ma nawet wspólnego przystanku? Ciekawe co by miało tam jeździć?

Z tego co pamiętam, akurat były ostre protesty mieszkańców o nie poprowadzenie tam drogi właśnie po to, żeby nie powstał ciągły korytarz z Zielonek do Nowego Kleparza "za główną drogą", który mógłby spowodować wtłoczenie wielu samochodów w tamte rejony z podkrakowskich gmin.